Klocki hamulcowe - z tyłu całe zdarły się, z przodu - 1/2

11 Gru 2008, 23:35

Mam Skodę superb TDI, 1,9, 115 KM, 30 tys. km

właśnie dowiedziałem się, że muszę wymienić na tyle klocki hamulcowe.
całe zdarły się, a z przodu tylko 1/2

Podobno to na przodzie zdzierają się szybciej, gdzie są czujniki. Tu jest odwrotnie.

Serwisant powiedział mi, że źle użytkuję samochód, gdyż powinienem równocześnie co jakiś czas razem z hamulcem nożnym - hamować także ręcznym - to zsynchronizowałoby mi hamulce.

Ma on rację? Może ktoś miał podobne doświadczenie i znalazł rozwiązanie.
Samochód mam jeszcze na gwarancji więc może coś trzeba reklamować?

Andrzej
klienci
Nowicjusz
 
Posty: 1
  • 12 Gru 2008, 21:30

    Jak samochód jest na gwarancji,to jedz z nim do serwisu.Coś jest nie tak.Mogą np. nie chować się do końca tłoczki i hamują one cały czas - sprawdz po dłuższej jeźzie,czy felgi są gorące.Może być to tez uszkodzony korektor hamowania.
    A ten mechanik co każe ci hamować hamulcem ręcznym,to niech się zwolni z warsztatu i idzie pilnować jakieś wysypiska smieci,bo gada głupoty.Podczas zaciągnięcia hamulca ręcznego podczas jazdy,może dojśc do zablokowania kół tylnych i możesz zakręcić bączka na drodze.A to nie jest bezpieczneHamulec ręczny jest hamulcem awaryjnym bądz postojowym
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
      Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...