Stuk przy hamowaniu na skręconych kołach

27 Kwi 2022, 09:06

Witam, potrzebuję pomocy. Otóż jak hamuję do zatrzymania przy skręconych kołach tylko w lewo, słychać jednorazowy mocny głośny stuk, słychać go nie na dole ale wyżej jakby w grodzi silnikowej, z prawej strony. Najbardziej jak jest rozgrzany silnik. Gdzie szukać przyczyny?
Ostatnio edytowany przez marecki3275, 27 Kwi 2022, 09:50, edytowano w sumie 1 raz
marecki3275
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Pasat B5fl
Silnik: 1.8T AWT
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

27 Kwi 2022, 09:45

Sprawdzić mocowanie górne McPhersona i łożysko. Zobacz czy podczas postoju jak skręcasz kierownicę do oporu w lewo również pojawi się taki dźwięk, ktoś może w tym czasie dotykać sprężynę bo wtedy najlepiej będzie to również czuć czy to czasem nie ona przeskakuje.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10033
Zdjęcia: 35

27 Kwi 2022, 09:49

No właśnie od znajomego mechanika wiem że u mnie przy wielowahaczu McPerson jest zupełnie inny niż w większości aut, że on nie ma naprężeń lewo prawo, sprężyna stoi sztywno, pęknięta też nie jest bo sprawdzałem. Przy kręceniu lewo prawo do oporu na postoju jest cisza, to tylko puknie przy hamowaniu do zatrzymania się na skręconych kołach w lewo.
Ostatnio edytowany przez marecki3275, 27 Kwi 2022, 10:06, edytowano w sumie 1 raz
marecki3275
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Pasat B5fl
Silnik: 1.8T AWT
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

27 Kwi 2022, 09:59

Co to za auto? To Passat B5 FL który masz w profilu?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10033
Zdjęcia: 35

27 Kwi 2022, 10:07

No tak.
marecki3275
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Pasat B5fl
Silnik: 1.8T AWT
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

27 Kwi 2022, 10:21

No więc faktycznie tu jest inne rozwiązanie i trzeba sprawdzić dokładnie górne wahacze ale najlepiej by było podjechać na szarpaki i sprawdzić tą prawą stronę bo widać że w momencie kiedy jest mocno dociążona występuje ten problem.

Ma znaczenie czy hamujesz na biegu czy też na luzie?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10033
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Camry z klocków Lego
    Australijska Toyota pokazała w Melbourne pełnowymiarową replikę Camry nowej generacji zbudowaną w całości z klocków Lego. Samochód stworzył Ryan McNaught przy użyciu 500 tys. elementów. Toyota Lego Konstrukcja ...

27 Kwi 2022, 10:44

Na biegu to nie, raczej na luzie lub przy wciśniętym sprzęgle, zajeżdżam po prostu na parking skręcając w lewo i jednocześnie hamując do zera i jak już praktycznie auto się zatrzymuje to wtedy stuknie, można by nazwać ostatnią fazą hamowania, obciążenie wtedy jest największe. Może faktycznie to łożysko, mimo że sprężyna stoi to łożysko jest jakoś obciążane czy nie?
marecki3275
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Pasat B5fl
Silnik: 1.8T AWT
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001