Auto do 30 tys [SUV/SEDAN]

08 Cze 2019, 21:24

Witam,
chciałbym się doradzić w sprawie zakupu nowego auta.
1. Przeznaczenie auta:
Głównym jego przeznaczeniem miałyby być dojazdy 100 km kilka razy w tygodniu do pracy.
2. Moje preferencje:
Głównym moim kryterium jest bezpieczeństwo i wygoda dlatego myślę o jakimś tanim suvie.
Zastanawiam się też nad wyborem jednostki napędowej rozważam diesla i lpg+benza nie wiem co sprawdzi się lepiej, dużo czytałem o możliwych wzrostach cen diesla, niemniej jednak obecnie niskie ceny diesli są kuszące.
Jednocześnie zależy mi na w miare ekonomicznym aucie, jestem młodym kierowcą (25 lat) mój styl jazdy zaliczyłbym do ostrożnych (max 120 km/h) preferuje raczej ekonomiczną jazdę ;).
3. Znalezione auta na rynku - roczniki 2010+.
Przeglądając oferty zauważyłem, że w moim budżecie najczęściej z miarę nowych aut mogę liczyć na Dacie Duster/ Stepway. Znalazłem też Peugeota 2008 ( zastanawia mnie stosunkowo niska cena jak za takie auto znalazłem kilka sztuk za 30 tyś) oraz Qashqai'e ale to raczej starsze modele z dużo większym przebiegiem.
4. Pytania do forumowiczów:
Jak wypada porównanie 2008 i Dustera co sprawdzi się lepiej?
W obu przypadkach myślałem o Dieslu.
Co byście polecili z klasy SUV SEDAN?

Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.
bapass
Nowicjusz
 
Posty: 37
Zdjęcia: 8

08 Cze 2019, 22:04

Ale Ty naprawdę myślisz, że te "SUVy" są bezpieczne?
Komfortowo i bezpiecznie Dusterem? :shock:

Spójrz na Citroena C5, silnik diesla 2.0 HDI 140/163 (jeden z lepszych na rynku), średnie spalanie oscyluje koło 6l/100km ON, komfort bardzo duży, auto bezpieczeniejsze niż te pseudo SUVy.

Ten sam silnik masz w Fordzie Mondeo i Peugeocie 508 (ale do 30k raczej nie dostaniesz 508-ki).
tomekdk
 

08 Cze 2019, 22:09

Cześć, dziękuję za odpowiedź w moim wątku.
Niestety potwierdzasz moje przypuszczenia co do bezpieczeństwa jeżeli chodzi o Dustera - 3 gwiazdki NCAP.
Nadal czekam na opinie o 2008 ;)
Jeśli chodzi o moje podejście co do bezpieczeństwa jest ono takie, że SUV z racji, że jest wyższy i masywniejszy to z reguły powinien być bezpieczniejszy.
Co do twojej propozycji to silnik 2.0 jest trochę duży jak dla mnie - tak mi się wydaje ;). A jak wygląda jego awaryjność ?
Masz może jakąś wiedze na temat 1.6 HDI Peugeota - montowane w 2008.
bapass
Nowicjusz
 
Posty: 37
Zdjęcia: 8

08 Cze 2019, 22:19

1.6 HDi było lepsze (zmienione) od 2011 roku bodajże, mamy ten silnik w C4 II z 2013 (112 koni) i daje radę w tym aucie, z drugiej strony pali tyle samo co 2.0 HDi w C5, czyli te 6l/100km, dlatego jak brać to tylko i wyłącznie 2.0 HDi, który z kolei ma bardzo dobre opinie od samego początku (od 2008 w C5), a też czuć lepiej te 140 koni, mimo tego, że cięższe auto.

Twoje podejście nt. bezpieczeństwa jest niestety błędne jeśli chodzi o te mikro SUVy.

