Stukania w silniku przy zwiększaniu obrotów

05 Gru 2008, 00:31

Witam,
posiadam Audi 80 B4 od 9 miesięcy. Dwa tygodnie temu po raz pierwszy usłyszałem głośne stukanie pod maską w czasie jazdy, - a precyzyjniej - przy zwiększaniu obrotów silnika,jak samochód jest na biegu. Tłucze się gdzieś w okolicach silnika, może nawet w samym silniku. Tego dokładnie nie wiem. Stukania nie słychać podczas jazdy na biegu jałowym. Na postoju, gdy dodaje gazu też nic nie słychać. Co ciekawe stukanie zaczyna się po przejechaniu wielu kilometrów. Niekiedy po 50 km, a innym razem po 200 km. Podczas tego stukania silnik pracuje normalnie, nie dławi się. Przy większych prędkościach stukanie przypomina nieco strzelanie z karabinu. Przy małych prędkościach np. gdy ruszam z jedynki przerwy między kolejnymi stukaniami są większe. Biegi też wchodzą bez problemów. Dwa tygodnie temu miałem zmieniane felgi i opony na zimowe. I to mniej więcej po tamtej wymianie tak zaczęło. Udałem się więc do swojego mechanika na drugi dzień po tym jak pierwszy raz usłyszałem te stukania. Ten popatrzył, przejechał się i stwierdzil że silnik ładnie pracuje, koła są dokręcone. No to udałem się w trasę i po przejechaniu 200 km znowu zaczęło stukać. Ciężko powiedzieć co to może być. Może ktoś miał coś takiego? Bardzo proszę o opinie.
Nagrałem nawet filmiki z jazdy. Na nim słychać te stukania:
[youtube]http://pl.youtube.com/watch?v=KiBjDxT12tQ[/youtube]
[youtube]http://pl.youtube.com/watch?v=LxP2qMpKQCU[/youtube]

Jeśli to problem silnika to podejrzewam dwie rzeczy:
- Zużyte panewki korbowodowe - charakteryzujące się regularnym głuchym stukaniem, najbardziej słyszalnym przy gwałtownych zmianach prędkości obrotowej silnika. Częstotliwość proporcjonalna do obrotów wału korbowego.
- Niewłaściwe luzy zaworowe (częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika). Zwiększenie obrotów silnika powoduje przejście klepania w równomierny hałas mechaniczny.
Tylko czy gdyby to nawalała któraś z wymienionych rzeczy to słychać by bylo dopiero po przejechaniu wielu kilometrów od momentu zapalenia silnika?


PS Z góry dziękuje za fachowe opinie
sigur
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • 05 Gru 2008, 18:48

    Wrzuc wysoki bieg i powoli puszczaj sprzegło jak bedzie się tłuło to panewki :cry:
    Szczęscie ucieka szukam go wiecznie bańki mydlane puszczam na wietrze...
    tommy66692
    Nowicjusz
     
    Posty: 20
    Miejscowość: Lubelskie

    05 Gru 2008, 20:30

    jak rzeczywiście jest tak jak mówisz to nie są panewki uff
    Zatem co?
    sigur
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    06 Gru 2008, 18:22

    kolego ja bym stawial na zawory lub pierscienie
    kamilszczak01
     

    06 Gru 2008, 23:24

    a ja obstawiam jednak przegub wewnętrzny przy skrzyni biegów. Objawy pasują
    sigur
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    07 Gru 2008, 14:17

    znajdż dobrego mechanika to może być bardzo dużo rzeczyeczy
    człowiek wymyslił człowiek naprawi
    specjal ford
    Nowicjusz
     
    Posty: 46
    Miejscowość: dębica
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Luxury Sedans, Midsized - Audi A6
      Czasopismo "Consumer Reports" ogłosiło Audi A6 najlepszym samochodem w kategorii luksusowych sedanów średniej wielkości - "Luxury Sedans, Midsized". Redakcja magazynu oceniała właściwości jezdne, jakość wnętrza, zużycie ...

