ST 220, czy A6 C5, czy może A4 B6?

20 Lis 2015, 16:23

Witam, witam! :)
No cóż - Już jestem pewien, że w styczniu będę miał fundusze na zakup nowego auta, przy dobrych wiatrach może i sprawię sobie prezent na święta. Byłem już napalony na ST220, ale dzisiaj przeglądając oferty na allegro zacząłem zwaracać uwagę jeszcze na 2 auta. A6 C5 i A4 B6. Chciałbym wiedzieć co powiecie mi na ich temat, oraz w jaki silnik celować pod LPG. Wymagam ponad 200 koni i pojemność maksymalnie 3.0. Widzę, że jest sporo zagazowanych 3.0 V6 w każdym z w/w aut, więc najpewniej w ten silnik będę celował. Budżet ustaliłem sobie na 22 tysiące, lecz jeśli znajdę egzemplarz, który mnie zauroczy może wzrosnąć o jakieś 8 tysięcy (planuję na razie nie sprzedawać galanta, którego mam, tylko zostawić go dla matki, która została chwilowo bez auta, ale w razie czego mogę się go pozbyć).
Teraz troszkę suchych danych nt. aut od producenta:
W spalaniu i przyspieszeniu wygrywa A4, ale generalnie różnice między tymi autami są niewielkie, a wydaje mi się, że ST220 i A6 dadzą więcej komfortu jazdy. Poza tym A6 najbardziej podoba mi się wizualnie ;) Proszę o opinie osób, które miały styczność z tymi autami.
Riazek
Początkujący
 
Posty: 149
Prawo jazdy: 26 11 2014
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Lexus GS MK2
Silnik: 4.3 V8 3UZ
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Lis 2015, 17:08

Miałem przyjemność obcowania z silnikami 2,8 oraz 3,0 V6 ten drugi miała moja koleżanka od kilku lat i pomagałem jej sprzedać to super niemieckie cacko.
Ogólnie mogę spokojnie sklasyfikować je jako typowe badziewiaki które dużo palą i nie jadą do tego mają sporo bolączek które kosztują.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Lis 2015, 18:17

Jeśli miałbym już kupować a6 C5 to chyba 2.7 bi-t :wink: ew koszta naprawy wysokie, ale jak ma się rozum to turbinki posłużą a i jedzie lepiej od 2.8-3.0 :) skoro rachunki na stacji benzynowej będą i tak wysokie to chociaż żeby się porządnie odpychał :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Lis 2015, 19:18

mike co Ty za głupoty klepiesz? :o Jakie masz wysokie koszty napraw w bi-turbo?? Fakt wymiana turbin wymaga wyjęcia silnika ale to chyba jedyny mankament. Spalanie porównywalne z 2.4. Z czystym sumieniem polecam 2.7 bi-turbo, da się swobodnie gazować. Na dodatek dopowiem że 2.7 można jeszcze chipować, czego nie da się zrobić już w 2.4. Zdecydowanie odradzam wariant 3.0 ze względu na spalanie porównywalne do 4.2
Z tego co pamiętam bi-turbo zawsze występuje w wariancie Quattro, co w połączeniu z ponad 200KM jest nieodzownie wymagane.
Sam będę się rozglądał za 2.4 lub za 2.7 bi
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lis 2015, 19:36

A co do wyboru między ST220 a audi? Bo do tej pory mówiliście tylko o audicy ;)
Riazek
Początkujący
 
Posty: 149
Prawo jazdy: 26 11 2014
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Lexus GS MK2
Silnik: 4.3 V8 3UZ
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Lis 2015, 19:45

No chyba coś t tym jest. Audi ma przede wszystkim wyższy komfort o wiele lepsza jakość wykończenia i bezawaryjne silniki...o ile umie się je użytkować
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak przygotować się Rajdu Dakar na 130 procent!
    Rajd Dakar to jedno z największych wyzwań dla sportowców. Blisko dwa tygodnie i dziewięć tysięcy km walki w nieznanym terenie, w piekielnym upale i twardej rajdówce, w której trzeba podejmować dziesiątki ...

