ST 220, czy A6 C5, czy może A4 B6?

21 Lis 2015, 20:27

legler napisał(a):większe szanse przeżycia w większym aucie...co nie oznacza że od razu muszę kupić tira :D

mit rodem z dużych fiatów - większe szanse przeżycia masz w aucie bezwypadkowym, a jeśli rozpatrujemy takie modele to w takim, które ma lepsze (nie dłuższe) strefy zgniotu - ciekawe są filmiki na jutubach, gdzie zderzali współczesne małe auto z wielkim i ciężkim sprzed 15lat :?

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




legler napisał(a):choć jestem zdania że to tylko maszyny i zawsze coś w nich nawali.

pewnie, sam regenerowałem zaciski oraz szykuje się do wymiany kompletu tulei na przód (brak czasu niestety), bo jedna mi stuka
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Lis 2015, 21:18

legler napisał(a):więc wytłumacz mi i innym dlaczego masz lexsusa?


Przecież dzida pisze o tym w niemal każdym temacie dotyczącym aut do 20 tys. zł, wystarczyło przejrzeć kilka jego postów wstecz...Generalnie szkoda, że fajne forum skupiające ludzi interesujących się motoryzacją zostało w ciągu ostatniego półrocza zdominowane przez jedną markę, a w zasadzie jeden model (skądinąd dobre auto, ale mimo wszystko fajnie jest mieć jakiś wybór).
Odnośnie niechęci większości stałych forumowiczów do Audi mogę coś powiedzieć z perspektywy osoby, która w tym temacie stoczyła tu kilka burzliwych dyskusji :)

dzida napisał(a):I żeby nie było często tu się poleca A3 I A4 1,8T


Kiedy stawiałem na forum swoje pierwsze kroki oba te auta nazywane były "szrotem", "przereklamowanymi złomami", a zawieszenie w A4 B5 wymieniało się "co 10 tys. km za 2k". Jak słusznie napisał/a Magda93 w odróżnieniu od innych modeli wszystkie wady tych aut wyliczane były skrupulatnie i wyolbrzymiano je do granic absurdu (np. łuszczące się przyciski). Cieszy mnie to, że obecnie często je się tu poleca - zresztą według mnie (a mam porównanie) A3 8L 1.8T to najlepszy kompakt z tamtych lat (dużo lepszy od mojego obecnego, japońskiego auta). Szkoda, że takich aut obecnie się nie produkuje :(

dzida napisał(a):i nagle się okazuje, że ich auta nic szczególnego nie oferują prócz dostępności do serwisu "za rogiem"


Jestem przekonany, że bez najmniejszego problemu potrafiłbyś podać jeszcze kilka ich zalet, ale nie chcesz, bo po prostu jesteś nieobiektywny :ok:
Hyundai to nie tylko "kanapowate prowadzenie", też dobrze wiesz, że te auta mają mnóstwo wad, ale to akurat nie przeszkadza Ci w ich regularnym polecaniu. Najmniejsza wada danego Audi dyskwalifikuje ten samochód, usterki Lexusa to "eksploatacyjne pierdoły" (widziałem, że kupiłeś magiel - japońce już tak mają :D ). Ja się tu do tego przyzwyczaiłem, ale nowi forumowicze są wprowadzani w błąd (bo do tego sprowadza się niepełna informacja) i tyle.

dzida napisał(a):VAGa mają/mieli Ci, którzy:
a) nie spróbowali innej marki,
b) nie mają pojęcia o motoryzacji i kupili, bo będzie szpan znaczkiem i Mietek naprawi.
c) chcieli spróbować VAGa skoro każdy chwali i już więcej nie kupili, bo się rozczarowali (tutaj sam rozpatrywałem A4 B6 1,8T Q)


Szkoda to komentować, naprawdę.
Zanim kupiłem 3 VAGi z rzędu miałem prywatnie 2 Ople i Renówkę, okazyjnie jeździłem wcześniej wieloma autami (4x4 i z napędem na tył również) - opcja a) odpada.
Minimalne pojęcie o motoryzacji mam, nie chciałem szpanować znaczkiem (szpanowanie autem, które może mieć prawie każdy jest według mnie żałosne), tylko - za każdym razem - kupić solidny, trwały, tani w utrzymaniu wózek - opcja b) też odpada.
Opcja c) również odpada - to właśnie Hondę kupiłem z uwagi na chęć spróbowania czegoś nowego. Nie rozczarowałem się żadnym z VAGów, bo kupowałem świadomie - drożej od średniej rynkowej, omijałem igły od handlarzy. Honda mnie rozczarowała, bo miała być pancernym autem, a pomimo, że kupiłem pewny egzemplarz jestem regularnym klientem różnych serwisów. Focus, którego kupiłem jakiś czas temu jest jeszcze gorszy pod tym względem, na szczęście nie ja go użytkuję na co dzień. Tak widocznie już te "nowoczesne" auta mają (tak, jakiś współczesny VAG byłby zapewne jeszcze gorszy).