Masz dosyć długą trasę do pracy, pomyśl o Mondeo i C5, naprawdę komfortowe auta i trasa zleci w przyjemnych warunkach, a nie będziesz się tłukł takimi maleństwami (a o Dacii to ... myślę, że z 90% osób na tym forum świadomych motoryzacji by tego auta za darmo nie wzięło, a Ty chcesz za nie płacić dziesiątki tysięcy zł ... do tego kompletnie nietrafione do Twojego stylu użytkowania).
tomekdk
 

08 Cze 2019, 22:30

Dzięki za aktywność ;). Zapoznam się z twoimi propozycjami - twoje wypowiedzi dały mi sporo do myślenia. Fakt, że Dacia nie oferuje wiele komfortu patrząc na jej wykończenie.

O 1.6 HDI czytałem że pali przy takich trasach nawet 3.5 l nie wiem ile w tym prawdy ale takie były opinie niektórych użytkowników.

Jeszcze zahaczę o jeden wątek. Jak wygląda zestawienie Diesel vs LPG. Przez dłuższy okres zastanawiałem się nad Skodą Rapid właśnie w LPG.
Jak by to wyglądało na wspomnianych przeze mnie odcinkach.
W najgorszym przypadku miesięcznie pokonywałbym autem około 2k km ( codzienny dojazd do pracy).
Nieco później zacząłem się interesować SUVami gdyz przeczytałem kilka badan na temat tego iż wyższe ułożenie podłużnicy wpływa korzystnie na bezpieczeństwo przy zderzeniu czołowym ile w tym prawdy nie wiem Dodam tylko, że obecnie poruszam się Yarisem 1 więc pewno każda zmiana wpłynie na komfort jazdy ;).
bapass
Nowicjusz
 
Posty: 37
Zdjęcia: 8

08 Cze 2019, 22:45

Zapominasz też o jednej rzeczy, np. C5 waży 1700kg a maska jest "długa jak połowa 2008", która waży 1150kg z 92 konnymi silnikiem, także jak takie dwa auta się spotkają to duży zmiecie małego.

1.6 HDi ma różne odmiany mocy.
3,5l/100km to raczej dla ekodriverów i przy silniku o mniejszej mocy, aczkolwiek ekodriving dla diesla bywa zabójczy (dwumasa (jeśli jest) nie lubi niskich obrotów, szczególnie jak za chwilę jest wzniesienie).
Ja latam autostradą z tempomatem ustawianym na 150km/h i średnie z trasy wychodzi +- 6l/100km ... Tobie pewnie uda się zejść bliżej 5l, jeśli latasz do 120km/h.
Twoja trasa jak najbardziej nadaje się dla diesla.
Rapid, Duster, 2008 w porównaniu do C5, Mondeo ... na trasę ... to nie auta.
tomekdk
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Scala z jakim silnikiem?
    Zupełnie nowy, kompaktowy model w portfolio ŠKODY dostosowuje swoją moc i charakter do indywidualnych potrzeb kierowców. SCALA dostępna będzie w czterech wariantach silnikowych: trzech benzynowych i jednym wysokoprężnym. ...

08 Cze 2019, 22:55

Dzięki wielkie za masę porad. Muszę przeanalizować twoje propozycje pod względem ekonomii (naprawy itd).
Niestety do Citroenów trochę się zraziłem po mojej przygodzie z C3 ale było to auto budżetowe za 5 tyś wiec raczej to inna skala.
Pozdrawiam i licze na opinie innych.
Może ktoś wypowie się na temat Qashqaia.
Z Dacii raczej zrezygnuje po opiniach na forum, zastanawia mnie duży wzrost zainteresowania tą marką na przestrzeni ostatnich lat.
bapass
Nowicjusz
 
