Stuki w przednim zawieszeniu - trudna diagnoza?

27 Lip 2017, 19:37

Cześć!
Słyszę stuki w zawieszeniu/przednich kołach. Pojawiają się tylko przy nierównościach (kocie łby, nierówna droga). Pojechałem SKP na sprawdzenie. Oznajmił, że nic nie może stukać, ponieważ wszystko jest jak należy - 0 luzów prócz malutkiego luzu przy jednym z końcówek drążków kierowniczych. Amortyzatory przednie po 76 %. Powiedziałem mu, że naprawdę głośno wali jak jadę. Sprawdził jeszcze raz i dalej nic. Poduszka silnika też ok. Co może być jeszcze nie tak? Nagrałem film, nie wiem czy słyszalny :D (wyłączcie bas)

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

8setX
Początkujący
 
Posty: 133
Prawo jazdy: 01 08 2013
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.8T 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

27 Lip 2017, 20:51

W jakim stanie masz maglownicę na takich nierównościach czasem ona potrafi nieźle dawać przy najmniejszym nawet luzie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Lip 2017, 21:27

Jak to sprawdzić?
8setX
Początkujący
 
Posty: 133
Prawo jazdy: 01 08 2013
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.8T 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

27 Lip 2017, 21:59

Może być także poduszka amortyzatora (tu na górze w kielichu)
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16664
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Lip 2017, 22:01

Kao napisał(a):Może być także poduszka amortyzatora (tu na górze w kielichu)

No to na szarpakach by tego nie usłyszał? Stałem obok i też nie słyszałem. Drugi problem to pulsowanie przy hamowaniu z dużej prędkości, ale to chyba nie ma znaczenia w tej sprawie?
8setX
Początkujący
 
Posty: 133
Prawo jazdy: 01 08 2013
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.8T 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

27 Lip 2017, 23:24

8setX napisał(a):Słyszę stuki w zawieszeniu/przednich kołach. Pojawiają się tylko przy nierównościach (kocie łby, nierówna droga)
Myśle ale nie jestem pewny ze przyczyna tych stuków moze tkwic w:
1/Luzne zaciski hamulcowe przednich kół na prowadnicach/lapiesz ręka za zacisk hamuca i sprawdzasz czy nie ma luzu/
2/Mogą być tez luzy na tulejkach drązka stabilizatora lub łacznikach/wjechac na kanał i pobujac sam.na boki/.Czynnośc tą najlepiej wykonac w dwie osoby-jeden buja sam.na boki a drugi w kanale ręką sprawdza czy nie ma wlaśnie luzów na tulejkach....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

28 Lip 2017, 08:39

Zacznij od wyeliminowania tego luzu na końcówce drążku kierowniczego i zobaczysz czy ustąpi, sprawdź też tulejki i łączniki stabilizatora, to częsta przyczyna stuków na dużych nierównościach.
Salko
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001

28 Lip 2017, 15:09

Salko napisał(a):sprawdź też tulejki i łączniki stabilizatora, to częsta przyczyna stuków na dużych nierównościach.


To w SKP tego nie sprawdzają?
8setX
Początkujący
 
Posty: 133
Prawo jazdy: 01 08 2013
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.8T 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

03 Sie 2017, 20:13

Byłem drugi raz, ale w innym SKP. Wykazało luz na końcówce drążka prawego i sworzeń wahacza prawego. Wykręciłem końcówkę i wgl nie ma luzu. To jakieś jaja czy co.

Jednak jak złapie za koło to mogę go podnieść lekko góra / dół (kilka cm). To prawidłowo, czy ono powinno być nieruchomo i wadliwe są amortyzatory? Bo tłucze ta prawa strona jak nie wiem...
(Przykładowe zdjęcie innego samochodu)

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

8setX
Początkujący
 
Posty: 133
Prawo jazdy: 01 08 2013
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.8T 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

03 Sie 2017, 22:17

8setX napisał(a):To prawidłowo, czy ono powinno być nieruchomo
jak sama nazwa wskazuje Amortyzator jest po to żeby amortyzował nierówności więc nie może być nie ruchomo ale też nie powinno być tak że ręką lekko sobie podnosisz. Trzeba się temu przyjrzeć. Na szarpakach amortyzatorów nie sprawdzają. Zobacz też czy sprężyna nie jest pęknięta.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16664
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Sie 2017, 07:28

Kao napisał(a):jak sama nazwa wskazuje Amortyzator jest po to żeby amortyzował nierówności więc nie może być nie ruchomo ale też nie powinno być tak że ręką lekko sobie podnosisz. Trzeba się temu przyjrzeć. Na szarpakach amortyzatorów nie sprawdzają. Zobacz też czy sprężyna nie jest pęknięta.


Sprężyna OK. Może poduszka amortyzatora? Tak odmierzyłem luz to po prawej stronie ma około 15 mm a po lewej 8 mm. Ile tam powinno być luzu?

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

8setX
Początkujący
 
Posty: 133
Prawo jazdy: 01 08 2013
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.8T 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Sie 2017, 10:56

8setX napisał(a):Może poduszka amortyzatora? Tak odmierzyłem luz to po prawej stronie ma około 15 mm a po lewej 8 mm. Ile tam powinno być luzu?
Myślę że luz tam powinien być minimalny przy kołach ustawionych na wprost, a im bardziej będzie zużyta poducha to będzie się on powiększał. U Ciebie wygląda to tak jak by prawa poducha była bardziej zużyta od lewej ponieważ te luzy powinny być podobne (przynajmniej tak jest zaraz po wymianie).
Przy skręceniu kół zmienia się kąt nachylenia amora i tu właśnie potrzebny jest ten minimalny luz. W jednych samochodach jest większy, a w innych mniejszy.

Tu masz przykład przed wymianą poduszki (zdjęcie na górze) i po wymianie (zdjęcie na dole).

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Sie 2017, 12:48

Orientuje się ktoś w jaki sposób wymienić poduszki nie posiadając ściągacza do sprężyn?
8setX
Początkujący
 
Posty: 133
Prawo jazdy: 01 08 2013
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.8T 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Sie 2017, 14:05

Sciagacz nie jest Ci potrzebny ale musisz całe amory wyjąć
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16664
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Sie 2017, 20:32

Kao napisał(a):Sciagacz nie jest Ci potrzebny ale musisz całe amory wyjąć

Tak zrobię. Czyli sprężyna nie wyskoczy po zdjęciu poduszki? Między nimi jest jeszcze coś, co blokuje sprężynę?
8setX
Początkujący
 
Posty: 133
Prawo jazdy: 01 08 2013
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.8T 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001