20 Lis 2015, 19:46

Tak więc czego te silniki najbardziej nie lubią? Jestem zwolennikiem wysokich obrotów (choć niestety mój portfel jest innego zdania :) )
Riazek
Początkujący
 
Posty: 149
Prawo jazdy: 26 11 2014
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Lexus GS MK2
Silnik: 4.3 V8 3UZ
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Lis 2015, 19:55

Pilnować jakości oleju, w bi-turbo warto ostudzić turbinki po energicznej jeździe
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lis 2015, 20:01

legler napisał(a):Audi ma przede wszystkim wyższy komfort o wiele lepsza jakość wykończenia i bezawaryjne silniki...o ile umie się je użytkować

ale silnik to nie wszystko... gdzie zawieszenie, które jest lipne i drogie? Gdzie ta taniość skoro wymiana rozrządu to tysiące złotych? Gdzie to wykończenie skoro przyciski wyglądają jak wyglądają? Audi jest takie "tanie" w głowach Polaków, że robiąc koszyk części dla A4 pobiło nawet uznawanego za drogiego Lexusa i BMW... :ok: Taniocha...
Ostatnio edytowany przez dzida, 20 Lis 2015, 20:01, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Lis 2015, 20:01

legler napisał(a):No chyba coś t tym jest. Audi ma przede wszystkim wyższy komfort o wiele lepsza jakość wykończenia i bezawaryjne silniki...o ile umie się je użytkować
A4 jest mniejsze, gorzej się prowadzi od Mondeo. Plastiki porównywalne, dopiero po 2004 roku poprawili w Audi czyli ostatnie 2 lata produkcji B6. Wyposażenie nieporównywalnie lepsze w Mondeo, w Audi często korby z tyłu czy radio z marketu. 3.0 v6 spali mniej niż VAG-owskie silniki na pewno nie ma mowy o jakichkolwiek awariach. Poza tym koszty użytkowania niższe niż Audi. Także jak masz gadać pierdoły to lepiej zachowaj dla siebie.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Lis 2015, 20:05

legler napisał(a):mike co Ty za głupoty klepiesz? Jakie masz wysokie koszty napraw w bi-turbo??
skoro dla Ciebie 2k za przyzwoite nowe turbo sztuka to mało to gratuluję zamożności :roll: hebel przód też większy, a nie oszukujmy się - to nie będą jedyne koszty po kupnie, zważywszy na to, że większość egzemplarzy jest zmęczona
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Lis 2015, 20:11

Jak lubisz sobie przycisnąć to może Accord Type-R lubi wysokie obroty. :evil:
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

20 Lis 2015, 20:22

Koniu pierdoły to Ty opowiadasz. Zawias drogi ale bardziej komfortowy (wymiana co 50tyś na dobrych częściach czyli przy przebiegu 10tyś/rok raz na 5 lat). Dzięki temy że zastosowano aluminium w zawieszeniu, znacznie zmniejszyła się masa resorująca co przekłada się na wyższy komfort podróży, w mondeo wielowachacz jest z tyłu i też potrafi się psuć. Audi nie rdzewieje (o ile nie było stuknięte) Mondeo owszem. Wyposażenie w mondeo lepsze bo wiadomo że jest gorsze od Audi więc czymś muszą się przebić. Rozrząd w audi w bi turbo koszt 780zł plus robota...sorry ale raz na 6-10 lat to stać każdego. W V6 Forda potrafią przepalać się uszczelki pod głowicą. Z resztą jak porównujecie koszta serwisu a6 z marnym mondeo skoro mondeo jest o segment niżej...taka zabaweczka.
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lis 2015, 20:23

No właśnie porównajmy A6 do innych aut z segmentu E i wtedy już tak super nie wypada :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Lis 2015, 20:25

mike dla mnie nie sztuka znaleźć najdroższy warsztat i nówki części od producenta. na regenerowanych śmiało pośmiga ponad 100tkm pod warunkiem że najpierw mu się zepsują
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007