Posty: 37
Zdjęcia: 8

09 Cze 2019, 00:09

bapass napisał(a):Jeśli chodzi o moje podejście co do bezpieczeństwa jest ono takie, że SUV z racji, że jest wyższy i masywniejszy to z reguły powinien być bezpieczniejszy.
wyobraź sobie, że stary Nissan Patrol czy inna dowolna terenówka zrobi Ci większe kuku niż nowa Toyota Yaris czy inny Golf :ok: no i bezpieczeństwo to też inne składowe - trzymanie się drogi, hamulce etc.
Ciekawostka nr 2 - Duster miałby więcej gwiazdek, gdyby miał na pokładzie pierdoły typu czujnik martwego pola, a nie dlatego, że jest twardym/miękkim skurczybykiem
Ciekawostka nr 3 - Peugeot 2008 to po prostu podniesiony Peugeot 208, czyli model miejski, a więc będzie "świetny" w trasy :ok:
bapass napisał(a):Co byście polecili z klasy SUV SEDAN?
suv sedan, czyli... pickup? :naughty: a tak na serio pytanie od czapy, bo to dwa różne typy nadwozia.

Osobiście nigdy nie wybrałbym SUV/Crossover do jazdy w trasie. Jeśli nie zależy Ci na wielkości, to warto celować po prostu w kompakty, typu Peugeot 308, Ford Focus, Lancia Delta, Opel Astra, czy jakiś VAG na CR.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14195
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Cze 2019, 09:32

bapass napisał(a):Może ktoś wypowie się na temat Qashqaia.


Akurat teraz mam na stanie Qashqaia no i całkiem przyjemny wózek, nie mały, nie za duży taki w sam raz, jeździ się całkiem przyjemnie, wygodne fotele, silnik 2.0 benzyna na łańcuchu 141KM, pracuje jak to japoniec ...super, dodatkowo Solar Dach fajna sprawa. Mam kamerkę cofania też bardzo przydatna rzecz w SUVie, do pełni szczęścia brakuje czujników cofania, ale jest kamerka więc jest OK, przynajmniej nic mi się nie drze w środku ;-) Co do silników to odradzałbym wszelakiego rodzaju diesle DCi 1.5 czy 2.0 raczej nie mają dobrej opinii, 1.5 to co clio się nadaje
Więc jak dla mnie autko godne polecenia. :ok: dobry i mało awaryjny SUV, ale tylko Benzyna i automat, to teraz taka moda, dużo osób szuka takiego zestawienia.

Dacia to taka rumuńsko-francuska jednorazówka, jakość wykonania tego samochodu, jakość materiałów....porażka
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

09 Cze 2019, 09:41

Cześć ponownie dziękuje nowej osobie za odpowiedź.
Pisząc SUV/Sedan poprostu sugeruje z jakich dwóch klas byłbym skłonny kupić :).
Co do rozmiarów wymienionych przeze mnie aut to rzeczywiście sprawdziłem i wszystkie proponowane przeze mnie mikro SUVY mają po około 4,2 m długości.
Głównym kryterium którym się kierowałem to wysokość kierowcy w pojeździe.
Wracając do głównego wątku to przy zakupie auta zależy mi żeby jak najmniej w nie inwestować i teraz zastanawiam się czy brać Diesla - auta obecnie są tanie i mają małe przebiegi, czy lpg + gaz.
Co do wypowiedzi o autach z grupy VAG czytałem opinie, że ich ceny są zawyżane w polsce ze względu na dużą popularność.
Podsumowując z wymienionych przez uczestników posta aut pozostaje mi:
-Diesle:
Citroen C5, Peugeot 508 (da się znaleźć do 30 jakieś egzemplarze), Citroen Elysse (jakie są opinie?), znalazłem jeszcze Chevroleta Cruze.'
- LPG:
Skoda Octavia II i Rapid

Co do klasy SUV czy są jakieś godne polecenia - Bardzo mi się podobają ;)?

Pozdrawiam miłego weekendu
bapass
Nowicjusz
 
Posty: 37
Zdjęcia: 8

09 Cze 2019, 10:40

Do do SUV

Honda CRV 2.0 benz ale troche mały budżet ...chyba że jakieś starsze egz.

