Sterowanie ciśnieniem doładowania - błąd P1239 Mercedes 3.0 CDI W639

03 Mar 2023, 21:52

Cześć. Cześć wszystkim.

Piszę na forum bo mam problem z autem, z którym mechanicy nie są w stanie sobie poradzić. Auto to mercedes Viano 3.0 cdi w639 z 2011 roku.

Sytuacja jest następująca. 2 miesiące temu auto przestało odpalać. Diagnoza to uszkodzony EGR. Egra nie dało się kupić. Fizycznie nie był dostępny ten model nigdzie. Został więc podobno fachowo zaślepiony i wykodowany w komputerze na stałe.

Odebrałem auto z warsztatu i okazało się, że po tej naprawie jedzie normalnie ale do czasu. Losowo wchodzi w tryb awaryjny i traci moc. Oddałem więc auto do tego samego warsztatu na poprawkę. Diagnoza była taka, że z egrem jest wszystko super. Ale pojawił się błąd 1239 czyli sterowanie ciśnieniem doładowania , odchylenie zbyt wysokie. Sygnał nieciągły. Mechanik stwierdził, że do wymiany jest nastawnik turbiny. Nastawnika także nie można było znaleźć z tym nr. Więc padło na regenerację. Zregenerowany nastawnik został zainstalowany. Jak się domyślacie błąd 1239 ciągle się pojawią i odcina auto losowo. Raz przejadę 50km i jest wszystko ok. A raz po odpaleniu nie ma mocy. Nie ma na to odcinanie wpływu styl jazdy. Nie cisnę w pedał. Czasem w korku się odetnie. Podobno wszystko już zostało sprawdzone I powinno działać. Ale nie działa. Czek się nie świeci. Po podpięciu pod kompa wywala tylko 1 błąd 1239 . Czy ktoś mógłby mi doradzić? Może mieliście podobny przypadek?
Tyszka123456
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 04 Mar 2023, 11:06

    Tyszka123456 napisał(a):pojawił się błąd 1239 czyli sterowanie ciśnieniem doładowania , odchylenie zbyt wysokie. Sygnał nieciągły. Mechanik stwierdził, że do wymiany jest nastawnik turbiny.
    Nie koniecznie bo tu problemem może być uszkodzony sam czujnik ciśnienia doładowania, który dokonuje błędnego pomiaru ciśnienia aktualnie obecnego w układzie turbodoładowania. Jak masz problemy typu: problemy z dynamiczną jazdą, spadki mocy silnika, czy np. nieprzyjemne podszarpywanie to Ja bym sprawdził ten czujnik. Można zacząć od sprawdzenia czy nie jest mocno brudny ewentualnie wyczyścić zgodnie ze sztuką używając odpowiednich preparatów i kolejna sprawa to sprawdzić samo złącze do niego i piny.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10149
    Zdjęcia: 35

    04 Mar 2023, 11:53

    Dziękuję za podpowiedź. Oczywiście sprawdzę czujnik.
    Tyszka123456
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    12 Mar 2023, 21:25

    Po sprawdzeniu czujnika. Został podmieniony na inny działający i okazuje się, że mój czujnik był Ok. Bo problem nie ustąpił. Auto cały czas przechodzi w tryb awaryjny dając tylko 1 komunikat przy diagnostyce. 1239 sterowanie ciśnieniem doładowania. Może macie jeszcze jakieś pomysły?
    Tyszka123456
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Luksusowe SUV-y - które są najtańsze w utrzymaniu?
      Portal analityczny Kelley Blue Book przyjrzał się luksusowym SUV-om, które są najtańsze w zakupie i utrzymaniu w skali pięciu lat. Chociaż badanie przeprowadzono z myślą o amerykańskim rynku, zwycięzcami aż trzech ...