Subaru Tribeca 3.6 skrzynia biegów

24 Cze 2018, 20:56

witam wszystkich i proszę o pomoc w takim temacie . Posiadam subaru tribecę 3.6 z lpg i automatyczną skrzynią biegów i nie wiem czy to jest normalne , że podczas przyśpieszania (nawet przy włączonym manualu ) obroty szybko rosną a auto wcale tak mocno nie przyśpiesza . Objawy są takie jak przy ślizgającym się sprzęgle w manualnej skrzyni biegów . Skrzynka płynnie zmienia biegi i tylko na wolnych obrotach szarpie mniej więcej jak w manuanej przy zbyt wysokim biegu i zbyt niskich obrotach . Dodam jeszcze że zużycie paliwa jest dużo wyższe niż podają inni użytkownicy tego auta . Z góry dziękuje za każdą podpowiedż .
pawelski777
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 0- 0-1982
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: subaru tribeca 3.6
Silnik: 3600 260km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

25 Cze 2018, 07:44

No ewidentnie nie jest to normalne, ja za bardzo na automatach się nie znam ale wiem że takie objawy mogą powstać nawet przy niewłaściwym oleju jak i uszkodzonym sterowniku skrzyni.

Możliwe też że już tarczki są wyślizgane i się ślizga, dzieje się to na każdym biegu?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16705
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Cze 2018, 17:47

Kao napisał(a):No ewidentnie nie jest to normalne, ja za bardzo na automatach się nie znam ale wiem że takie objawy mogą powstać nawet przy niewłaściwym oleju jak i uszkodzonym sterowniku skrzyni.

Możliwe też że już tarczki są wyślizgane i się ślizga, dzieje się to na każdym biegu?

tak jsest na każdym biegu . Było tak samo przed i po wymianie oleju
pawelski777
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 0- 0-1982
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: subaru tribeca 3.6
Silnik: 3600 260km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

25 Cze 2018, 18:52

W takim razie raczej poziom oleju można wykluczyć i przyjąć że jest prawidłowy. Trzeba by było podpiąć pod komputer i porobić testy ale wydaje mi się że winne tu może być sprzęgło hydrokinetyczne. Tym bardziej że piszesz że spalanie masz bardzo wysokie co sugeruje ten problem w powiązaniu z obrotami.

Przyjrzałeś się czy powyżej 3 biegu jak ustabilizujesz prędkość włącza się lock-up? Można to zaobserwować po obrotomierzu obroty spadają szybko o około 200-300 i wtedy mamy przełożenie bezpośrednie czyli na sztywno skrzynia z silnikiem z pominięciem sprzęgła.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Cze 2018, 19:57

Też myślałem że to sprzęgło hydrokinetyczne tyle że nie ma charakterystycznego falowania obrotów ani żadnych zgrzytów jakie są w innych opisywanych przypadkach . Lock-up na pewno się nie włącza (czy jest on we wszystkich skrzyniach ) . W serwisie podpinali się pod kompa i nic nie znalezli . Czasem wchodzi tryb awaryjny co może wskazywać że padło sprzęgło i wzrasta temperatura oleju . Problem jest w tym ze w najbardziej polecanym serwisie skrzyń biegów upierają się że jest wsztstko ok . Dzwoniłem dzisiaj do dwóch użytkowników takich samych aut (Z ALLEGRO) i u nich tego problemu nie ma. Chyba trzeba zmienić serwis.
pawelski777
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 0- 0-1982
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: subaru tribeca 3.6
Silnik: 3600 260km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

26 Cze 2018, 10:44

Sprawdzali olej w skrzyni czy jest na odpowiednim poziomie i nie śmierdzi charakterystycznie spalenizną?

Kiedy miałeś wymieniany olej w skrzyni i filtr?

pawelski777 napisał(a):Lock-up na pewno się nie włącza (czy jest on we wszystkich skrzyniach )
Nie np. w DSG (skrzynie grupy VAG) nie masz tam jest inna zasada ale jeżeli masz u siebie sprzęgło hydrokinetyczne/konwerter to taki lock-up będzie.

Tak myślę jeszcze że zdarza się w ASB poślizg sprzęgła w przypadku kiedy aplikacja oleju jest zbyt mała albo zbyt duża (trzeba sprawdzić stan oleju) może wtedy dochodzić do poślizgu sprzęgła. Objawia się to właśnie tak jak u ciebie w postaci spadku przyspieszenia oraz wzrostu zużycia paliwa. Przyczyną tego stanu rzeczy może być jeszcze pomijając konwerter uszkodzony/zapchany elektrozawór który reguluje strumień oleju zasilania sprzęgła. Powinien taki być ale tego nie jestem już pewien w 100% może warto o tym wspomnieć w serwisie ASB.

pawelski777 napisał(a):Chyba trzeba zmienić serwis.
Myślę że tak i to na taki który tylko zajmuje się automatami.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Chiny włączają hybrydy do programu elektromobilności
    Chiński rząd ogłosił, że uwzględni samochody hybrydowe w programie wspierania elektromobilności jako kolejną kategorię niskoemisyjnych aut. Nowe przepisy, które wejdą w życie w styczniu 2021 roku, mają na celu zwiększenie ...

26 Cze 2018, 15:02

dzięki za podpowiedzi utwierdziły moje przekonanie że trzeba coś z tym robić . Znalazłem odpowiedni serwis i oni też mówią że to chyba sprzęgło i tylko ta kolejka do nich ,prawie 2 m-ce.
pozdrawiam paweł.
pawelski777
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 0- 0-1982
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: subaru tribeca 3.6
Silnik: 3600 260km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

26 Cze 2018, 15:08

Zapisz się do nich może ktoś wcześniej zrezygnuje i uda ci się wskoczyć na jego miejsce :) czasem tak się zdarza. Tymczasem jeździj w miarę delikatnie żeby nie narobić sobie kosztów. Daj znać jak już będziesz wiedział dokładnie w czym był problem bo to na pewno przyda się w tym temacie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999