    07 Gru 2008, 14:40

    KOLEGO PRZEGUBY KLEKOCZA TYLKO PRZY KOLE ALE RACZEJ NA PROSTEJ DRODZE TEZ NIE
    kamilszczak01
     

    07 Gru 2008, 16:08

    sigur napisał(a):Witam,
    posiadam Audi 80 B4 od 9 miesięcy. Dwa tygodnie temu po raz pierwszy usłyszałem głośne stukanie pod maską w czasie jazdy, - a precyzyjniej - przy zwiększaniu obrotów silnika,jak samochód jest na biegu. Tłucze się gdzieś w okolicach silnika, może nawet w samym silniku. Tego dokładnie nie wiem. Stukania nie słychać podczas jazdy na biegu jałowym. Na postoju, gdy dodaje gazu też nic nie słychać. Co ciekawe stukanie zaczyna się po przejechaniu wielu kilometrów. Niekiedy po 50 km, a innym razem po 200 km. Podczas tego stukania silnik pracuje normalnie, nie dławi się. Przy większych prędkościach stukanie przypomina nieco strzelanie z karabinu. Przy małych prędkościach np. gdy ruszam z jedynki przerwy między kolejnymi stukaniami są większe. Biegi też wchodzą bez problemów. Dwa tygodnie temu miałem zmieniane felgi i opony na zimowe. I to mniej więcej po tamtej wymianie tak zaczęło. Udałem się więc do swojego mechanika na drugi dzień po tym jak pierwszy raz usłyszałem te stukania. Ten popatrzył, przejechał się i stwierdzil że silnik ładnie pracuje, koła są dokręcone. No to udałem się w trasę i po przejechaniu 200 km znowu zaczęło stukać. Ciężko powiedzieć co to może być. Może ktoś miał coś takiego? Bardzo proszę o opinie.
    Nagrałem nawet filmiki z jazdy. Na nim słychać te stukania:
    [youtube]http://pl.youtube.com/watch?v=KiBjDxT12tQ[/youtube]
    [youtube]http://pl.youtube.com/watch?v=LxP2qMpKQCU[/youtube]

    Jeśli to problem silnika to podejrzewam dwie rzeczy:
    - Zużyte panewki korbowodowe - charakteryzujące się regularnym głuchym stukaniem, najbardziej słyszalnym przy gwałtownych zmianach prędkości obrotowej silnika. Częstotliwość proporcjonalna do obrotów wału korbowego.
    - Niewłaściwe luzy zaworowe (częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika). Zwiększenie obrotów silnika powoduje przejście klepania w równomierny hałas mechaniczny.
    Tylko czy gdyby to nawalała któraś z wymienionych rzeczy to słychać by bylo dopiero po przejechaniu wielu kilometrów od momentu zapalenia silnika?


    PS Z góry dziękuje za fachowe opinie






    Witam
    czytalem wlasnie o Twoim problemie w audi.Mam pytanie probowales w czasie jazdy, jak juz zaczelo tak stukac wlaczyc sprzeglo(np.jezeli przestalo to problem moze byc z lozyskiem na walku glownym w skrzyni).Podobny problem mial chlopak w fordzie , wymienilem mu lozysko i po problemie.
    pozdrawiam
    rino
    Nowicjusz
     
    Posty: 18

    11 Gru 2008, 20:31

    Witam ponownie.
    Wczoraj i dzisiaj jeździłem po serwisach żeby znaleźli przyczynę tego stukania. I guzik znaleźli. Co prawda do wymiany mam drążki stabilizatora i klocki, ale to nie mogło być przyczyną tych stuków. Sprawdzane było zawieszenie i układ przeniesienia napędu. Łożyska koła, przeguby zewnętrzne, wewnętrzne, półosie, wał napędowy są ok. Sprzęgło to też nie jest. W skrzyni olej dobry i jest go wystarczająco. W serwisie powiedzieli, że mogą zaczynać się problemy ze skrzynią, ale nie byli w stanie tego potwierdzić, gdyż na ich teście stuki się nie pojawiły. Kłopoty silnika raczej wykluczali. Chyba przyjdzie mi jeździć dopóki samochód nie stanie z powodu awarii w szczerym polu. A może trzeba rozebrać skrzynie i zajrzeć do środka? Co radzicie?

    rino napisał(a):
    Witam
    czytalem wlasnie o Twoim problemie w audi.Mam pytanie probowales w czasie jazdy, jak juz zaczelo tak stukac wlaczyc sprzeglo(np.jezeli przestalo to problem moze byc z lozyskiem na walku glownym w skrzyni).Podobny problem mial chlopak w fordzie , wymienilem mu lozysko i po problemie.
    pozdrawiam


    Jak samochód jest na gazie, a bieg jest wrzucony to bez względu czy sprzęgło wciśnięte czy puszczone to i tak słychać walenie.
    sigur
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    12 Gru 2008, 20:56

    Witam
    Moim zdaniem, to co slyszalem na Twoim nagraniu to jest lozysko w skrzyni, sa tam 4 lozyska i jedno z nich daje popalic.co moge doradzic przejechac sie autkiem tak zeby go zagrzac , az zacznie stukac, potem jechac na kanal, lub podnosnik, aby uniesc samochod do gory i na wlaczonym silniku oraz biegu, ktos niech nasluchuje gdzie stuka.to tyle co moge doradzic.Ale i tak stawiam na lozysko w skrzyni.
    powodzenia
    rino
    Nowicjusz
     
    Posty: 18