ST 220, czy A6 C5, czy może A4 B6?

22 Lis 2015, 17:42

dobra skończcie tę pyskówkę bo nic z nich twórczego nie wynika. Autorowi pewnie już się znudziło.
Mało zostało powiedziane o fordzie st220. Jak dla mnie wizualnie wygląda nadal świeżo. Zawieszenie będzie na pewno mniej komfortowe ale na pewno też tańsze w naprawach. Środek, wszystko na miejscu ale bez polotu, słabej jakości plastiki. Silnik trwały, spalanie jak na 3.0 mieści się w normie (czego nie można powiedzieć znowu o 3.0 Audi) rozrząd na łańcuchu więc nie odpada nam jedna rzecz na starter.
Audi A6 C5 największe z proponowanych przez autora. Z tyłu można świrować z dwiema panienkami na raz i jeszcze jest luz. Dobrze spasowane zawieszenie ale niestety przy przeglądach można doznać przez to trochę stresu. Wnętrze jak to w samochodzie, kierownica, pokrętła, przyciski (ponoc się łuszczą), na miejscu wszystko jest, przeważnie nie ma skóry tylko jakiś tam materiał ale jeśli komuś to nie przeszkadza to jest ok. Silniki które spełniają oczekiwania autora to 2.7 TT czyli ewentualnosc wymiany turbin (sprawdzic koniecznie przed zakupem) kosztuje minimum 3000zł. wymiana rozrządu w 1500zł zamykamy się, zawieszenie 2000zł komplet przód. 3.0 moim zdaniem lipny silnik (lepszy był 2.8) chla niemal tyle co 4.2 a osiągi gorsze jak w 2.7. 4.2 to już V8, dźwięk silnika nie do podrobienia, chla jak smok lub dwa ale jest moc.
Audi A4 nie wiem, nie interesowałem się bo dla mnie za ciasny i to dla mnie jest jego podstawową wadą
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Lis 2015, 19:34

To i ja krótko opiszę, bo się zrobił śmietnik - bez porównywania do innych marek.
Mondeo porównywać trzeba z A4 - ten sam segment ale jednak Audi jest wyżej pozycjonowane jeśli chodzi o "zacność" marki ale czy gorsze od A4 V6 FWD?
Mondeo to jedno z lepiej jeżdżących FWD - dużo nie wiem o tym aucie ale podobno lubi LPG.
Myślę, że jak się kupuje Audi to warto szukać wersji Quattro, która jest droższa w utrzymaniu od FWD (np. droższe tylne zawieszenie), co próbowałem przekazać przez 2 strony ale zostałem osaczony/wyśmiany bez spojrzenia w historię moich postów nt. polecania Audi i wypisywania wad mojego.
Jednak wg mnie warto brać Q, bo to jeden z najlepszych napędów na rynku obok Subaru, które jest jeszcze droższe. W Audi najlepsze są turbodoładowane silniki (tak jak w BMW R6), więc na nich bym się skupił. Wtedy ten samochód jest coś wart w stosunku do poniesionych kosztów :ok:
A4 B6 1,8T Q to dobry wybór ale powtarzam nie jest tanio jak się może wydawać! Jeśli chodzi o FWD V6 to warto poszukać Mondka, bo jeździ po prostu lepiej przy niższych kosztach.
A6 C5 to segment wyżej czyli wyższy komfort, więcej miejsca ale też wyższe koszta. I tutaj też 2,7TT ale on jest jeszcze droższy i musisz sobie zadać pytanie czy warto ponieść wyższe koszta wobec A4. No i skonfrontuj to z tym co CI pokaże szybki w Wawie, bo może być tak, że każdy z tych typów wypadnie, a wskoczy coś innego.