dzida napisał(a):życzę obiektywizmu co do modeli bez podziałów na markę


Ja życzę podobnej skrupulatności przy opisywaniu innych modeli jak w przypadku Audiczek :piwo:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

21 Lis 2015, 21:34

podpisuje się wszystkimi kończynami :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Do twojego lexusa też można się dowalić o archaiczny, pochodzący z epoki kamienia łupanego,sposób rozwiązania zamykania tylnej klapy bagażnika oparty na sprężynach. W dodatku wielkie ramiona ograniczają przestrzeń bagażową, której i tak jest mało.
Ponadto słabe wyciszenie kół, kokpit z plastiku, zapiekające się zaciski lub same tłoczki, starej konstrukcji silnik pochodzący z lat 80-tych, masa 1400kg (ałdi max 1700), padające cewki zapłonowe, mało praktyczne auto...
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lis 2015, 23:10

dzida napisał(a):ale gdzie porównujesz współczesne ładne IMO B8 do B6, którym jeździłem - Quattro to jeden z fajniejszych bajerów w Audi i znacząco poprawi bezpieczeństwo na śliskiej drodze ale nie zapewni tyle frajdy z mocy silnika - to miałem na myśli :ok: (niefortunnie użyłem sformułowania przeniesienie napędu)
Co do różnic z torami to nie powiedziałbym, bo mnóstwo krętych odcinków u nas i im bliżej gór. Jak wracałem z Nowego Sącza pierwsze kilometry serpentynkami to nie musiałem się oswajać z nowym samochodem tylko od razu jazda :mrgreen:
Z drugiej strony najbardziej bezpieczeństwo poprawiają dobre opony i jazda z mózgiem :)


Dziś miałem okazje zrobić około 150km za kierownicą Audi A4 B7 1.8T quattro kolegi i w aktualnych warunkach pogodowych dalej jeździło się nim bardzo dobrze. Kiedyś miałem B5 w Quattro i też mi się nim dobrze jeździło. Uwielbiam w sezonie wiosennym/letnim jeździć moim e36, ale jesienią i zimą już tak super się nie jeździ. BMW świetnie połyka zakręty, ale na publicznych drogach lepiej nie przesadzać z prędkością. W mojej pierwszej BMW przekonałem się co się dzieje z autem przy zbyt dużej prędkości w zakręcie. Po za tym sporo jeżdżę i z doświadczenia wiem, ze często nie wiadomo co czeka nas za zakrętem(czy np ciągnik nie wyjeżdża z pola, czy też samochód nie stoi na awaryjnych, bądź też jakiś obiekt leży na drodze). Dochodzi do tego wyprofilowanie zakrętów, które też pozostawia wiele do życzenia. Warto wziąć to pod uwagę przy szybkiej jeździe po zakrętach :)
Quattro natomiast nie pozwoli na takie szaleństwo po zakrętach, ale przy normalnej jeździe daję radę bez większego problemu. Zimą też można poszaleć po parkingach, a potem bez problemu dojechać gdzie się chcę. BMW też daję sobie spokojnie radę zimą przy spokojnej jeździe, ale ruszanie z zaśnieżonego parkingu czy podjazd pod większą śliską górę, nie jest taki banalny.
Każdy musi sobie sam wyznaczyć czego bardziej potrzebuję i co mu bardziej odpowiada. Najlepiej mieć jedną quattro i jedno RWD w garażu- polecam :)
dzida napisał(a):właśnie - tapicerka, a nie skóra czy alkantara jak w normalnym aucie za tą kasę :ok:
+ nierzadko plastikowa kierownica, korbki z tyłu i radio 1DIN... i to ma być premium wg polaczków ;)

A twoim zdaniem archaiczne zawiasy bagażnika, ograniczające ni tak mały bagażnik(gdzie nie ma też dodatkowo opcji składania oparcia kanapy), jedno płaszczyznowa regulacja kierownicy(gdzie Skoda Fabia I miała dwupłaszczyznową w najtańszej wersji) to premium? Domykanie szyb z kluczyka też nie ma, a występowało m.in w Golfie III.
Audi daję klientowi możliwość skonfigurowania auta pod siebie, a nie narzuca mu określonego wyposażenia z góry.
dzida napisał(a):Koszty części: 1. BMW, 2. Lexus, 3. Audi (też byłem zaskoczony mimo, że nie wsadziłem wahaczy)

