Subaru impreza wrx gh

06 Cze 2016, 21:27

dzida napisał(a):i tak ważna jest frajda z jazdy, a nie cyferki przed KM, Nm, s i km/h
o to to to :ok: i żeby dobrze czuć się we własnym aucie, a nie kupować bo komuś z otoczenia się podoba :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Cze 2016, 22:52

mike1735 napisał(a):Wiesz co, ja się generalnie nie znam, ale gdzie jest tak napisane, że soft musi dać jedynie 40KM?


Ale to nie tak że jest napisane ..to jest tak jak z procesorem, spróbuj w domowych warunkach na seryjnym sprzęcie komputerowym wycisnąć z procesora 6 Ghz...nie jesteś wstanie bo a) masz kiepską płytę, b) za słabe chłodzenie itd..

To samo jest tutaj, soft to jest kwestia modyfikacji różnych parametrów w sterowniku ale chociażby gdyby się skichać to seryjne słabe turbo nie dmuchnie tyle żeby takie moce wycisnąć jak przy 3x mocniejszym, tak samo producent nie montuje jakiś wielkich układów wydechowych w 150 konnym aucie np..
Inne wtryski, a do tego dochodza hamulce, sprzęgło i skrzynia.

I się robi problem.

Dlatego pisałem o tym że sam wydech + soft nie da rady by wycisnąć 100 koni dodatkowo. No chyba że wspomniany silnik 2,0T Mitsubishi jest jakiś extra..wątpie w to bardzo..

Nieraz można coś takiego wyczytać na stronach firm tuningujących:
W silnikach turbo-benzynowych przyrosty mocy poprzez chiptuning (zmiana programu sterującego praca silnika) wynosi bez żadnych modyfikacji mechanicznych ok 15-25% przy zdrowej jednostce.

W silnikach wolnossących diesel (np. SDi) oraz benzynowych bez turbiny przyrosty sięgają 7-10%


Po prostu chiptuning to jest modyfikacja elektroniczna tak jakby odblokowanie zasobów które ograniczył producent ale to nie tak że z 90 konnego TDI zrobi się 200 konnego 3,0 TDI kopcącego :D
tzn zrobi się zmieniając sporo osprzętu.

Z tym że niutony to też problem tak jak pisałem w odniesieniu do skrzyń, sprzęgieł itd..robi się z tego zamęt.

Po prostu wszystko można zrobić tylko kolega szybki trochę przesadził z tym błyskawicznym i łatwym podniesieniem mocy do 300 koni

Nie sądzę żeby 2,5 T w Focusie, 2,0T w Megane, 2,0 TSI W VW, czy 1,8T czy jakikolwiek inny dawał takie przyrosty softem
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

06 Cze 2016, 23:39

Serio jak z tym velo od hyundaia na polskich stronach nie znalazłem żadnych opiniii :/
torus13
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: panda

07 Cze 2016, 10:46

Porównywanie Velostera do Imprezy jest grzechem :D
Ot zwykłe FWD z niewiadomej jakości silnikiem o niezbyt dobrych osiągach.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Cze 2016, 18:05

Veloster jest tylko do zwykłej jazdy nietuzinkowym samochodem i tyle. Znacznie lepiej wykończony w środku od Imprezy ale też znacznie wolniejszy.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Cze 2016, 19:45

torus13 napisał(a):Dobra dobra bo temat troche zbacza a co powiecie na temat Hyundai Veloster?

nie nie NIE - syf :oops:
Dopamine
Aktywny
 
Posty: 279
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Elise k20z4 in progress
Silnik: K20Z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Cze 2016, 20:47

Autora tematu przepraszam i proszę o wyrozumiałość... :D


Lovato34 napisał(a):Ok czyli strojenie + wydech da 100 koni więcej niż seria? to chyba jakiś wyjątek ten silnik bo zwykły soft da 40 koni to wydech 60? :D

Porównując do 1,8t to 4g63 jest z innej galaktyki :D
Lovato34 napisał(a):Mówimy o 2.0T 202 KM?
To po sofcie na więcej niż 240 nie pójdzie wg mnie, może modyfikacja wydechu coś pomoże ale żeby 300 koni wycisnąć to raczej sporo modyfikacji i kupę kasy.


A więc w Outladerku turbo spokojnie sam soft daje 260km/360Nm (około) dobry stroiciel powinien Cię poinformować co tak właściwie powoduje ograniczenia więc sądzisz że dojście po wydechu do 280km/380Nm jest abstrakcją :D
Oczywiście trzeba sprawdzić wtryski itp. no ale zazwyczaj ktoś kto stroi w ciągu 20min powinien znać większość odpowiedzi.

