Auto do 30 tys [SUV/SEDAN]

08 Cze 2019, 21:24

Witam,
chciałbym się doradzić w sprawie zakupu nowego auta.
1. Przeznaczenie auta:
Głównym jego przeznaczeniem miałyby być dojazdy 100 km kilka razy w tygodniu do pracy.
2. Moje preferencje:
Głównym moim kryterium jest bezpieczeństwo i wygoda dlatego myślę o jakimś tanim suvie.
Zastanawiam się też nad wyborem jednostki napędowej rozważam diesla i lpg+benza nie wiem co sprawdzi się lepiej, dużo czytałem o możliwych wzrostach cen diesla, niemniej jednak obecnie niskie ceny diesli są kuszące.
Jednocześnie zależy mi na w miare ekonomicznym aucie, jestem młodym kierowcą (25 lat) mój styl jazdy zaliczyłbym do ostrożnych (max 120 km/h) preferuje raczej ekonomiczną jazdę ;).
3. Znalezione auta na rynku - roczniki 2010+.
Przeglądając oferty zauważyłem, że w moim budżecie najczęściej z miarę nowych aut mogę liczyć na Dacie Duster/ Stepway. Znalazłem też Peugeota 2008 ( zastanawia mnie stosunkowo niska cena jak za takie auto znalazłem kilka sztuk za 30 tyś) oraz Qashqai'e ale to raczej starsze modele z dużo większym przebiegiem.
4. Pytania do forumowiczów:
Jak wypada porównanie 2008 i Dustera co sprawdzi się lepiej?
W obu przypadkach myślałem o Dieslu.
Co byście polecili z klasy SUV SEDAN?

Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.
bapass
Nowicjusz

Zdjęcia: 8

08 Cze 2019, 22:04

Ale Ty naprawdę myślisz, że te "SUVy" są bezpieczne?
Komfortowo i bezpiecznie Dusterem? :shock:

Spójrz na Citroena C5, silnik diesla 2.0 HDI 140/163 (jeden z lepszych na rynku), średnie spalanie oscyluje koło 6l/100km ON, komfort bardzo duży, auto bezpieczeniejsze niż te pseudo SUVy.

Ten sam silnik masz w Fordzie Mondeo i Peugeocie 508 (ale do 30k raczej nie dostaniesz 508-ki).
tomekdk

08 Cze 2019, 22:09

Cześć, dziękuję za odpowiedź w moim wątku.
Niestety potwierdzasz moje przypuszczenia co do bezpieczeństwa jeżeli chodzi o Dustera - 3 gwiazdki NCAP.
Nadal czekam na opinie o 2008 ;)