Też ciekawy punkt. Jakiś czas temu porównywałem sobie koszty części do IS200 i A4 B6 1.8T i wyszło podobnie, do momentu wyboru sprzęgła z dwumasą, które do IS jest na tyle drogie, że różnica w cenie pozwala zrobić kompletny wielowahacz w Audi.
dzida napisał(a):
legler napisał(a):a to że za lexusa is200 trzeba dac tyle co za audi a6 c5 nie bierzesz pod uwagę

Jak myślisz dlaczego Lexusy trzymają tak ceny? O czym to świadczy, że dobre egzemplarze osiągają wysokie ceny i sprzedają się na pniu? Za ile sprzedaż Lexusa, a za ile Audi? :)

O tym, ze Lexusów jest bardzo mało na rynku(godnych uwagi jeszcze mniej) i potencjalny sprzedawca mając dobry egzemplarz, może dyktować wysoko cenę. Audi mimo, że było sporo tańsze od Lexusa jako nowe i ogłoszeń jest ponad 30 razy więcej, teraz kosztuje tyle samo, a nawet i więcej. U zachodnich sąsiadów dobrze zachowane egzemplarze potrafią kosztować ponad 30tyś.zł, wiec nie mów, ze wysoko cenę dyktuję popyt na Polskim rynku.
Mowa była też o kosztach utrzymania A6 C5. Wersje 4 cylindrowe są śmiesznie tanie w utrzymaniu jak na segment E(większość części pochodzi z B5), co zresztą widać na ulicach miast, gdzie sporo jeździ A6 C5 na taxi. W V6 zależy jaki silnik wybierzemy, ale generalnie podstawowe elementy eksploracyjne są tańsze niż do e39, o czym się ostatnio przekonałem jak kupowałem części do A6 2.8.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

21 Lis 2015, 23:27

Mondrze godo, polać mu :piwo:
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Lis 2015, 00:17

mike1735 napisał(a):Jak nie dba to tak jest

Ok czyil wg Ciebie, kłopoty z maglownicą w aucie z 2004 roku, do tego rdza na tylnej klapie, przy nadkolach to efekt nie dbania o auto? No to nie wiedziałem..

mike1735 napisał(a):ja ciebie bardzo proszę pomyśl czasami logicznie jak mniejszy o niemal litr z dwoma cylindrami mniej 1.8t z jakimś programem ma być szybszy od 2.7 TT? Nie trzeba być geniuszem, aby wiedzieć, że dwie nogi, dwoje oczu/uszu itd są lepsze od wersji single na jakiś sterydach


Ok to zapytam Cię w ten sposób..ile turbin, ile cylindrów i jaki potężny litraż ma np Honda Accord VI Type R? 4 cylindry, wolnossący silnik 212 KM, 215 nm itd..a 7,2 do setki, takie A6 2,7 biturbo nic szybsze nie będzie..
Zobacz sobie poza tym na osiągi Audi S3 1,8T z 2000 roku np..210 KM, 270 nm i 6,7 sek do setki..
dobrze wystrojone 1,8T w aucie kompaktowym 1200 kg poleci zdecydowanie szybciej niż seryjne 2,7 biturbo przy wadze 1800 kg :ok:
I ja z doświadczenia powiem że litraż, ilość turbin nie ma aż takiego znaczenia..z resztą golf mk5 2,0 tsi w wersji tej specjalnej Pirelli czy coś takiego 230 KM ma poniżej 7 sek do setki..i to nie jest jakieś biturbo i V6..z resztą zwykła klasyczna wersja 200 konna ma w automacie ok 7 sek i zwyczajny silnik fsi z turbo.
Szkoda czasu i nerwów na 2,7 biturbo..

Także polecam 1,8T jeśli chodzi o grupę VW.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimno, ciemno, niebezpiecznie - trudne warunki drogowe
    Jesienią i zimą dni są krótkie i wcześniej zapada zmrok. To także oznacza, że częściej zdarza nam się jeździć samochodem, gdy jest ciemno. Złe warunki atmosferyczne w połączeniu ze zmierzchem mogą być bardzo niebezpieczne. ...

22 Lis 2015, 11:19

A ja napiszę krótko:
wszystkie auta mają swoje wady i zalety :ok: ale stwierdzenia które padły przy tym temacie czyli że ałdi jest pierwsze a później długo nic ośmieszają tych co to wypisują... Do tego jeszcze stwierdzenie że ałdi ma dobre silniki wonossące hmmm notabene nie dowiedziałem się które to są takie dobre ale też jest delikatnie mówiąc naciąganiem rzeczywistości.

