Stukanie w zawieszeniu.

06 Wrz 2016, 14:10

Witam. Problem jest dosyć skomplikowany bo już z 3 warsztatu mnie odesłali że niby wszystko ok.

Kupiłem opla omege B FL 2001r i podczas powrotu do domu na niektórych nierównościach było słychać delikatne stukanie w przednim zawieszeniu. Chciałem zwrócić uwagę na słowo "niektórych" bo naprawdę to stukanie było słychać dosłownie na jednym odcinku drogi ( kocie łby + nierówności ) ok 1 km. Na pierwszym przeglądzie wyszła lewa końcówka drążka do wymiany wiec zadowolony kupiłem warsztat wymienił i jest cacy. Niestety koło dalej stuka. Na moje oko przednie lewe czyli tam gdzie była walnięta końcówka. I tutaj trop się urywa. Zawieszenie jest super, tak przynajmniej twierdziło 3 mechaników i nie ma się do czego przyczepić. Już miesiąc próbuje w internecie znaleźć na własną rękę znaleźć możliwą przyczynę ale bez skutku. Niestety nie znam się na tyle żeby samemu rozebrać co sie da i poszukać przyczyny a nie mam w pobliżu żadnego znajomego mechanika który zrobił by to "jak dla siebie".

Poproszę o sugestie i oczywiście odpowiem na wszelkie pytania.

Najbliższy trop urwał się na łożysku amortyzatora oraz na łożysku w kole. Ponoć łożysko w piaście nie stuka ale możliwe że się kończy a łożysko na amortyzatorze "na dotyk" pracuje tak samo w obu kołach.

Rozkładam ręce i proszę specjalistów o pomoc.
pozdrawiam
Saeval
Nowicjusz

Prawo jazdy: 20 04 2004
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Opel Omega
Silnik: 2.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

07 Wrz 2016, 08:52

Byłeś na tak zwanych "szarpakach" w celu sprawdzenia całego zawieszenia, czy tylko tych 3 mechaników podniosło samochód i poruszało kołami? Stukanie występuje tylko podczas jazdy na wprost, czy podczas skręcania także? Sprawdź sprężyny i odboje czy nie są wyrobione. Części do Twojego samochodu są w dobrych cenach więc nawet jak byś musiał kupić sprężyny czy części zawieszenia to są niskie koszty
iparts
Nowicjusz