Ewentualnie Suzuki Grand Vitara 2.0 ben w tej cenie znajdziesz fajną wersję

Z nowszych może coś typu Peugeot 3008 z jakimś 2.0 HDI
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

09 Cze 2019, 10:50

Cześć dziękuję ponownie nowej osobie za pomoc.
3008 to tylko wersja 1 - jest strasznie brzydka ;(
Suzuki - chyba mniejsze niż to 2008 i duster.
Honda nie mój budżet ;(.
Hmm na chwile obecną nie mogę znaleźć nic sensownego - może przez budżet gdybym miał troche więcej to bym napewno miał większy wybór.
Obecnie myśle mocno nad:
- Crossovery :
Peugeotem 2008 (Diesel) i Dusterem (LPG) oraz Suzuki SX4 (LPG) jest ich najwięcej w moim przedziale budżetowym. Ma ktoś wyrobioną opinie na ich temat w kwestii bezpieczeństwa, kosztów eksploatacji jak sie prowadzą itd.
- Sedany:
Peugeot 508 (Diesel/LPG), Peugeot 301 (Diesel/LPG) chyba że w nich da się zamontować Gaz jeśli tak to również proszę o opinie?
Oraz Rapid (LPG).
bapass
Nowicjusz
 
Posty: 37
Zdjęcia: 8

09 Cze 2019, 12:10

Kurdę kolego ... Crossover / SUV w przypadku 2008, Dustera, SX4 to wyrazy na wyrost, te auta to wyższe auta tego segmentu, czyli B, czyli aut miejskich, a Ty chcesz je eksploatować w trasie.
Poza tym SUV na trasy to jak kolarzówka do lasu, nie takie tego było przeznaczenie.
Peugeot 301 to bardzo słabo wykończone auto.
Latasz w trasy - miałeś podpowiedź dwóch naprawdę fajnych aut w Twoim budżecie (Mondeo, C5), którymi można bardzo komfortowo i bezpiecznie (także stabilność w trasie) pokonywał te trasy (pisałeś, że na tym Tobie zależy), a tu pojawiają się kolejne wynalazki typu 301, Rapid.

Nie wiem też na ile znasz polski rynek, ale co pewnie zauważyłeś w przypadku Peugeota 508 ... rok 2011, przebieg 190000km ... cena różni się od +-28000zł do 40000zł.
I to jest ewenement polskiego rynku, na normalnym rynku cena auta z danego rocznika i z podobnym przebiegiem nie różni się o +-50%, tylko o kilka, kilkanaście %.
W Polsce wynika to z tego, że przykładowe auto z ogłoszenia może być powypadkowe i zamiast deklarowanego 190000km może być skręcone z np. 400000km, dlatego do 30000zł znalezienie pewnego, zadbanego, bezwypadkowego, z oryginalnym fajnym przebiegiem egzemplarza 508 jest raczej mało prawdopodobne, tym bardziej z silnikiem 2.0 HDi 140/163 konie, gdzie te auta jako nowe kosztowały ponad 100 000 zł.
Najtańsze z 2011 z przebiegiem do 200000km z Niemiec od osób prywatnych (inną sprawą jest czy to jest segment (pewne auta od osób prywatnych), na którym zaopatruje się polski handlarz, czy też bardziej jakieś tureckie komisy) kosztują ok. 7000 EUR (są i też takie po 9000 EUR), a to już jest 30000zł, także znaleźć pewniaka do 30k to nie lada wyczyn.

Ja już teraz to absolutnie nie wiem czego Ty oczekujesz od auta, które chcesz kupić, bo piszesz o jednym, a wybierasz takie, które nie spełniają tych oczekiwań.