Przejedź się tymi typami to Ci się rozjaśni :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Lis 2015, 19:43

Z komfortem w Mondeo nie będzie gorzej niż w A4, plastiki porównywalne. :ok:
Do A6 C5 nie porównuje bo to nie ten segment i wiadomo że tu na korzyść Audi :wink:
Teraz na + dla A4 że łatwiej znaleźć egzemplarz dobry za tą kasę, choć nie mówię że jest łatwo i 1.8T będzie tańsze jeśli chodzi o koszty ubezpieczenia, przy spokojnej jeździe mniej spali, jak się załączy turbina to już różnie. Szybciej sprzedasz Audi.
Tutaj moim zdaniem egzemplarze godne uwagi.
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
PS. Można tez poszukać 2.5 v6 :yes:

Co do Audi i mojej niechęci do C5 (bo C4 było dużo lepsze) to 2.7 Allroad sam bym przytulił, tylko nie jako auto codzienne
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

22 Lis 2015, 19:49

Dodam jeszcze, że rozpatrywałem Audi S4 B5, na którym bardziej mi zależało niż na Lexusie (ale i tak będę tutaj uważany za hejtera Audi) :mrgreen: Jednak koszta eksploatacji były po prostu kosmiczne (2x więcej od Lesia), a 20k nie gwarantowało nawet zakupu dobrej sztuki :/
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Lis 2015, 20:53

dzida napisał(a):Dodam jeszcze, że rozpatrywałem Audi S4 B5, na którym bardziej mi zależało niż na Lexusie (ale i tak będę tutaj uważany za hejtera Audi) Jednak koszta eksploatacji były po prostu kosmiczne (2x więcej od Lesia)

No to już jest samochód konkret i za taką moc i osiągi ten zawias skłonny jestem mu wybaczyć a quattro do tego i manualna skrzynia coś pięknego :twisted: . Ale niestety spalanie może zabić a przy ostrym rozpędzaniu się do dużych prędkości to w baku robi się wir i nawet komputerek szaleje :naughty:
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Lis 2015, 21:12

wtedy nie obchodził mnie zawias i brak nadsterowności tylko te niecałe 7s do setki i możliwość rozwoju :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Yaris 1,5 Dual VVT-iE o mocy 111 KM
    Nowa Toyota Yaris napędzana jest między innymi produkowanym w Polsce silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 l i mocy 111 KM. Motor jest o 10 proc. mocniejszy od silnika 1,33 z poprzedniej wersji modelu. Dzięki temu samochód ...

22 Lis 2015, 21:24

dzida napisał(a):wtedy nie obchodził mnie zawias i brak nadsterowności tylko te niecałe 7s do setki i możliwość rozwoju

7 sekund :shock: :shock: :shock: Chyba raczej mniej jeszcze bo okolice 6 sekund:
Na potwierdzenie:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Możliwości rozwoju są bardzo duże ale koszty też nie należą do najniższych.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Lis 2015, 21:30

hehe to nawet lepiej, bo katalogowo było chyba 6,5s i nie wiadomo ile licznik kłamie :mrgreen:
ale ten dźwięk... świetny

mnie niestety pokonały koszty, które wielu przerosły :/ no i to spalanie z filmiku poza skalą, które w takich autach się już nie liczy :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Lis 2015, 21:39

dzida napisał(a):mnie niestety pokonały koszty, które wielu przerosły no i to spalanie z filmiku poza skalą, które w takich autach się już nie liczy

To nie TDI swoje spalić musi :naughty:
Ogólnie sam bym takiego przygarnął ale to już raczej na weekendowe zabawy a nie do codziennej eksploatacji bo bym zbankrutował na paliwie (nawet na LPG :P )
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Lis 2015, 21:51

Z tym spalaniem nie przesadzajcie bo zużycie było wyświetlone w pełnym ogniu więc bidy nie ma. Co do osiągów są ok. jak na serię. .
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Lis 2015, 21:55

no ja wiem, że spalanie traktuje się mimowolnie w takich autach ale 50l na wyświetlaczu robi wrażenie. Średnio wychodzi z 25l, bo jednak osiągi kuszą :naughty:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Lis 2015, 22:00

dzida napisał(a):jednak osiągi kuszą :naughty:


Dlatego myśl o 3uz ju noł :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Lis 2015, 22:02

szybki napisał(a):Dlatego myśl o 3uz ju noł :D

póki nie mam żony to przydałoby się ogarnąć, bo potem będzie marudzenie :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Lis 2015, 22:06

dzida napisał(a):póki nie mam żony to przydałoby się ogarnąć, bo potem będzie marudzenie :mrgreen:


Mój brat miał auto ze znaczkiem 1,4 lx nawet byli tacy co w to uwierzyli... :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Lis 2015, 22:11

mam kolegę co miał na klapie w BMW e36 znaczek 316i i 2,8 pod maską i startował w zawodach RallySprint w kategorii do 2l :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010