Strach przed dieslem| jakie autko polecacie?

31 Maj 2019, 07:06

Witam, jestem po sprzedaży swojego autka Hondy civic VII 1.7 ctdi, auto nie sprawialo mi problemów brak dwumasy i dpf w nim, szczerze mówiąc mój wkład się kończył na wymianie olejów, teraz jestem przed decyzja kupna nowego auta i tu jest problem, robię ok. 30/40 tys rocznie więc najodpowodniejszym wyborem jest dla mnie diesel ale teraz strach przed dpf dwumasa i innych różnych części osprzętu, natomiast kupno benzyny się liczy z nie przychylna ekonomia, a nie każdy silnik nadaje się do gazu, boję się w benzynie że zacznie też olej brać, dobra napiszcie co polecacie jakie auto i jaki silnik a więc mój budżet wynoci 22 tys, zawsze można troszkę dołożyć jak będzie fajniejsze autko, hmm Nadwozie: kombi, sedan, hatchback może też być ale 5d i w miarę większy, silnik: jak benzyna to bez turba, poj od 1.8 do 2.5l mniej dobrze by było żeby troszkę momentu on miał i min 150km wybosazenie: nie ukrywam że bym chciał coś w bogatszym wyposażeniu z nawigacja(jak nie oryginalna to żeby można było dołożyć w miejsce radia) skóry itp, rok samochodu nie może być starszy niż 2006 rok, czekam na propozycje, sam tylko na oku mam alfe 159 2.4 210km ale na rynku nic jak na razie ciekawego nie ma.
Pitbull963
Nowicjusz
 
Posty: 20

31 Maj 2019, 07:14

Jesteś strasznie bojaźliwy a kończysz tym:
Pitbull963 napisał(a):czekam na propozycje, sam tylko na oku mam alfe 159 2.4 210km ale na rynku nic jak na razie ciekawego nie ma.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11089
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Maj 2019, 07:18

Bo ja nie wykluczam diesla tylko boje się o jego eksploatacje, i dlatego pytam was co o tym sądzicie i jakie wy polecacie auta i silniki w nich, a zamiast mnie łapać za słówka, lepiej jakbyś wyraził swoją opinię o nowszych dieslach i dał Jakas propozycje w moich kryteriach
Pitbull963
Nowicjusz
 
Posty: 20

31 Maj 2019, 07:48

ta alfa jest droga w utrzymaniu. popadasz z skrajności w skrajność. Boisz sie dwumasy za 1800 zł czy dpf za 2000, a oglądasz się za alfą 2,4 gdzie dwa łożyska kosztują 1800 a rozrząd, olej, i hamulce przód spokojnie przeskoczą 2000. kolego usystematyzuj wymagania. diesel jak najbardziej dla ciebie ale 1,9 od fiata albo 2.0 od PSA
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

31 Maj 2019, 08:14

Nie ma co sie bać diesla, te wszystkie okrzyczane awarie są spowodowane dużymi przebiegami na silniku a na liczniku dalej wisi 200. Jak kupisz jakiegoś pewniaka to nie ma czego się bać. Dpf wyrzucasz w razie awarii i po sprawie, dbać o układ wtryskowy i umiejętnie korzystać ze sprzęgła i jeździsz bezawaryjnie a przełoży sie to na oszczędności na paliwie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16737
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Maj 2019, 08:36

Boisz się o utrzymanie diesla a myślisz o Alfie która puści Cię z torbami..
Ja bym popatrzył za Bravo 1.9JTD jak wyżej było wspomniane.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
Egzemplarz z mojego miasta.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...

31 Maj 2019, 08:54

W razie awarii dpf wyciąć? A jak to się ma później z przeglądem technicznym oraz emisja spalin? Nie ukrywam że raz na jakiś czas zdarza mi się wjechać na niemieckie drogi co wtedy jak zatrzyma mnie policja i wykryje brak dpf przez zła emisję spalin?
Pitbull963
Nowicjusz
 
Posty: 20

31 Maj 2019, 09:15

Kao napisał(a):Dpf wyrzucasz w razie awarii i po sprawie
Nie do końca to jest dobre ze względu na coraz częstsze kontrole podczas których można wykryć brak tego filtra i wtedy jest problem.
Generalnie można go zregenerować co nie jest jakimś wielkim kosztem i używać go dalej oczywiście jak nie jest uszkodzony mechanicznie to taka regeneracja sprawdza się z tego co wiem.
To najbardziej optymalne i legalne wyście z całej sytuacji.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

31 Maj 2019, 09:35

Jak ktoś sie boi wycinki to tak jak cichy wspomniał, regeneracja za kilka stówek załatwi problem. Barol zmiana Civica na Bravo to spory krok do tyłu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16737
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Maj 2019, 09:45