Jedno jest pewne (powtórzę 15raz :) ) u mnie ałdi nie sprawdziło się jako toczydło do pracy i nie sprawdziło się jako auto zabawowe. W kategorii zabawowej mogę jeszcze dołożyć ściemę w zakresie osiągów i tabelek.
Pewnie gdybym nie miał możliwości używania innych aut ałdi pozostało by ale na szczęście tak nie było i nie jest.


Dlatego nie będę się uzewnętrzniał oraz kłócił mogę ewentualnie współczuć tych super wolnnosących silników oraz stawiania ałdi na pierwszym miejscu no bo później jest przepaść :mrgreen:

Do autora:

Jeżeli będziesz w Wawie daj mi sygnał na PW podeślę Ci mój number :naughty: tel. i będziemy się na bieżąco kontaktować. Najbliższy tydzień mam trochę rozlatany ale jak się zapowiesz to mogę się dostosować.
Sądzę że przejechanie się danym modelem auta będzie miarodajne i jeżeli nawet Ci nie będzie odpowiadać to da Ci pogląd.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Lis 2015, 12:54

łysy30 napisał(a):(widziałem, że kupiłeś magiel - japońce już tak mają :D ).

ja nie kupiłem magla... kupiłem wszystkie tuleje poliuretanowe na przód, bo mi jedna stuka w wahaczu...
zrobiłem rozeznanie na forum i magiel w ISie pada przy blisko 300k km średnio :)

łysy30 napisał(a):Generalnie szkoda, że fajne forum skupiające ludzi interesujących się motoryzacją zostało w ciągu ostatniego półrocza zdominowane przez jedną markę, a w zasadzie jeden model (skądinąd dobre auto, ale mimo wszystko fajnie jest mieć jakiś wybór).

ja tylko odpowiadam na pytanie ludzi, bo są ciekawi jak się sprawuje więc nie wiem o co chodzi ;) - mogę wkleić screen ile mam wiadomości priv z pytaniami o ISa ;)
staram się nie proponować tego modelu jak nie pojawi się w typach e46 lub A4 1,8T :ok:
Nie wieszaj psów na nas, bo ludzie są ciekawi, a jak napiszą, że im się nie podoba to szybko kończymy dyskusję ;)

łysy30 napisał(a):Jestem przekonany, że bez najmniejszego problemu potrafiłbyś podać jeszcze kilka ich zalet, ale nie chcesz, bo po prostu jesteś nieobiektywny :ok:

są blacha, która MUSI być bezwypadkowa (o co trudno), dobre diesle 1,9 :ok: wytłuściłem aby nie było, że nie mówiłem ;)

legler napisał(a):Do twojego lexusa też można się dowalić o archaiczny, pochodzący z epoki kamienia łupanego,sposób rozwiązania zamykania tylnej klapy bagażnika oparty na sprężynach.

hahahaha i myślisz, że patrzyłem na bagażnik kupując to auto? :mrgreen: Wogóle czy ktokolwiek na to patrzy jak kupuje BMW, A4 czy Mercedesa C? :D
Reszty Twoich głupot nawet nie da się skomentować :ok:

pkc napisał(a):A twoim zdaniem archaiczne zawiasy bagażnika, ograniczające ni tak mały bagażnik(gdzie nie ma też dodatkowo opcji składania oparcia kanapy),

drugi :lol:

pkc napisał(a):jedno płaszczyznowa regulacja kierownicy(gdzie Skoda Fabia I miała dwupłaszczyznową w najtańszej wersji) to premium? Domykanie szyb z kluczyka też nie ma, a występowało m.in w Golfie III.

kiedyś standardem były takie rzeczy w tej klasie, a że brakuje np. inteligentnych kierunkowskazów czy domykania szyb (które są elektrycznie wszystkie regulowane w standardzie) to tylko wiek konstrukcji :) Sytuację poprawia elektryka fotela w 4ch płaszczyznach :)
Fabia miała wtedy dwie płaszczyzny w standardzie :lol: nie bądź ironiczny, bo miała czarne zderzaki (wiem bo oglądałem w salonie z ojcem jak kupił Hyundaia :mrgreen:
Żeby dodać obiektywizmu wkurza mnie brak podświetlenia klamek i przycisków zamykania szyb :)

pkc napisał(a):Też ciekawy punkt. Jakiś czas temu porównywałem sobie koszty części do IS200 i A4 B6 1.8T i wyszło podobnie, do momentu wyboru sprzęgła z dwumasą, które do IS jest na tyle drogie, że różnica w cenie pozwala zrobić kompletny wielowahacz w Audi.

