Stukanie w podwoziu

09 Cze 2013, 16:31

Witam,

na wstępie zaznaczam, że jestem całkowitym laikiem w kwestiach technicznych stąd proszę o wyrozumiałość.

Wpadłem w dość sporą dziurę i zaczęło mi coś głucho stukać pod przednim podwoziem. Zerknąłem pod podwozie i widzę, że mam spory luz na śrubach ... hmm łączących wahacz i stabilizator? Jeżeli się mylę, proszę mnie poprawić. Wrzucam w załącznik fotkę, może ktoś, kto się na tym zna coś mi podpowie - czy dam rade "zaczłapać" się tym pojazdem do mechanika (jakiś kilometr) i jakie mogą być orientacyjne koszta. Samochód to Toyota Yaris, rocznik 2000

Poniżej fotka do wglądu:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Zdjęcie

Pozdrawiam serdecznie,
Tomek
tomasyk
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 19 04 1980
Auto: Toyota Yaris
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

10 Cze 2013, 08:01

tomasyk napisał(a):czy dam rade "zaczłapać" się tym pojazdem do mechanika
Bez najmniejszego problemu.
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

21 Cze 2013, 08:41

Podepnę się pod pytanie: najechałam powoli na miejsce parkingowe, przodem, ale przekroczyłam przy tym krawężnik, który okazał się za wysoki na moje Golfiątko. Głucho walnęło, ale nic nie odpadło. Dopiero wczoraj podczas jazdy usłyszałam, że przy unoszeniu/opadaniu pojazdu na drodze podczas jazdy słychać, jak duża część na podwoziu obija się o podwozie, jakby była tylko lekko zawieszona.
Co w przedniej części pojazdu może być na granicy odpadnięcia, miska olejowa? Nie mam dojścia do kanału, inaczej już dawno wlazłabym pod auto i sprawdziła. Dzięki za pomysły!
MagdalenaS
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 08 04 2004
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Cze 2013, 11:16

Sprawdź elementy, którymi mogłaś prawdopodobnie przeszorować po wspomnianym krawężniku.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

21 Cze 2013, 12:58

Tia, nawet jak już wtelepię się pod ten samochód, choć tego nie widzę za bardzo, to zobaczę wielkie nic. No ale dobrze, spróbuję po pracy i potem przyjdę tu, żeby ładnie opisać kilka elementów podwozia w Golfie:P
MagdalenaS
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 08 04 2004
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Cze 2013, 19:47

Wszystko może ci uderzać o podwozie, pojedź do mechanika na podnośnik zapłacisz z 10-20 za sprawdzenie co ci poszło.

A kolego u ciebie to pewnie łącznik stabilizatora :) Z tym da się jeździć, jak i bez tego :) Lepiej mieć to zrobione, bo z takim łącznikiem przeglądu nie przejdziesz :)
NooControl
Początkujący
 
Posty: 119
Prawo jazdy: 14 11 2012
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Szukam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Poznań Motor Show 2019
    Prestiżowe i zarazem jedne z największych w Europie. Obecne w portfolio Międzynarodowych Targów Poznańskich od 1992 roku, zwane przez znawców świata motoryzacyjnego Małą Genewą, czyli targi Poznań Motor Show ...
    VW Caddy BiFuel z fabryczną instalacją LPG
    Volkswagen Caddy dzięki wielu wersjom nadwozia, szerokiej gamie silników i dwóm rozstawom osi, jest niezwykle uniwersalnym samochodem. Świetnie sprawdzi się jako auto użytkowe w pracy, jak i jako samochód ...

24 Cze 2013, 08:15

Ech, pękła sprężyna, a najprawdopodobniej obie. Do wymiany, 300 PLN poszłoooo...
MagdalenaS
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 08 04 2004
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Cze 2013, 12:47

To miałaś dobite te sprężyny, a krawężnik tylko przypomniał o wymianie ich ;d
NooControl
Początkujący
 
Posty: 119
Prawo jazdy: 14 11 2012
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Szukam

25 Cze 2013, 08:13

NooControl napisał(a):To miałaś dobite te sprężyny, a krawężnik tylko przypomniał o wymianie ich ;d
Dokładnie, to samo powiedział mój mechanik. Cóż, auto używane tak ma..
MagdalenaS
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 08 04 2004
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Cze 2013, 13:36

Nie ma co się łamać ;) W każdym aucie używanym jest coś do zrobienia ;)
NooControl
Początkujący
 
Posty: 119
Prawo jazdy: 14 11 2012
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Szukam

27 Cze 2013, 11:31

Zgadza się i kupując taki samochód,zawsze musimy się z tym liczyć. Akurat miałaś tutaj szczęście,że poszły same sprężyny,a nie dodatkowo amortyzator,felga czy wahacz. Z tym pop prostu trzeba się liczyć.
Laserwash
Początkujący
 
Posty: 162
Auto: M3