Stabilne auta powyżej 100 km/h

Wczoraj, 10:32

Cześć, szukam auta z segmentu C lub D, ponieważ moje obecne Audi A6 C5 Avant jest dla mnie zdecydowanie za duże. Wolałbym coś mniejszego, o długości do powiedzmy 4500 mm, ale jednocześnie stabilnego przy prędkościach powyżej 100 km/h. Wydaje mi się, że w tych segmentach łatwiej trafić na auta, które nie są zbyt stabilne przy większych prędkościach, a w internecie nie mogę znaleźć informacji na ten temat o autach które mnie interesują.

Wymagania to benzyna z gazem plus minimum 100 koni

Budżet do powiedzmy 10 tys ale to zależy bardzo od tego jak wszystko się „powiedzie” na razie chciałbym się dowiedzieć jakie auta są stabilne

Z góry dziękuję za pomoc:))
j4n33k
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 23 09 2024
Auto: Audi A6 C5 Avant
Silnik: 1.9TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Wczoraj, 11:58

Możesz zerknąć na Golfa V
One miały z tyłu wielo- wahacz a nie belkę, dobrze dość się prowadzą, ale kwestia stabilności to też geometria i przygody w aucie.
Tylko o jakich prędkościach mówimy 120-130? czy 200?

Generalnie jak pójdziesz w małe auta to raczej tak stabilne nie będą jak większe, chociażby z powodu masy.
Moje zdanie jest takie, skup się na tym co jest istotne, a nie na tym co nie ma znaczenia, chyba że szukasz Fiata Seicento, bo wtedy łatwiej będzie coś znaleźć i dojdziesz do jakiś wniosków.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 829
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

Wczoraj, 12:05

Tak, prędkości 120-130 więcej to było by bardzo bardzo rzadko. A co sadzisz o golfie 4 bo jest ich zdecydowanie więcej z tego co widzę? Co masz na myśli z skupieniem się na tym co jest istotne a nie na tym co nie ma znaczenia?
j4n33k
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 23 09 2024
Auto: Audi A6 C5 Avant
Silnik: 1.9TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Wczoraj, 12:15

Golf 4 ok, ale będzie ciaśniejszy, głośniejszy, prowadzenie przeciętne, zawieszenie takie sobie.
Ale zdrowy, sprawny nie powinien mieć problemów przy prędkościach 120-130.
Możesz szukać 1,6 albo 2,0 silniki
chyba ze 1,8T ale tutaj dla koneserów bo ciężko znaleźć i koszty wyższe,

Pisałem o golfie v, bo 10k budżetu to tak na golfa 4 trochę sporo, a golf 5 jednak już inne epoka motoryzacji, coś nowszego, bardziej komfortowy i lepiej się prowadzi.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 829
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

Wczoraj, 19:24

Nie no, na Golfa 4 oczywiscie, ze nie przeznaczyłbym tyle, z gazem nawet ludzie nie sprzedają ich za taką kwotę w promieniu 100 km ode mnie.

Jeśli chodzi o stabilność przy tych prędkościach, to nie chcę kupić samochodu, który nie prowadzi się pewnie przy 120–130 km/h. Jeździłem kilkoma autami przy takich prędkościach, m.in. Aurisem II 1.6 Kombi, i nie było też jakoś super stabilnie. Przy skrętach musiałem odpuszczać gaz, bo czułem, że mógłbym stracić kontrolę. Jeździłem też Fabią MK1 i o tym aucie to już nawet nie wspomnę przy 100 km/h to była tragedia, a przy wietrze i deszczu musiałem zwolnić do 70–80 km/h, bo było naprawdę ciężko.

O swoim aucie ciężko mi się wypowiedzieć, bo nawet nie jest w stanie rozwinąć 120 km/h bo łapie notlauf i blokuje obroty do maksymalnie 2200–2300. Możliwe jednak, że stabilność też nie jest najlepsza, bo samochód nie jest jednak w super stanie.

Z kolei Kia Magentis 1 prowadziło się ja super pamiętam, że jechałem nią 180 km/h i było stabilnie, jak na tę prędkość. Rapid 1.0 TSI też dobrze trzymał się drogi przy 140 km/h.
j4n33k
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 23 09 2024
Auto: Audi A6 C5 Avant
Silnik: 1.9TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Carsharing: auta na minuty i ekologia
    Kiedyś uznawaliśmy, że samochód koniecznie trzeba mieć. Był przede wszystkim wyznacznikiem statusu właściciela. Dziś jesteśmy świadkami dynamicznych przemian na rynku, całkowitej zmiany sposobu myślenia. Samochodu ...
    Finał NIGHT POWER 2013 GP w Płocku / relacja
    Ostatnia runda tegorocznego NIGHT POWER Grand Prix zakończona. W Płocku zmierzyło się około 70 zawodników. W całym cyklu na starcie stanęło ponad 200 zawodników. Już wiemy kto jest najlepszy. Zwycięzcą całego ...