dwumasę można zregenerować za 750zł bez problemu :ok:
i też dodałem dwumasy i wyszło 300zł różnicy na korzyść Lexusa, więc zgadzam się, że podobnie PO WPISANIU DWUMASY :) Na niekorzyść Audi doszła regeneracja turbo :ok:


pkc napisał(a):O tym, ze Lexusów jest bardzo mało na rynku(godnych uwagi jeszcze mniej) i potencjalny sprzedawca mając dobry egzemplarz, może dyktować wysoko cenę. Audi mimo, że było sporo tańsze od Lexusa jako nowe i ogłoszeń jest ponad 30 razy więcej, teraz kosztuje tyle samo, a nawet i więcej. U zachodnich sąsiadów dobrze zachowane egzemplarze potrafią kosztować ponad 30tyś.zł, wiec nie mów, ze wysoko cenę dyktuję popyt na Polskim rynku.
Mowa była też o kosztach utrzymania A6 C5. Wersje 4 cylindrowe są śmiesznie tanie w utrzymaniu jak na segment E(większość części pochodzi z B5), co zresztą widać na ulicach miast, gdzie sporo jeździ A6 C5 na taxi. W V6 zależy jaki silnik wybierzemy, ale generalnie podstawowe elementy eksploracyjne są tańsze niż do e39, o czym się ostatnio przekonałem jak kupowałem części do A6 2.8.

ale jest tu właśnie pewien problem - handlarze. Obniżają średnie ceny aut tak, że dobrego egzemplarza nie sprzedaż za tyle ile chcesz, bo Janusz powie, że są tańsze :ok:
A utrzymani niskie ale zależy na jakich podzespołach ;) Orientowałeś się już ile kosztuje zawias do Twojego A4 B8, bo słyszałem, że sporo (w końcu nowe auto) i nie wiem ile w tym prawdy :sly:
Taxi to nie wyznacznik dzisiaj, bo taksiarz bierze to co zapewni mu klienta znaczkiem na postoju - sam wolałbym wsiąść do Audi niż Kii aby mnie powiózł :mrgreen: Ja np. więcej widuje Mercedesów, bo się kojarzy z TAXI.


I do wszystkich VAGowcóch tutaj. Spróbowałem wszystkie wypisane auta przeze mnie i oczywiście jest ból użytkowników tych marek, bo wybrałem Lexusa, który mi najbardziej podchodził :mrgreen: Nie pasuje, to sobie chwalcie swoje - ja opisuje tylko swoje odczucia i miejcie sobie dalej z tym problem ;)
Ostatnio edytowany przez dzida, 22 Lis 2015, 13:17, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Lis 2015, 13:17

pkc napisał(a):Mowa była też o kosztach utrzymania A6 C5. Wersje 4 cylindrowe są śmiesznie tanie w utrzymaniu jak na segment E(większość części pochodzi z B5), co zresztą widać na ulicach miast, gdzie sporo jeździ A6 C5 na taxi.


Jakoś mało A6 widzę na taxi (w Szczecinie i Warszawie, nie wiem jak w innych miastach).

Trochę ta dyskusja zeszła z tematu, bo porównujecie Audi A4 B6 z Lexusem IS200, a autor szuka czegoś mocniejszego/większego, więc porównujmy auta segmentu D/E o podobnych silnikach.

Tak samo moim zdaniem nie ma sensu porównywać Lexusa IS z Audi A4, bo naturalnym rywalem Lexusa jest BMW 3 E46. To tak jakbym podrzucił propozycję C-klasy W203, która jest dobrym autem, ale na pewno nie oferuje takiego prowadzenia jak Lexusa czy BMW. Przyjemność z jazdy to BMW i Lexus, a Mercedes to komfortowe auto na autostradę.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

22 Lis 2015, 13:30

Dokładnie.

Tak na prawdę nie zaoponowałem tutaj ISa tylko porównałem "taniość" Audi na tle uznawanego za drogiego Lexa i się rozpętał shitstorm VAGowców mylących segmenty i przeznaczenie auta. Po prostu co innego mi wyszło z praktyki i nie potrafią zaakceptować czyjegoś zdania twierdząc, że to nagonka na ich markę... ;)
Nigdzie nigdy tutaj nie napisałem, że zawias robi się co 30-50tys. km na dobrych częściach w A4 czy A6 bo sam w to nie wierzę :)

Po raz setny powtórzę - oglądałem A4 B6 1,8T i mi nie podeszło na tle ISa ale spróbować musiałem, bo spełniało moje teoretyczne wymagania. Zrobiłem również rozeznanie wśród dobrych znajomych, a nie Januszy, bo dla mnie to był rok pracy na auto - ktoś ma z tym jakiś problem jeszcze?
pkc? Magda? lysy? legler? Lovato?
Miałem też ostatnio porównanie zakupu A4 B6 1,9TDI i Saaba 9-3 1,9TID przez sąsiada i jego kolegę i też mam swoje zdanie na ten temat, które czasem tu opisuję :ok:

Możemy skończyć tą przepychankę w końcu?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Lis 2015, 14:26

dzida - po pierwsze wychodzisz z błędnego założenia, że wszyscy forumowi "VAGowcy" strasznie Ci zazdroszczą Twojego IS-a i to dlatego czepiają się Twoich wpisów- nie wdając się w szczegóły napiszę tylko, że się bardzo mylisz :wink:
Po drugie, dla Ciebie każdy "VAGowiec" to Janusz (do tego sprowadza się Twoje podsumowanie), nie dopuszczasz myśli, że komuś może się podobać jakieś Audi (uwierz, że z łatwością w każdym przypadku można znaleźć dobrze wyposażoną wersję, korbotronik i plastikowa kierownica to nie reguła).
Po trzecie, wytłumaczę Ci skąd bierze się Twój brak obiektywizmu.

dzida napisał(a):są blacha, która MUSI być bezwypadkowa (o co trudno), dobre diesle 1,9


Gdybyś był "VAGowcem" o Lexusie pisałbyś tak: ma "dobry" silnik (ale modele innych marek też mają przynajmniej równie dobre), o ile nie padła w nim akurat cewka zapłonowa i nie został zajechany przez wiejskiego głupka (WARUNEK KONIECZNY!!!!!) i w sumie się nie psuje, no ale manualna skrzynia jest FATALNA (!!!!!), zawieszenie jest mało trwałe, plastiki są rodem ze Skody Fabii, trzeba ciągle grzebać przy blacharce itd.
Prawda, że nie brzmi to zachęcająco? :)

Twój post z 6 listopada:
dzida napisał(a):Teraz zakupiłem tuleje poliuretanowe na przód i maglownicę za 500zł co wychodzi o 2-3x taniej niż w wspomnianym Audi.

Teraz piszesz, że jednak nie kupiłeś maglownicy :D Znajomy kuzyna przed 300 tys. km regenerował magiel w swoim IS-ie 2 razy :wink:
Domagasz się zakopania toporu wojennego, uszanuj więc to, że gusta są różne i nie każdy stojąc przed wyborem Audi vs. Lexus wybrałby tak jak Ty.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

22 Lis 2015, 14:54

łysy30 napisał(a):dzida - po pierwsze wychodzisz z błędnego założenia, że wszyscy forumowi "VAGowcy" strasznie Ci zazdroszczą Twojego IS-a i to dlatego czepiają się Twoich wpisów- nie wdając się w szczegóły napiszę tylko, że się bardzo mylisz :wink:

w żadnym wypadku nie mam takiego założenia - po prostu opisuję swoje wrażenia z porównania :) Każdy ma swój typ i w pełni rozumiem jak ktoś napisze, że ma mało mocy czy nieładnie wygląda :)

łysy30 napisał(a):ma "dobry" silnik (ale modele innych marek też mają przynajmniej równie dobre), o ile nie padła w nim akurat cewka zapłonowa i nie został zajechany przez wiejskiego głupka (WARUNEK KONIECZNY!!!!!) i w sumie się nie psuje, no ale manualna skrzynia jest FATALNA (!!!!!), zawieszenie jest mało trwałe, plastiki są rodem ze Skody Fabii, trzeba ciągle grzebać przy blacharce itd.

zależy co rozumieć przez dobry silnik - ten trzeba wkręcić ale jest pancerny
o skrzyni napisałem tutaj wiele razy - tutaj jest mój obiektywizm
o spalaniu też nie kłamałem, co sam stwierdziłeś, że przynajmniej nie ściemniam
cewka używka OEM kosztuje 70zł gdzie zamienniki mniej pojeżdżą, więc nie wiem w czym problem, a wiejski głupek może zajechać nawet Matiza :D
zawieszenie mam CAŁE oryginalne przy 207k przebiegu więc się psuje? Padła mi tulejka gumowa - ze starości sparciała :mrgreen: Tu przesadziłeś :ok:
Plastiki? Hm są twarde w sporej części ale nie rysują się (przynajmniej u mnie), przyciski wyglądają jak nowe i na dołkach nie wydają żadnego skrzypnięcia, więc nie z Fabii - wg mnie lepiej się prezentują niż te w e46 ;)
blacharkę mam w świetnym stanie co mnie zaskoczyło czytając opisy w stylu japoniec - rdza ale niektórzy mają problem z nadkolami po lekkim uszkodzeniu :)
Nie rozumiem, dlaczego nie widzisz takiego mojego opisu auta tylko drążysz temat po raz kolejny :?

łysy30 napisał(a): dzida napisał(a):
Teraz zakupiłem tuleje poliuretanowe na przód i maglownicę za 500zł co wychodzi o 2-3x taniej niż w wspomnianym Audi.