A wybór auta to jedno, trudniejszą kwestią jest znalezienie pewnego - bezwypadkowego egzemplarza z nieprzekręconym licznikiem, szczególnie w przypadku aut większych (typu Mondeo, C5).
Miałeś też podpowiedź aut o segment niższych - typu Focus, Astra, może też nie potrzebujesz takiego komfortu jak oferują Tobie Mondeo czy C5 i te Cię zadowolą.
I zdecydowanie powinieneś przestać skupiać się na tym, że Duster czy 2008, poprezz bycie pseudo SUVem, są jakoś bardzo bezpieczne.
tomekdk
 

09 Cze 2019, 13:15

Dzięki za obszerną wypowiedź.
Nie mam jako tako dużego doświadczenia z motoryzacją stąd może takie niezrozumiałe wypowiedzi.
Dlaczego rozglądałem się za wymienionymi przeze mnie autami:2008, Duster, 301 i Rapid. Bo zauważyłem, że w tych pieniądzach moge nabyć te auta z deklarowanym (niby) przebiegiem poniżej 100 tyś no i są one w miare nowe- wiadomo jak to jest z przebiegami.
Co do proponowanego Mondeo super auto ale w tej kwocie chyba nie uda mi sie znaleźc takiego zadbanego tak mi się zdaje.
C5 widzę ciekawe oferty ale jak wypada z awaryjnością?
Może Honda Civic VIII by się nadała widze same pochlebne opinie mechaników?
Sytuacja z 508 rzeczywiście jak Pan wspomina ceny rozbieżne więc odpada.
Dziękuje jeszcze raz i życzę miłego weekendu ;).
bapass
Nowicjusz
 
Posty: 37
Zdjęcia: 8

09 Cze 2019, 14:26

No tak to niestety działa, większe auto = starszy rocznik i większy pewnie przebieg ... a w tych samych pieniądzach coś mniejszego, nowsze i z pewnie mniejszym przebiegiem.
Civic VIII to fajne auto, ale nie dla Ciebie, bo jest sportowo zestrojone i komfortu w nim nie uświadczysz.
C5, Mondeo - Twojej trasy praktycznie nie odczujesz, bo są komfortowe.
C5 III ma dobre opinie, jeśli znajdziesz zadbany egzemplarz z dobrym oryginalnym przebiegiem. Potrzebuje trochę więcej "oka serwisowego" ze względu na hydropneumatyczne zawieszenie - trzeba mieć to na uwadze, aczkolwiek recenzje nt. tego zawieszenia są pozytywne i nie jest ono awaryjne, a dostarcza sporego komfortu.
Do tego C5-tki są przeważnie fajnie wyposażone (np. czujniki parkowania przód i tył, do tego pełna 2-strefowa klima, czyli nie tylko nastawiasz sobie różne temperatury dla kierowcy i pasażera, ale też gdzie ma wiać, czyli np. u kierowcy na twarz, u pasażera na nogi, itp.).
Zawsze możesz też kupić coś "pomiędzy", czyli kompakta z dieslem, nie będzie takiego komfortu jak w C5, Mondeo, ale też większa szansa na mniejszy pewny przebieg, bo te auta (np. Mazda 3, Astra, Focus, C4 z 1.6HDi 112-115 koni) nie są stworzone do tras, a jak piszesz, przesiadka z Yaris 1 będzie i tak zauważalna.
Z drugiej strony ... takie C5, Mondeo z 2.0 HDi palą praktycznie tyle samo a komfort lepszy, no i za bardzo podobną cenę dostajesz auto, które jako nowe kosztowało ze 20000-30000zł więcej niż kompakty.

Koniec końców ... najważniejsze jest i tak kupno pewnego egzemplarza, bo cokolwiek to nie będzie, najważniejsze żeby nie było powypadkowe, a i żeby była też pewność przebiegu, który widnieje.

Przy Twoim budżecie polecałbym Tobie skupić się na dieslach i klasie aut C oraz D, czyli:
- Mazda 3 1.6 diesel (2011-2012 polift)
- Ford Focus
- Opel Astra
- Citroen C4 II z 1.6 HDi 112-115 koni
- Citroen C5 III 2.0 HDi 140/163 konie (od 2008)
- Ford Mondeo 2.0 TDCi 140/163 konie (od 2007)
- Peugeot 308 1.6 HDi (od 2011 roku)
- Golf VI 1.6 TDI 105 koni

... i skupić się na zakupie pewnego egzemplarza.
tomekdk