Lovato34 napisał(a):Dlatego pisałem o tym że sam wydech + soft nie da rady by wycisnąć 100 koni dodatkowo. No chyba że wspomniany silnik 2,0T Mitsubishi jest jakiś extra..wątpie w to bardzo..

4g63 szczególnie mivec jest najlepszym 2,0 na rynku przy którym wieśvagenowe 2,0 tfsi albo 1,8t są delikatnie mówiąc mierne :D
Nie ma silnika o tej pojemności trwalszego, łatwiejszego w modach oraz bardziej przystosowanego przez producenta (konstrukcja głowicy, bloku oraz wnętrzności)
Lovato34 napisał(a):Po prostu wszystko można zrobić tylko kolega szybki trochę przesadził z tym błyskawicznym i łatwym podniesieniem mocy do 300 koni

To teraz ten okropny szybki :D wytłumaczy Ci czemu tak napisał:

A więc seryjny 4g63 mivec ma 265km i w eu jest znany z lancera evo dziwięć (9). :D
Poprzednik 9ki evo7/8 miał taki sam silnik jak outlander tylko z minimalnie słabszymi korbami i głowicą bez miveca (taki hondowy vtec). podejrzewam że dodatkowo outlander ma inne ograniczenia bo musi być cichy albo coś tam ale jest to łatwe do diagnozy porównując do sedana evo 8 z którego można wykorzystać za grosze np: ICek albo wtryski tylko po co skoro i tak soft już daje uśmiech na twarzy :naughty:

Lavato niżej wkleiłem Ci wykres (nie ważne czyjego auta :naughty: ) efo 9 (seria 265km)i słabszy wynik na wykresie dotyczy jakiegoś programu w 100% serią mechaniczną... a mocniejszy wykres dotyczy wydechu/pompy paliwa zwykłej walbro za 350zł. montowanej w ciągu 1g. no i bena shell 100ka + strojenie...

Jak chcesz mogę Ci dołożyć ten sam silnik w opcji 500km bez kucia z wałkami :twisted:

Zaraz powiesz o trwałości to ten silnik przy przebiegu 140tyś.km. torowe upalanie + normalna jazda, po 15tyś.km. w opcji 500km. miał zrobioną rewizję i w środku był jak z fabryki :mrgreen:
Lovato34 napisał(a):No i pytanie ile wytrzyma skrzynia sprzęgło przy 450 nm? miesiąc dwa? :D

Jest to dobre pytanie tylko jakie ma to znaczenie jeżeli robisz pewne mody to wystarczy wzmocnić sprzęgło żeby mieć spokój ale...
Lavato jest jedno małe ale... np: sprzęgło seryjne w evo obsługuje ponad 500Nm w AWD więc nie wiem jak z outlenderem bo jest cięższy ale znowu ma mniej Nm więc kto wie :D :?:
dzida napisał(a): tak ważna jest frajda z jazdy, a nie cyferki przed KM, Nm, s i km/h ;)

Podpisuję się w 100% ale wkleiłem ten wykres bo znam jego pochodzenie w 100% oraz stroiciela który za niego odpowiada.
Ogólnie wykresy olewam jest to kwestia poglądowa bo wiem że można je ubarwiać i trzeba umieć je czytać... a do tego wykres nie oznacza że auto jest szybkie :angry:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Cze 2016, 10:27

Jescze takie pytanie ford fiesta mk7 jak z wytrzymałością i czy dało by radę wsadzić turbo(tzn. wiem że da tylko jak z żywotnością silnika) i jaka by była cena tego wszystkiego?
torus13
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: panda

10 Cze 2016, 11:50

Wsadzanie turbo jest nieopłacalne. Kup już z tym ustrojstwem i nie kombinuj
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

10 Cze 2016, 12:08

torus13 napisał(a):Jescze takie pytanie ford fiesta mk7 jak z wytrzymałością i czy dało by radę wsadzić turbo(tzn. wiem że da tylko jak z żywotnością silnika) i jaka by była cena tego wszystkiego?


Ogólnie przyjęte jest że skoro zwykła wersja auta kosztuje np: 15k a wersja turbo 30k to wykombinuje i zrobię turbo za 10k i jestem 5k do przodu a prawda jest taka że jeżeli masz dostępną opcję turbo za przyzwoite pieniądze to bierz turbo i sam się nie baw w tuning.

Jak pasuje Ci fiesta to pomyśl o megan 2,0t, focus st, colt czt itp... masz podstawę w postaci seryjnego turbo a potem tylko dopracowanie pod siebie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe