SUV do 60 tyś zł - rodzina (2+2)

24 Kwi 2016, 12:37

Czyli pali i Pb i LPG jak mówiłem :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Kwi 2016, 12:42

Yes sir, dokładnie tak. mój zenit direct to IV generacja - podanie lpg w fazie lotnej z dotryskiem pb. :ok: producent zaleca czyszczenie, jak napisałem po 150 kkm a dopiero po 250kkm wymianę benzynowych wtryskiwaczy.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

24 Kwi 2016, 21:36

ok .. z tym Peugeot 2008 to faktycznie nie da się porównać Kia czy Hondy.


co do tego zenit direct IV generacja. Jeżeli tam dotryskuje 2 litry Pb na 100km, a rocznie robię około 15tyś km to różnica w cenie miedzy Zenitem a Prinsem DLM 2.0 (8000 pln +3500 = 4500pln) zwróci się po 4 lata ...
To takie suche przeliczenie.

Jak tu kształtują się ceny "poboczne" - co ile przeglądy, potencjalne wymiany (filtry i inne drobnostki) ?

Oczywiście bede wypatrywał CR-V i ew Kia Sportage 2.0 DOHC ale ilośc modeli albo ograniczona albo cenowo nieosiągalna.
penetratore
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 28 10 1997
Auto: VW Passat B5 Kombi
Silnik: 1.9 TDI 115KM AJM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Kwi 2016, 15:04

Dostałem proste wytyczne na montażu - obsługa jak instalki do pośredniego, która wygląda tak:
- wymieniasz filtr fazy lotnej , co 10 tys. km
- wymieniasz filtr fazy ciekłej, co 30 tys. km
- wymieniasz wtryskiwacze gazu,co 80 – 100 tys. km
- wymieniasz lub regenerujesz reduktor, coco 80 – 100 tys. km.
A najogólniej mówiąc, z racji tego, że mamy dotrysk benzynowy to dodatkowo mam po 150 kkm przeczyścić benzynowe wtryskiwacze. a po250 kkm wymienic. czas pokaze.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

25 Kwi 2016, 18:27

Nie wyobrażam sobie montować wtrysku w fazie lotnej do wtrysku bezpośredniego ;) Tylko faza ciekła droższa o 1000zł ale oszczędzająca silnik z racji niższej temperatury spalania, przy takiej samej mocy.
A najlepiej zrobić to raz i dobrze na wtryskach benzyny.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Kwi 2016, 20:41

A ja wszedłem w to, a poczytałem wcześniej dużo na ten temat. Eksploatacja mnie satysfakcjonuje w pełni. Na rynku jednak dla każdego jest wybór :wink: Polska mocno stoi LPG.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 5 Prototype - samochód elektryczny
    Renault 5 Prototype pokazuje ambicje marki – Renault chce upowszechnić dostęp do samochodów elektrycznych dzięki modelowi, który wejdzie do sprzedaży w 2024 roku. Stylistyka nowego modelu nawiązuje do ...

26 Kwi 2016, 06:51

dzida. Jak to 1000 zł dopłacić?
Podzwoniłem trochę po gazownikach i ceny są raczej dalekie od kwot tu wymienianych (3500 zł za IV, 8000 zł za VI ).
Do tego dla VI gen doliczaja jakąś pompę wysokiego ciśnienia? Po co to?
penetratore
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 28 10 1997
Auto: VW Passat B5 Kombi
Silnik: 1.9 TDI 115KM AJM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Kwi 2016, 09:09

1000zł więcej kosztuje wtrysk w fazie ciekłej przy konwencjonalnym zasilaniu silnika (wtryskiwaczami LPG)
Za te 8tys. masz już instalację wykorzystującą wtryskiwacze benzyny, dlatego jest potrzebna pompa wysokiego ciśnienia
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Kwi 2016, 16:48

instalka na wtrysku fazy ciekłej działa na ciśnieniu wyższym niż w IV generacji.dlatego konieczna jest pompa, o której piszesz.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

26 Kwi 2016, 22:58

dzida czyli za ten tysiąc jest instalacja V generacji.

Na VI generacje mam na razie wyceny ba 9,3k pln i 11k pln.

Jak czytam na forum ile paliwa zużywa IV generacja Stag 400 DPI to zaczynam wątpić w sensowność tej instalacji.
penetratore
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 28 10 1997
Auto: VW Passat B5 Kombi
Silnik: 1.9 TDI 115KM AJM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Kwi 2016, 09:12

penetratore napisał(a):dzida czyli za ten tysiąc jest instalacja V generacji.

tak :yes:

penetratore napisał(a):Jak czytam na forum ile paliwa zużywa IV generacja Stag 400 DPI to zaczynam wątpić w sensowność tej instalacji.

zawsze będzie to ok. 20% więcej niż benzyny
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010