Teraz piszesz, że jednak nie kupiłeś maglownicy :D Znajomy kuzyna przed 300 tys. km regenerował magiel w swoim IS-ie 2 razy :wink:

i gdzie ja napisałem, że kupiłem maglownicę, choć przyznaję można dwojako rozumieć :P
kupiłem tuleje na przód w tym 3 tuleje do maglownicy, a nie maglownicę :mrgreen: Magiel nie kosztowałby 500zł i nie zastanie nawet rozebrany i wyciągnięty :D

łysy30 napisał(a):Domagasz się zakopania toporu wojennego, uszanuj więc to, że gusta są różne i nie każdy stojąc przed wyborem Audi vs. Lexus wybrałby tak jak Ty.

o i to mi chodzi, bo ja porównałem tylko koszt ale zawsze jak komuś zastaje taki dylemat piszę jasno aby się każdym przejechał, bo może coś innego mu sięspodoba
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Lis 2015, 15:39

Co do zawiasu to ja pisałem, kolega jeżdżąc po Wrocławiu wymieniał tak zawieszenie, pokazywał faktury, kupowane oryginały. Ja jednak tego nie wymieniałem więc nie dam sobie ręki uciąć że nie zrobił tego jakis partacz czy oszust wkładając coś innego.. :ok: Znam też przypadek wymiany zawiasu w Passacie co roku, "tani" zamiennik za 600zł. Wymieniał to mój kolega mechanik który aktualnie pracuje również w Niemczech, jeździ A4 B6.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

22 Lis 2015, 15:42

dzida napisał(a):kiedyś standardem były takie rzeczy w tej klasie, a że brakuje np. inteligentnych kierunkowskazów czy domykania szyb (które są elektrycznie wszystkie regulowane w standardzie) to tylko wiek konstrukcji :) Sytuację poprawia elektryka fotela w 4ch płaszczyznach :)
Fabia miała wtedy dwie płaszczyzny w standardzie :lol: nie bądź ironiczny, bo miała czarne zderzaki (wiem bo oglądałem w salonie z ojcem jak kupił Hyundaia :mrgreen:
Żeby dodać obiektywizmu wkurza mnie brak podświetlenia klamek i przycisków zamykania szyb :)

I tu widać twoje podejście. Już w A4 B5 w 1995 roku była regulacja w dwóch płaszczyznach i w wielu egzemplarzach domykanie szyb, a od 1997 to praktycznie w każdym już. Idąc dalej, Golf IV czy Audi A3 miało dwupłaszczyznowo regulacje w standzardzie i tak- Fabia też to miała w standardzie, a wyszła w podobny czasie co Lexus. Ostatnio czepiałeś się w jakimś temacie, ze Golf IV nie miał skórzanej kierownicy, gdzie faktycznie w tamtym czasie zdarzało się, ze nawet auta klasy E tego nie miały. Czepiasz się non stop tej skórzanej kierownicy, czy korbek z tyłu, a jak widać, w Lexusie są też braki.


dzida napisał(a):dwumasę można zregenerować za 750zł bez problemu :ok:
i też dodałem dwumasy i wyszło 300zł różnicy na korzyść Lexusa, więc zgadzam się, że podobnie PO WPISANIU DWUMASY :) Na niekorzyść Audi doszła regeneracja turbo :ok:

300zł różnicy na korzyść Lexusa, ale po uwzględnieniu w Audi turbiny i wielowahacza.
dzida napisał(a):
ale jest tu właśnie pewien problem - handlarze. Obniżają średnie ceny aut tak, że dobrego egzemplarza nie sprzedaż za tyle ile chcesz, bo Janusz powie, że są tańsze :ok:
A utrzymani niskie ale zależy na jakich podzespołach ;) Orientowałeś się już ile kosztuje zawias do Twojego A4 B8, bo słyszałem, że sporo (w końcu nowe auto) i nie wiem ile w tym prawdy :sly:
Taxi to nie wyznacznik dzisiaj, bo taksiarz bierze to co zapewni mu klienta znaczkiem na postoju - sam wolałbym wsiąść do Audi niż Kii aby mnie powiózł :mrgreen: Ja np. więcej widuje Mercedesów, bo się kojarzy z TAXI.

