ST 220, czy A6 C5, czy może A4 B6?

20 Lis 2015, 17:23

Witam, witam! :)
No cóż - Już jestem pewien, że w styczniu będę miał fundusze na zakup nowego auta, przy dobrych wiatrach może i sprawię sobie prezent na święta. Byłem już napalony na ST220, ale dzisiaj przeglądając oferty na allegro zacząłem zwaracać uwagę jeszcze na 2 auta. A6 C5 i A4 B6. Chciałbym wiedzieć co powiecie mi na ich temat, oraz w jaki silnik celować pod LPG. Wymagam ponad 200 koni i pojemność maksymalnie 3.0. Widzę, że jest sporo zagazowanych 3.0 V6 w każdym z w/w aut, więc najpewniej w ten silnik będę celował. Budżet ustaliłem sobie na 22 tysiące, lecz jeśli znajdę egzemplarz, który mnie zauroczy może wzrosnąć o jakieś 8 tysięcy (planuję na razie nie sprzedawać galanta, którego mam, tylko zostawić go dla matki, która została chwilowo bez auta, ale w razie czego mogę się go pozbyć).
Teraz troszkę suchych danych nt. aut od producenta:
W spalaniu i przyspieszeniu wygrywa A4, ale generalnie różnice między tymi autami są niewielkie, a wydaje mi się, że ST220 i A6 dadzą więcej komfortu jazdy. Poza tym A6 najbardziej podoba mi się wizualnie ;) Proszę o opinie osób, które miały styczność z tymi autami.
Riazek
Początkujący
 
Posty: 149
Prawo jazdy: 26 11 2014
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Lexus GS MK2
Silnik: 4.3 V8 3UZ
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Lis 2015, 18:08

Miałem przyjemność obcowania z silnikami 2,8 oraz 3,0 V6 ten drugi miała moja koleżanka od kilku lat i pomagałem jej sprzedać to super niemieckie cacko.
Ogólnie mogę spokojnie sklasyfikować je jako typowe badziewiaki które dużo palą i nie jadą do tego mają sporo bolączek które kosztują.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Lis 2015, 19:17

Jeśli miałbym już kupować a6 C5 to chyba 2.7 bi-t :wink: ew koszta naprawy wysokie, ale jak ma się rozum to turbinki posłużą a i jedzie lepiej od 2.8-3.0 :) skoro rachunki na stacji benzynowej będą i tak wysokie to chociaż żeby się porządnie odpychał :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Lis 2015, 20:18

mike co Ty za głupoty klepiesz? :o Jakie masz wysokie koszty napraw w bi-turbo?? Fakt wymiana turbin wymaga wyjęcia silnika ale to chyba jedyny mankament. Spalanie porównywalne z 2.4. Z czystym sumieniem polecam 2.7 bi-turbo, da się swobodnie gazować. Na dodatek dopowiem że 2.7 można jeszcze chipować, czego nie da się zrobić już w 2.4. Zdecydowanie odradzam wariant 3.0 ze względu na spalanie porównywalne do 4.2
Z tego co pamiętam bi-turbo zawsze występuje w wariancie Quattro, co w połączeniu z ponad 200KM jest nieodzownie wymagane.
Sam będę się rozglądał za 2.4 lub za 2.7 bi
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lis 2015, 20:36

A co do wyboru między ST220 a audi? Bo do tej pory mówiliście tylko o audicy ;)
Riazek
Początkujący
 
Posty: 149
Prawo jazdy: 26 11 2014
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Lexus GS MK2
Silnik: 4.3 V8 3UZ
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Lis 2015, 20:45

No chyba coś t tym jest. Audi ma przede wszystkim wyższy komfort o wiele lepsza jakość wykończenia i bezawaryjne silniki...o ile umie się je użytkować
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    15 lat sukcesów Toyoty Prius
    15 lat temu została zaprezentowana pierwsza generacja Toyoty Prius, której debiutowi towarzyszyło hasło "w samą porę na 21 wiek". Półtorej dekady później, najlepiej sprzedający się samochód hybrydowy ...

