Styl jazdy w terenie pagórkowatym

30 Mar 2010, 10:39

To, że idą najlepiej na wysokich obr. to wiem ale nie ma sensu ciągnąć 4 do odcięcia bo było by to ok 180km/h a przy 80km/h na 4 było ok 3tyś i już od tych obr. szło spokojnie wyprzedzić.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

30 Mar 2010, 11:52

moje volvo to dopiero od 4500 do jakiś 6000 idzie najlepiej później słabnie ale kręci sie do 7000, ponizej 4000 to sie toczy
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

11 Kwi 2010, 22:20

Ja uważam, że do jazdy ekonomicznej po terenie pagórkowatym trzeba używać silnika tak, aby cały czas kręcił w okolicy max. momentu obrotowego na najwyższym możliwym biegu - wtedy sprawność silnika jest najwyższa - co oznacza, że spala najmniej paliwa W STOSUNKU do siły, z jaką napędza auto (mniej więcej, fizykę miałem daaaawno).
Czyli - znajduję charakterystykę mocy i Nm swojego silnika, wiem w jakim zakresie obrotów występuje max. Nm i w tym zakresie obrotów jeżdżę pod górkę na NAJWYŻSZYM biegu - na moim przykładzie będzie to od 1,8 - 3,5 tyś obr/min. (Diesel). Staram się podjechać tak, aby to było np. 2 tyś obr/min na 4-tym biegu [a nie 3-3,5 tyś obr/min na 3-ce, ani 1-1,5 tyś na 5-tce]. Z górki TYLKO na biegu i bez gazu. W ten sposób spalanie w moim 2,0 VCDI SOHC 150KM 320Nm (teren pagórkowaty) osiągnęło maksymalny pułap 5,2 litra ON/100km. Czy to dużo, czy mało - zostawiam Waszej ocenie.

Ale ja raczej nie jeżdżę ekonomicznie :mrgreen: :twisted:
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM

14 Kwi 2010, 08:54

u mnie na 5 biegu i przy 4000 czyli max momencie to auto ma ponad 160km/h na liczniku
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

14 Kwi 2010, 10:04

piotrauto napisał(a):mnie na 5 biegu i przy 4000 czyli max momencie to auto ma ponad 160km/h na liczniku


A jaki masz samochód :mrgreen:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

14 Kwi 2010, 10:18

samurajsj700 napisał(a):
piotrauto napisał(a):mnie na 5 biegu i przy 4000 czyli max momencie to auto ma ponad 160km/h na liczniku


A jaki masz samochód :mrgreen:

Czarne kombi z relingami :roll:
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

14 Kwi 2010, 12:53

A jaki masz samochód


To ktoś nie wie, że Piotrauto ma Volvo, które jest tak sztywne, że się nie przechyla nawet o milimetr przy ostrym skręcaniu? A także to w którym, klima na najniższym poziomie pracy nie chłodzi mu samochodu tak by mu zimno było? A także, to.... Ech jako fan Piotrusia mógłbym tak długo ;)

piotrauto napisał(a):u mnie na 5 biegu i przy 4000 czyli max momencie to auto ma ponad 160km/h na liczniku


Tiaaa... ktoś pisze o czymś zupełnie innym, ale Ty odpiszesz tak jakby ci kazał jeździć na najwyższym biegu, przy max momencie ;) Ja na 6 biegu mam przy 110 km/h jakieś 2,5 k obrotów - powiedz co to wniosło do dyskusji? NIC. Odpowiedź tak samo głupia jak Twoja :twisted:
eaxene
Aktywny
 
Posty: 485
Miejscowość: Toruń