Hmm, a co myślicie o alfie 159 1.9 150km saabie 93 1.9 150km, saabie 95 1.9 150, niby silniki wszystkie to fiatowskie 1.9jtd ale płyty i zawieszenie oraz jakośc wykańczanie inny, w ofertach przeglądach wpadłem na parę benzyn i teraz pytanie jak w tych benzynach wygląda awaryjność i czy jest możliwość zamontowania LPG a chodzi o honde civic ufo 1.8, Forda Focusa 1.8 bądź 2.0, Saab 93 1.8 122km, bmw e90 318i, mitsubishi lancer 1.8, i małe jeszcze pytanko hondowski diesel 2.2 ma jakieś bolaczki oprócz wad nowoczesnego diesla (dpf dwumas)
Pitbull963
Nowicjusz
 
Posty: 20

31 Maj 2019, 10:31

Pitbull963 napisał(a):a zamiast mnie łapać za słówka, lepiej jakbyś wyraził swoją opinię o nowszych dieslach i dał Jakas propozycje w moich kryteriach

Nie chodzi o łapanie za słówka tylko o to że pewnie nigdy nic nie słyszałeś o alfianej jakości ?

Co do samej alfy 159 jest to oferta typowa dla miłośnika marki gdzie budżet 20k jest tylko wstępem do tego co będzie się działo potem. Więc jeżeli z miłości do auta potrafisz zaakceptować wydatki nanktórymi naprawy/serwis którymi spokojnie można zbliżyć się do połowy Twojego budżetu to alfa jest git.
Na wstępie masz zawieszenie badziewnej jakości i w kosmicznych cenach, rdze progi i podłoga przy nich, rdze na elementach typu sanki i to w większości przyp.temat nie do uratowania. Masa drobnych awarii typu wadliwy przewód klimy za 700zł.
Jak coś to robię zdjęcia więc mam z ostatniej alfy.

Co do diesla to jest to fajna opcja o ile umiejętnie wybierzesz jednostkę napędową i zaakceptujesz pewne koszty które towarzyszą temu. Więc teraz np.jeżdżę 1,5dci i nie jęcze po dwumasa się pewnie rozpadnie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11089
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Maj 2019, 12:00

>22k
>AR 159 2.4 JTD
> tanio
Wybierz jedno :ok:
Saab? 9-5 bym sobie odpuścił, bo z 1.9 to będzie po prostu męka. No i auto już stare (konstrukcyjnie). 9-3 jest ok, jeśli tylko zaakceptujesz badziewne wnętrze. Ja bym celował w Sportkombi. BMW e90 nie w tym budżecie i na pewno nie wpisuje się w wymóg "tanio".

Używaj częściej kropek, przecinków, wielkich liter, bo ciężko zrozumieć Twoje wypowiedzi :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

31 Maj 2019, 12:24

No dobra, więc tak Alfa odpada bo drogie utrzymanie i usterki. Ale i tak jednak zdecyduje się na diesla, co będzie to będzie. Budżet na samochód 22 tys max 25 tys, moje typy to
Honda accord vii 2.2 cdti
Mitsubishi lancer 2.0 d
Saab 93 1.9
Honda Civic VIII 2.2 diesel
Volvo s40ii 2.4 d
Które według was będzie najbardziej dynamiczne oraz i który z nich będzie miał najdłuższa żywotność? Możecie jeszcze podać własne propozycje
Pitbull963
Nowicjusz
 
Posty: 20

31 Maj 2019, 13:50

Pitbull963 napisał(a):Mitsubishi lancer 2.0 d
ten na pewno nie będzie mieć najdłuższej żywotności, bo to 2.0 TDI PD od VAG.
Pitbull963 napisał(a):Które według was będzie najbardziej dynamiczne
Volvo lub Honda, bo duże silniki i małe budy (Saab i Accord to już segment wyżej). Nie wiem jak w s40 z dieslami r5, bo benzyny lubiły się w nim przegrzewać (ciasnota pod maską). Najtańsze części osprzętu i robota będzie w 1.9 JTD/CDTI/TID, bo to rozpracowany i tłuczony w setkach tysięcy silnik fiata, spotykany w X markach.

Inne propozycje:
Ford Mondeo mk4 2.0 TDCI
Peugeot 407 2.0 HDI (silnik ten sam co w Fordzie)
Renault Laguna mk3 2.0 dci
Hyundai Sonata/Kia Magentis 2.0 CRDI
Opel Vectra/Signum 1.9 CDTI
Mercedes C w203 2.2 CDI
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

31 Maj 2019, 14:20

Hmm a 2.0 w fordzie to która wersję konna polecasz?
Pitbull963
Nowicjusz
 
Posty: 20