Stłuczka przy wyjeździe z parkingu - zahaczenie TIRem

28 Gru 2016, 10:12

Witam, sytuacja miała miejsce kilka dni temu, mam wątpliwości co do oceny sprawy przez policję.

Wyjeżdżałem z parkingu razem z TIRem w tym samym kierunku (w prawo). On ustawił się kilka metrów od prawej strony wyjazdu, ja widząc to miejsce wolne podjechałem i ustawiłem się równolegle do pojazdu cięzarowego z jego prawej strony. W tym momencie pojazd ruszył skręcajac w prawo zahaczył mnie swoim prawym bokiem a nastepnie naczepą niszcząc mój lewy bok auta.

TIR ustawił sie niecałkowicie przy krawędzi prawej, żeby wziąć skręt wiekszym łukiem. Natomiast ja nie zdawałem sobie sprawy, że aż tak mocno skręci w prawo zahaczając mnie swoim bokiem. Uważam, że powinien upewnić sie w prawym lusterku przez wykonaniem manewru, że nic nie stoi z jego prawej strony. Dodam, że drog ana którą wyjeżdżaliśmy, miała jeden pas ruchu w tym kierunku.

Policja stwierdziła, że spowodowalem zagrozenie w ruchu i nałożyła na mnie mandat. W pewnym sensie moja wina była, bo TIR już stał do skrętu gdy ja dojechałem do niego i zrównałem sie z nim przed wykonaniem manewru.

Ale czy mogę wnieść wniosek o ukaranie także tamtego kierowcy i ubiegac sie o naprawę z jego OC? Czy przyznawac sie do spowodowania wypadku w druku od mojego ubezpieczyciela?

Dodam, że szkody auta cięzarowego są nieznaczne. Mógł kontynuowac jazde w przeciwieństwie do mnie.
rekram
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 07 02 2008
Auto: Volvo
Silnik: 1.6
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Gru 2016, 10:42

Jak przyjąłeś mandat, to znaczy, że przyznałeś się do winy. Więc z OC to jedynie kolosalną zwyżkę możesz dostać. Ciągnik siodłowy z naczepą jak się choć trochę złamie, to mocno ogranicza widoczność w lusterkach. Jeden pas ruchu a Ty się do ciężarówki przykleiłeś :?: Wina jest ewidentnie Twoja. A stopień uszkodzenia pojazdów nie ma tu nic do rzeczy.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

28 Gru 2016, 10:47

jak napisałem, w momencie rozpoczecia jego manewru staliśmy równolegle i nie był złamany

moje OC to co innego, zresztą mam ochronę zniżek do wysokiej kwoty.
Ostatnio edytowany przez rekram, 28 Gru 2016, 10:50, edytowano w sumie 1 raz
rekram
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 07 02 2008
Auto: Volvo
Silnik: 1.6
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Gru 2016, 10:50

Ale mandat przyjąłeś :?:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

28 Gru 2016, 10:52

tak, wiadomo stres, szok, wmawianie winy przez policję bo się śpieszą. Natomiast sprawców może być wiecej niż jeden
rekram
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 07 02 2008
Auto: Volvo
Silnik: 1.6
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Gru 2016, 10:58

W takiej sytuacji, sąd przeważnie daje wiarę policji i raczej nic byś nie zmienił.
Żeby podważyć opinię policjanta trzeba mieć naprawdę twarde dowody.
Do ubezpieczyciela takiego wniosku nie złożysz bo nie masz do tego żadnych podstaw.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Co to jest Defensive Driving?
    Amerykanin Chris Imhoff z National Safety Council jako pierwszy sformułował reguły "Defensive Driving" (DD), czyli jazdy defensywnej. Pierwszy kurs DD zorganizowano w USA w 1964 roku. Od 50 lat w krajach anglosaskich oraz ...

28 Gru 2016, 23:09

Wina jest twoja. Obaj skręcaliście w prawo. Tir żeby się zmieścić na prawy pas drogi na którą wjeżdżał musi zrobić większy łuk, bo inaczej się nie wyrobi. Każdy jeden kierowca o tym wie .Ale nie to jest ważne. Ty poprostu ominąłeś pojazd z prawej strony, który miał zamiar skręcić w prawo ( z tego co rozumiem, on stał, w momencie jak ty podjechałeś z jego prawej strony ). W jakim celu to zrobiłeś, widząc, że ów Tir też skręca w prawo? No i kiedy można omijać samochód z prawej strony? Twoje wykroczenie polegało właśnie na ominięciu pojazdy skręcającego w prawo z prawej strony. A robić to można tylko w jednym przypadku. Mam nadzieję ze wiesz, w jakim.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000