Subaru Justy 1.3 - strzały z rury i coś terkocze

28 Lut 2016, 21:34

Witam mam subaru justy 1.3 od pewnego czasu samochód inaczej pracuje twk jakby terkotało, oraz z rury wydobywa sie specyficzne strzały przy odjęciu gazu. Gdy dam pierwszy bieg i spuszcze sprzeglo to samochod ledwo co sie ruszy i gaśnie. Cos musi go blokowac lub moze rozrzad sie przesunął troche? Nie wiem zabardzo pomocy! Wiem jeszcze ze gdy raz zapalilem to i pasek alternatora piszczal.
tytan50
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 08 09 1992
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Subaru Justy
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

28 Lut 2016, 22:12

Kontrolka silnika się świeci?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Lut 2016, 22:16

Przy zapaleniu nic nie swieci. Ale nie wiem czy to moze byc problem z rozrzadem ze sie sam przeunal o zabek lub moze ktoras ze świec nie ma iskry jutro sprawdze dokladnie ze swiecami
tytan50
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 08 09 1992
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Subaru Justy
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

28 Lut 2016, 22:27

tytan50 napisał(a):Przy zapaleniu nic nie swieci.

Czyli mam rozumieć, że po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie świecą żadne kontrolki ?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Lut 2016, 22:34

Przy zapaleniu zapala sie akumulatorek oraz cisnienie oleju prawdopodobnie jest wyswietlony taki "dzbanek" ale jak odpale samochod to wszystko gasnie
tytan50
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 08 09 1992
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Subaru Justy
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

28 Lut 2016, 22:42

A kontrolka silnika się nie zaświeca i nie gaśnie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...

28 Lut 2016, 23:59

Owszem zapala sie ale gdy wlacze silnik to gasnie
tytan50
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 08 09 1992
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Subaru Justy
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

29 Lut 2016, 11:42

Troszkę dziwne, bo wyglądałoby to na kłopoty z mieszanka paliwową, ale wtedy powinien to wykryć sterownik silnika. Nie wiem, czy nie byłoby dobrym rozwiązaniem podłączyć się pod komputer i zanalizowac pracę silnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Lut 2016, 16:34

A to moze byc problem tego ze rozrzad przesunal sie o jeden zabek? Wiem jeszcze ze podejrzewam ze cos moze blokowac pasek klinowy bo jak raz zapalilem to sie strasznie meczył. pasek alternatora piszczal i jak dalem wiecej gazu to lekko dymilo sie z alternatora ale na drugi dzien jak odpalilem to juz nie piszczal pasek alternatora
tytan50
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 08 09 1992
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Subaru Justy
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

01 Mar 2016, 11:33

tytan50 napisał(a):A to moze byc problem tego ze rozrzad przesunal sie o jeden zabek?

Może to być przyczyną. Ale dalczego ów pasek miałby sam przeskoczyć o jeden ząbek? Kiedy był robiony rozrząd? Jak minął termin, to możłiwe, że pasek jest luźny i mógł przeskoczyć. Jak brałeś auto na zaciąg albo na popych i próbowałeś odpalić na wysokim biegu ( 1,albo 2 ) to też mozłiwe, że przeskoczył.
Co do paska alternatora - trzeba sprawdzić naciąg tego paska - on wymaga okresowej wymianie. Jak jest luźny to będzie piszczał i to zazwyczaj zaraz po uruchomieniu silnika - alternator ma wtedy najwyższe obciążenie. a potem, podczas jazdy pasek może juz piszczeć mniej albo nawet wcale. Nie wykluczone też, że sam alternator powoduje jakieś opory. Warto sprawdzić napięcie ładowania i luz, z jakim kręci się sam alternator. Nie powinien on mieć jakichś większych oporów na kole pasowym.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Mar 2016, 21:43

Moim zdaniem najlepiej odwiedzić mechanika, wtedy komputer zdefiniuje problem. W Warszawie chodzę do warsztatu na ul. Parowcowej 12A. Mają świetnych specjalistów, myślę że pomogą Ci z Twoim autkiem. Wyślę adres do ich stronki, jakbyś chciał zarezerwować wizytę: [reklama]
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 10 Mar 2016, 11:49, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Reklama
Radek8808
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 14 04 1997
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Nie mam