20 Lis 2015, 20:46

Tak więc czego te silniki najbardziej nie lubią? Jestem zwolennikiem wysokich obrotów (choć niestety mój portfel jest innego zdania :) )
Riazek
Początkujący
 
Posty: 149
Prawo jazdy: 26 11 2014
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Lexus GS MK2
Silnik: 4.3 V8 3UZ
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Lis 2015, 20:55

Pilnować jakości oleju, w bi-turbo warto ostudzić turbinki po energicznej jeździe
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lis 2015, 21:01

legler napisał(a):Audi ma przede wszystkim wyższy komfort o wiele lepsza jakość wykończenia i bezawaryjne silniki...o ile umie się je użytkować

ale silnik to nie wszystko... gdzie zawieszenie, które jest lipne i drogie? Gdzie ta taniość skoro wymiana rozrządu to tysiące złotych? Gdzie to wykończenie skoro przyciski wyglądają jak wyglądają? Audi jest takie "tanie" w głowach Polaków, że robiąc koszyk części dla A4 pobiło nawet uznawanego za drogiego Lexusa i BMW... :ok: Taniocha...
Ostatnio edytowany przez dzida, 20 Lis 2015, 21:01, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Lis 2015, 21:01

legler napisał(a):No chyba coś t tym jest. Audi ma przede wszystkim wyższy komfort o wiele lepsza jakość wykończenia i bezawaryjne silniki...o ile umie się je użytkować
A4 jest mniejsze, gorzej się prowadzi od Mondeo. Plastiki porównywalne, dopiero po 2004 roku poprawili w Audi czyli ostatnie 2 lata produkcji B6. Wyposażenie nieporównywalnie lepsze w Mondeo, w Audi często korby z tyłu czy radio z marketu. 3.0 v6 spali mniej niż VAG-owskie silniki na pewno nie ma mowy o jakichkolwiek awariach. Poza tym koszty użytkowania niższe niż Audi. Także jak masz gadać pierdoły to lepiej zachowaj dla siebie.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Lis 2015, 21:05

legler napisał(a):mike co Ty za głupoty klepiesz? Jakie masz wysokie koszty napraw w bi-turbo??
skoro dla Ciebie 2k za przyzwoite nowe turbo sztuka to mało to gratuluję zamożności :roll: hebel przód też większy, a nie oszukujmy się - to nie będą jedyne koszty po kupnie, zważywszy na to, że większość egzemplarzy jest zmęczona
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Lis 2015, 21:11

Jak lubisz sobie przycisnąć to może Accord Type-R lubi wysokie obroty. :evil:
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

20 Lis 2015, 21:22

Koniu pierdoły to Ty opowiadasz. Zawias drogi ale bardziej komfortowy (wymiana co 50tyś na dobrych częściach czyli przy przebiegu 10tyś/rok raz na 5 lat). Dzięki temy że zastosowano aluminium w zawieszeniu, znacznie zmniejszyła się masa resorująca co przekłada się na wyższy komfort podróży, w mondeo wielowachacz jest z tyłu i też potrafi się psuć. Audi nie rdzewieje (o ile nie było stuknięte) Mondeo owszem. Wyposażenie w mondeo lepsze bo wiadomo że jest gorsze od Audi więc czymś muszą się przebić. Rozrząd w audi w bi turbo koszt 780zł plus robota...sorry ale raz na 6-10 lat to stać każdego. W V6 Forda potrafią przepalać się uszczelki pod głowicą. Z resztą jak porównujecie koszta serwisu a6 z marnym mondeo skoro mondeo jest o segment niżej...taka zabaweczka.
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lis 2015, 21:23

No właśnie porównajmy A6 do innych aut z segmentu E i wtedy już tak super nie wypada :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Lis 2015, 21:25

mike dla mnie nie sztuka znaleźć najdroższy warsztat i nówki części od producenta. na regenerowanych śmiało pośmiga ponad 100tkm pod warunkiem że najpierw mu się zepsują
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007