Stare A3 1,8T, trzymać dalej czy sprzedawać?

08 Lip 2020, 20:32

Kupować od handlarza świeżo sprowadzone gtc 1.8 za mniej niż 10k licząc, że będzie się psuło mniej niż to co masz? Ryzykowne

Swoją drogą jak na 20 letnie auto, które ma zwykle takich użytkowników jakich ma i 5 lat użytkowania to powinieneś się cieszyć, że tak naprawdę raz na jakiś czas same głupoty wyskakują a nie wyszła korba bokiem
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Lip 2020, 21:30

No to chyba zostają same silniki 1,4 bo z Polskich Salonów nie znajdzie się nic innego w Astrze.
Czyli Panowie co jeździć dalej aż znowu stanie? :cry:
Podoba mi się A3 8V, u nas w mieście są takie na minuty 35 TFSI aż żal że ja takim starym się poruszam a tutaj takie fajnie A3, ale to sporo więcej kasy.
Nie wiem co zrobić bo skoro straszycie że wszystko za 8-10 tez tak się będzie sypać i wyląduje na lawecie prędzej czy później to może serio odpuścić.
MazurekWojtas
Nowicjusz
 
Posty: 8

08 Lip 2020, 21:34

A polski salon to jest gwarantem czego?
Wiesz ile nowych aut się sprzedawało 15 lat temu w pl i jakie to były modele?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Lip 2020, 22:17

Tutaj dość ciekawe ogłoszenie. Tak tak wiem że wygląda starawo..
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

08 Lip 2020, 22:31

MazurekWojtas napisał(a):A znasz takiego elektryka która powie Ci ile jeszcze życia zostało w rozruszniku, kiedy padnie stacyjka, czujnik wału/wałka wysiądzie albo czy się coś nie przeciera?
nie wiem czy jesteś tego świadom, ale nieprawidłowości w układzie elektrycznym można ocenić w bardziej fachowy sposób niż "na oko" :ok: a przetarcia akurat widać, więc pudło.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14203
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Lip 2020, 22:33

Invi napisał(a):A polski salon to jest gwarantem czego?
Wiesz ile nowych aut się sprzedawało 15 lat temu w pl i jakie to były modele?

No to już nie wiem co mam kupować bo sprowadzone źle, polski salon też źle.
Barol napisał(a):Tutaj dość ciekawe ogłoszenie. Tak tak wiem że wygląda starawo.. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... D9oAQ.html?
Spoko, fajna opcja tylko pytanie czy one nie gniją nagminnie?
MazurekWojtas
Nowicjusz
 
Posty: 8

08 Lip 2020, 22:37

MazurekWojtas napisał(a):Spoko, fajna opcja tylko pytanie czy one nie gniją nagminnie?


Niestety tak ale mały przebieg i długo w jednych rękach więc może ktoś akurat dbał.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

09 Lip 2020, 09:34

mike napisał(a):nie wiem czy jesteś tego świadom, ale nieprawidłowości w układzie elektrycznym można ocenić w bardziej fachowy sposób niż "na oko" a przetarcia akurat widać, więc pudło.

Nie chce się wcinać w Waszą dyskusje ale z jednej strony masz racje ale z drugiej nie do końca, dopóki nie wyjmiesz i nie rozbierzesz takiego rozrusznika, alternatora na stole itd to ciężko będzie cokolwiek zweryfikować i pytanie kto to autorowi zrobi podczas przeglądu serwisowego? :mrgreen:
Poza tym nie sprawdzisz każdego czujnika, wszystkich mas itd bo byś na głowę dostał. Kto to będzie rozpruwał bo coś się może przecierać i sprawdzał w takim aucie?
Więc tak da się ale ogólnie to abstrakcja.
Przeważnie jak chcesz przegląd zrobić serwisowy to gość podnosi auto świeci latarką, sprawdza luzy w zawieszeniu, klocki, tarcze, wydech, może przecieki i tyle.

Niestety tak jak wszystko inne można sprawdzić , tak awarie elektroniki, elektryki są ciężkie do przewidzenia, bo ciężko tak na prawdę porządnie wszystko zweryfikować.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lip 2020, 20:51

Mike nie sprawdzisz przetartych przewodów ktore w wiazkach sa ukryte w peszlach, nie sprawdzisz alternatora czy rozrusznika, zeby sprawdzic musialbys go zdemontowac i sprawdzic na stole probierczym, na sucho to zmierzysz jedynie ladowanie, pomiary uzwojen czy diod nic Ci nie powiedza, to samo zreszta z czujnikami
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna