Stag 200 gofast - Ford Focus MK1 2.0 zetec

05 Lip 2016, 22:04

Witam.

Zakupiłem Forda Focusa mk1 2.0 zetec z założoną instalacją gazową stag200 gofast równy rok temu. Jeśli chodzi o eksploatacje samochodu w gazie jestem zielony dlatego pytanie : czy powinienem na starcie coś wymienić z osprzętu gazu ? Póki co zamówiłem komplet 4 filtrów (80pln) oraz olej 10w40 mobile.

Pozdro :)
lesko1909
Początkujący
 
Posty: 106
Auto: nie mam

06 Lip 2016, 08:13

Napisz skąd jesteś podjedz do gazownika, sprawdz wtryskiwacze niech Ci powie co do wymiany ewentualnie niech zerknie czy podzespoły które masz zamontowane są dobre i czy nie trzeba czegoś wymienić. Jak jesteś zielony radzę się nie dotykać - zostaw to komuś z doświadczeniem
golfiarz
Aktywny
 
Posty: 339
Prawo jazdy: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

06 Lip 2016, 08:52

lesko1909 napisał(a):czy powinienem na starcie coś wymienić z osprzętu gazu ?
Jeżlei gaz założony jest rok temu to przypuszczam że nic nie trzeba będzie wymieniać i jedynie przegląd, wymiana filterków oraz ewentualna kalibracja wystarczy. Warto tak jak pisze poprzednik żeby sprawdzić na jakich podzespołach jest instalacja.

Eksploatacja na gazie nie różni się praktycznie niczym poza dodatkowym przeglądem gazu co roku lub do 10tyś. km.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Lip 2016, 18:19

Sam paluchów pchać nie będę bo nic z tego dobrego by nie wyszło :P We wszystkim pomaga mi tata który w świecie motoryzacji jest dość obeznany. Co do gazu, sekwencja kosztowałą 2200 pln i jest na najtańszych wtryskach - wszystko mam wypisane więc mogę wymienić reduktory itd itp jakich są marek. Jeśli chodzi o filterki to które trzeba wymienić ? fazy lotnej i ciekłej ? Może wystarczy je tylko po przeczyszczać bo przyznam, że na gazie jest odrobinę zabity w porównaniu do możliwości jakie oferuje na benzynie.
lesko1909
Początkujący
 
Posty: 106
Auto: nie mam

06 Lip 2016, 20:36

Jeśli chodzi o reduktor to coś z kme ewentualnie tomassetto. Sprawdź wtryskiwacze - jesli są do wymiany to proponuje Herculesy - są bardzo trwałe i niezawodne. jeśli chodzi ofiltry - to wymień oba( nie wiadomo kiedy poprzednik wymieni - i sprawdzajco 10K km.
Piotrek123
Aktywny
 
Posty: 259
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 13 01 2008
Auto: BMW 328xi
Silnik: 3,0 234 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

09 Lip 2016, 18:13

Jeżeli nie ma problemów z jazdą na gazie nie szarpie itp. oraz nie pali się kontrolka silnika proponuję wymienić filtry od gazu i cieszyć się z jazdy. Jak coś będzie się działo to będziesz się martwił później.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Co potrafią skrzynie biegów? Ręczna czy automatyczna?
    Wytworzenie momentu napędowego to dopiero połowa sukcesu samochodu – moment ten trzeba jeszcze przenieść na koła. By odbywało się to efektywnie i komfortowo, ŠKODA opracowała szeroką ofertę układów napędowych ...

03 Lis 2016, 20:22

Jak ten Stag się spisuje ogólnie??
Fleri
Nowicjusz
 
Posty: 17
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Fiat Punto EVO
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2010