[Mitsubishi Carisma 1.8 GDI] Stuki w silniku

29 Wrz 2007, 12:18

Witam, mam Carisme z 2002r (1.8 GDI), 90tkm przebiegu. W dużym skrócie: Po zakupie i wymianie oleju silnik zaczął stukać (na ciepłym silniku), okazało się że poprzedni właściciel wlał do oleju jakiegoś doktora i tylko dlatego silnik nie klepał w momencie zakupu (olej po spuszczeniu był gęsty). Początkowo myślałem, że to wina popychaczy (zasugerowałem się opinią użytkowników tego modelu z innego forum), byłem u kilku mechaników, którzy twierdzili podobnie. Wczoraj pojechałem do innego mechanika, on stwierdził, że to nie popychacze a raczej coś z wałem lub układem korbowym bo stuki nie dochodzą z pod obudowy a z okolic kolektora (spodu silnika). Co wy o tym myślicie? W poniedziałek jadę do ASO, ale chcę mieć jakieś rozeznanie w sytuacji by nie wymienić wszystkiego, co mechanikom przyjdzie do głowy. Pasek rozrządu był wymieniany jakiś miesiąc temu (razem z rolkami), filtrami itp. Wiecie co to może stukać? Wrzucam filmy w xvidzie, na których nagrałem pocektem filmik z tymi stukami. Może wam przyjdzie do głowy jakaś konkretna diagnoza.

Start, na zewnątrz: http://www.freewebtown.com/signallost/share/start.avi
Stop, na zewnatrz po przejechaniu 40km: http://www.freewebtown.com/signallost/share/stop.avi
LightHammer
 
  • 29 Wrz 2007, 14:28

    :? Dla mnie jest to "klekot" jednego z zaworów ( może pęknięty trzonek?) lub - luz zaworu w ogóle, jeśli np regulacja jest wykonywana przy pomocy płytek.
    ...czy wypada tak napadać...?
    kardio
    Początkujący
     
    Posty: 183
    Miejscowość: Chrobrego.

    30 Wrz 2007, 08:15

    Też bym stawiał na coś z zaworkami :shock:
    Jeśli to faktycznie zaworki, to śmiało możesz robić w ASO , nie jest to droga sprawa - za ustawienie luzu w toyocie avs koleżka zalacil 130 zł .

    Obawiam się jednak ,że może to być coś poważniejszego ... w końcu z takiego błahego powodu nie wlewa się doktorka :?
    wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
    turbojajko
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 136

    30 Wrz 2007, 08:55

    :D tubojajko: ale, jak wiedzy starczało na doktorka? Co byś powiedział na panewkę którąś?
    ...czy wypada tak napadać...?
    kardio
    Początkujący
     
    Posty: 183
    Miejscowość: Chrobrego.

    30 Wrz 2007, 10:38

    Witam,
    silniki GDI mają to do siebie, że często w nich klepią popychacze zaworów (wystarczy zerknąć na któreś z forów mitsubishi). Umieściłem ten film na większym forum miśków w PL i ogólnie stwierdziliśmy, że to popychacze, ale pojawiały się też wątpliwości - dlaczego dźwięk wydobywa się z okolicy kolektora (dołu silnika) a nie spod obudowy (z góry silnika) ? Jeden z właścicieli Carismy stwierdził, ze u niego klepało podobnie (podobny dźwięk itd.) ale klekot wydobywał się raczej z górnej części silnika (też nie jest pewien). Po wymianie popychaczy przestało u niego stukać.


    Może to wam się do czegoś przyda -> mechanik, który stwierdził, że to nie popychacze sprawdzał:

    1. Jak zachowuje się silnik na wyższych obrotach (klekot ginie przy ok. 1500rpm).
    2. Czy silnik na chodzie chlapie olejem po odkręceniu wlewu olejowego (chlapie delikatnie, można powiedzieć normalnie).
    3. Jak zachowuje się silnik podczas obciążenia, ruszałem na ręcznym z dwójki (klekot nie ustaje).

    Silnik klepie tylko po rozgrzaniu, poprzedni właściciel wlał pewnie jakiegoś "doktora" (Liqui Molly etc.) bo te specyfiki są reklamowane jako "lekarstwo na popychacze" :D
    LightHammer
     

    30 Wrz 2007, 13:27

    Jeżeli silnik stuka przy dodawaniu gazu a cichnie kiedy schodzi z obrotow to masz kłopot z panewkami lepiej nie jeździć takim autem bo skutki mogą być kosztowne.Rzadko się zdarza że to może być wina tłoka też potrafi stukać.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      Jazda we mgle
      Jazda we mgle to jak jazda w chmurach, z tą tylko różnicą, że ich dolna podstawa styka się z powierzchnią ziemi. Kierowanie samochodem w takich warunkach wpływa negatywnie na percepcję wzrokową , m.in. trudniej ocenić ...

    01 Paź 2007, 19:49

    myśle że to panewka i podle tego co piszesz to korbowodowa sciągnąć miske i bedziesz wiedział
    BMW baum mus wek
    eda
    Początkujący
     
    Posty: 70
    Miejscowość: czechy

    02 Paź 2007, 18:58

    Właśnie wróciłem z ASO, panowie z serwisu są przekonani w 90% (po osłuchaniu silnika), że to jeden popychacz (dól silnika ponoć nie stuka, wiec poprzedni mechanik lal wodę). Poza tym szef serwisantów stwierdził, że jeśli klekotanie minęło po zalaniu doktorem (poprzedni właściciel zalał silnik czymś takim) to winny jest popychacz. Dowiedziałem się też, że samochód jest w dobrym stanie. Że silnik "ładnie" pracuje - heh, to skąd ten klekot? Teraz czeka mnie wymiana popychacza, w ASO zażyczyli sobie 2000 za wymianę popychacza i uszczelek :D. Jedyny plus jest taki, że dają gwarancje. Ale ta cena...
    LightHammer
     

    02 Paź 2007, 20:58

    :shock: :D Ale ta marka autka...?
    ...wrogość..? tak...żałosne...
    Judym
    Nowicjusz
     
    Posty: 19
    Miejscowość: Piątkowo

    02 Paź 2007, 22:11

    Hmm? O co Ci chodzi? :D
    LightHammer
     

    02 Paź 2007, 23:41

    8) Myślę, że przedmówca miał na myśli cenę, jaką zaproponowano Ci w serwisie za wymianę 1-go popychacza... :shock:
    ..."Władza" da się lubić...!
    kordian
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Miejscowość: Toszek/zamek