Dobre Audi zazwyczaj tanio się nie sprzedają, ale fakt handlarze psują trochę rynek.
Co do C5 to mówię o częściach producentów, którzy dostarczali je na pierwszy montaż
Nie wiem dokładnie ile kosztuję zawias do B*, bo moja ma póki co mały przebieg i nie muszę o tym myśleć. Ale z tego co słyszałem, zawias w B8 jest trwały nawet na Polskich drogach.
Na taksówkach u nas jeździ pełno W211, ale W210 jest coraz mniej i pojawiło się właśnie sporo A6 C5.
dzida napisał(a):zależy co rozumieć przez dobry silnik - ten trzeba wkręcić ale jest pancerny

Nie przesadzał bym z tą pazernością, widziałem już egzemplarze z zatartym silnikiem, przez pompę oleju.
dzida napisał(a):I do wszystkich VAGowcóch tutaj. Spróbowałem wszystkie wypisane auta przeze mnie i oczywiście jest ból użytkowników tych marek, bo wybrałem Lexusa, który mi najbardziej podchodził :mrgreen: Nie pasuje, to sobie chwalcie swoje - ja opisuje tylko swoje odczucia i miejcie sobie dalej z tym problem ;)

O to właśnie chodzi, że największy ból dupy masz tutaj ty. Wyciągasz wszystkie nawet mało istotne wady Audi, a w Lexusie połowy rzeczy nie zauważasz lub nie chcesz widzieć. Według twojej opinii, Audi kupują osoby, które niczego innego nie próbowały się nie znają,a to kompletna bzdura. Twoje subiektywne odczucia, są tylko twoim zdaniem, więc nie wmawiaj na forum, ze tak jest i koniec. Jak Ci się fajnie jeździ Lexusem to ok, nic do tego nie mam, ja jednak jeździłem tym autem i mnie to auto nie zachwyciło tym co oferuję. Z opinii kolegi, którym nim trochę jeździł, też super nie jest.
Krótko mówiąc podoba się tobie Lex i jesteś z niego zadowolony- super, nie zachwyciło Cię Audi- masz prawo mieć taką opinie i odczucia, ale nie narzucaj tego innym w taki sposób jak do tej pory robiłeś to w kilku tematach.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

22 Lis 2015, 15:53

pkc napisał(a):Czepiasz się non stop tej skórzanej kierownicy, czy korbek z tyłu, a jak widać, w Lexusie są też braki.

pewnie, ale to bardziej braki ergonomiczne typowe dla aut japońskich niż coś co kiedyś było wyznacznikiem zacnej marki - kiedyś taki tam i w USA był standard, a EU mieli w D :? Przykład automatyczne domykanie szyb tylko w drzwiach kierowcy.
Fabia nie miała takiej regulacji w standardzie powtarzam wtórnie ;)

pkc napisał(a):300zł różnicy na korzyść Lexusa, ale po uwzględnieniu w Audi turbiny i wielowahacza.

nie, wielowahacza nie brałem, bo to byłoby nie sprawiedliwe, że w Lexusie nie wziąłem :)

pkc napisał(a):Nie przesadzał bym z tą pazernością, widziałem już egzemplarze z zatartym silnikiem, przez pompę oleju.

było tak, ale to problem nieszczelnej pewnej partii pompy oleju i nie sprawdzania jego poziomu ;) na szczęście najpierw widać, że cieknie, więc czasem warto otworzyć maskę i sprawdzić, w końcu to tylko maszyna :D

pkc napisał(a):O to właśnie chodzi, że największy ból dupy masz tutaj ty. Wyciągasz wszystkie nawet mało istotne wady Audi, a w Lexusie połowy rzeczy nie zauważasz lub nie chcesz widzieć.

chyba Ty nie chcesz widzieć wad, które opisywałem na łamach tego forum albo Cię nie zainteresowały :ok: Przedstawiałem usterki dawałem koszt napraw.

pkc napisał(a):Audi kupują osoby, które niczego innego nie próbowały się nie znają,a to kompletna bzdura.

to nie tak - denerwują mnie ludzie w stylu: "Audi to Audi" lub "Audi, a potem długo nic" nie rozpatrując konkretnego modelu/wersji Nigdzie nie pisałem np. o łuszczących się przyciskach w A4 B7, bo to inny model :ok:
Jeszcze potrafię rozdzielić jedno od drugiego :)

pkc napisał(a):Krótko mówiąc podoba się tobie Lex i jesteś z niego zadowolony- super, nie zachwyciło Cię Audi- masz prawo mieć taką opinie i odczucia, ale nie narzucaj tego innym w taki sposób jak do tej pory robiłeś to w kilku tematach.

dlatego najpierw napiszę swoje spostrzeżenia, które często powodują Wasz shitstorm ale zawsze dodaję przy takim zestawieniu, żeby osoba szukająca auta się sama przejechała , bo każdy ma inne wymagania - tego też nie zauważasz :ok:
Sam bez sensu forsowałeś, że IS 300 z automatem jest wolniejszy i więcej pali niż e46 z manualem nie patrząc na dwie różne skrzynie biegów zamiast porównać do automatu w BMW ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010