Sterownik pompy ABSu

06 Lut 2018, 19:44

Pacjentem jest Suzuki Swift mk7. Świeci kontrolka ABS i kontroli trakcji. Komputer pokazał czyjnik prawe tylne koło, czujnik zmieniony i to samo, elektromechanik stwierdził uszkodzony sterownik, auto pojechało do drugiego i podmieniali czujniki, zamieniali miejscami i cały czas problem z tym samym kołem. Ten też stwierdził uszkodzony sterownik. No i teraz pytanie czy może to być trafiona diagnoza? Pompa używana około 1000 zł, nowa 4 tyś.
Kolejna sprawa czy w przypadku zakupy używanej pompy mogę zmienić sam sterownik żeby nie bawić się z odpowietrzaniem układu czy lepiej przełożyć pompe w całości żeby nie ryzykować jakimś uszkodzeniem czegoś?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lut 2018, 14:35

A ktoś pomyślał o sprawdzeniu wiązki przewodu który idzie od sterownika do tego czujnika? Może jest uszkodzony i brak przejścia powoduje problem. Moim zdaniem nie musi to być od razu wina sterownika.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Lut 2018, 16:21

No właśnie mi ten sterownik też nie bardzo leży, podobno wiązka była sprawdzana ale będę musiał to sam zrobić bo nie wierze tym francuskim mechanikom
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Lut 2018, 17:36

Daj znać jak sprawdzisz wiązkę ciekaw jestem czy to będzie jej wina.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Mar 2018, 20:07

A więc po weryfikacji wszystkiego padło na wymianę pompy i faktycznie to była jej wina, po zmianie wszystko wróciło do normy nawet kompa nie trzeba było podłączać aby wykasować błąd.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Toyota Celica Supra
    Toyota Celica Supra została wyprodukowana w 1983 roku. Wielu uznaje, że jest to jeden z najlepszych modeli sportowego auta, który wyszedł spod szyldu Toyoty. Samochód ten zdobył wiele nagród i wyróżnień ...