SUV do 60 tys. zł z LPG lub pod LPG

19 Sty 2025, 12:46

Witam,

Poszukuję SUVa z fabrycznym LPG lub z silnikiem benzynowym, dobrze znoszącym instalacje LPG. Dobrze gdyby był mało awaryjny i stosunkowo tani w utrzymaniu. Samochód będzie użytkowany głównie do jazdy pozamiejskiej (dużo nieutwardzonych dróg), ale dobrze byłoby gdyby dawał radę jechać na autostradzie 130-140 km/h bez nadmiernego hałasu wewnątrz. Do samochodu montowane też będą 2 foteliki dziecięce na Isofix. Byłoby idealnie gdyby był to jak najmłodszy rocznik, max 10-letni.

Budżet to max 60 tys. zł (mniej, jeżeli trzeba będzie zamontować LPG).

Moje typy póki co to:
- Dacia Duster II 1.0 TCe 100KM z fabrycznym LPG
- Kia Sportage III 1.6 GDI

Szedłbym w ciemno w Dacię gdyby nie fakt, że słyszałem, że jest bardzo mało zrywna i powyżej 120 km/h na autostradzie potrafi huczeć i być niestabilna.

Czy w podanym budżecie i powyższych wymaganiach znajdzie się jakaś alternatywa dla dwóch powyższych typów, czy jednak któreś z nich będzie odpowiednie?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam!
mrowa19912
Nowicjusz
 
Posty: 3

19 Sty 2025, 13:10

mrowa19912 napisał(a):Kia Sportage III 1.6 GDI


Ale to jest silnik z bezpośrednim wtryskiem.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2764
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Sty 2025, 18:58

mrowa19912 napisał(a):Szedłbym w ciemno w Dacię gdyby nie fakt, że słyszałem, że jest bardzo mało zrywna i powyżej 120 km/h na autostradzie potrafi huczeć i być niestabilna.
To nie jest auto sportowe a silnik trzycylindrowy robi co może żeby sprawić że daje radę. Ogólnie nie jest źle ale podróżowanie z prędkościami autostradowymi nie jest najmocniejszą stroną tego samochodu. Generalnie w budżecie który masz ten samochód będzie najmłodszy i z najmniejszym przebiegiem. Samo serwisowanie tego auta nie powinno być drogie.

mrowa19912 napisał(a):Byłoby idealnie gdyby był to jak najmłodszy rocznik, max 10-letni.
Ciężko będzie :mrgreen:

Popatrz na Dodge Journey 3.6 (silnik pentastar) lub Fiat Freemont 2.4 a najlepiej znajdź sobie np. Jeepa Grand Cherokee z silnikiem 3.6 (pentastar) moim zdaniem będzie to starsze auto niż 10 lat ale silnik bardzo dobrze znoszący gaz.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10117
Zdjęcia: 35

20 Sty 2025, 00:22

Dziękuję za odpowiedź. A czy opłacałoby się kupić wersję z silnikiem benzynowym 1.3 TCe, i wtedy dołożyć instalację LPG?
mrowa19912
Nowicjusz
 
Posty: 3

20 Sty 2025, 09:03

Ssangyong któryś może?
poziom
Początkujący
 
Posty: 52
Miejscowość: Łódź
Auto: Subaru Forester SG, Suzuki SX4

20 Sty 2025, 16:41

mrowa19912 napisał(a):Dziękuję za odpowiedź. A czy opłacałoby się kupić wersję z silnikiem benzynowym 1.3 TCe, i wtedy dołożyć instalację LPG?

To wtrysk bezpośredni, opłacalność zależy od rocznych przebiegów, bo sama instalacja będzie dosyć droga.
Zmiana silnika na autostradzie za wiele Ci nie da, bo to nie silnik jest głównym źródłem hałasu przy wysokich prędkościach. Do stówki jest nawet w miarę cicho, do 130 znośnie, wyżej szumy powietrza są już dosyć uciążliwe.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3788
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kia Picanto LPG (bi-fuel) - małe zwinne i oszczędne auto
    W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na samochody małe o niskich kosztach eksploatacyjnych, Kia przygotowała wersję "dwupaliwową" najmniejszej pod względem wymiarowym linii Picanto. Debiutująca na 65 frankfurckim Salonie ...
    Mitsubishi i-MiEV najlepszym ekologicznym pojazdem
    Model i-MiEV, oferowany przez Mitsubishi Motors Australia Limited (MMAL), został ogłoszony przez magazyn Green Lifestyle najlepszym ekologicznym pojazdem na rynku w Australii. Ten w pełni elektryczny model wywalczył najwyższe ...

24 Sty 2025, 21:54

Dziękuję za odpowiedź! Zdecydowałem, że najbardziej odpowiedni będzie dla mnie Duster z silnikiem 1.3 TCe 130KM. Czy jest jakaś różnica pod kątem kultury pracy silnika i skrzyni biegów w wersji przed liftingiem i po liftingu? To, że jest różnica wewnątrz (większy ekran nawigacji, podłokietnik, porty USB) wiem, zastanawiam się tylko czy warto dopłacać do modeli z 2021-2022 czy np rocznik 2020-21 prelift też będą wystarczające.
mrowa19912
Nowicjusz
 
Posty: 3

26 Sty 2025, 04:38

Jeep Compass 2.4 albo Jeep Cherokee 3.2 jak ma to być i SUV, i mocny, i dobry do LPG. Toyota RAV4 czy Honda CR-V będą za drogie / za stare. Koreańskie i niemieckie SUVy z tej epoki nie nadają się do LPG.
Z rodziny VANów, ale z napędem AWD, czyli trochę jak SUVy w tym budżecie i rocznikach można rozważyć któregoś z amerykańsko-włoskich bliźniaków Dodge Journey / Fiat Freemont 3.6.
Wśród minivanów Toyota Verso, Opel Meriva / Zafira 1.4T.
Albo nieduży SUV Honda HR-V 1.8 z rynku amerykańskiego. Za ok. 60k można kupić 2016 rocznik. Nie jest to demon prędkości, ale zawsze 4x4 i świetny do LPG.
Kizashi
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 0- 0-1999
Auto: Honda Crosstour / VW Passat SE
Silnik: 3.5 282 / R5 2.5 172
Paliwo: Benzyna + LPG

26 Sty 2025, 09:42

Kizashi napisał(a):Jeep Compass 2.4 albo Jeep Cherokee 3.2

Ktoś kto wybiera dustera 1,3 czyli produkt samochodopodobny nazwany suvem :D
nie zdecyduje się na takie auta jak wymieniasz.
Z drugiej strony się dziwię bo zawsze czas na katowanie się taką motoryzacją będzie a "kiedy jak nie teraz" :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Sty 2025, 13:33

No tak, zgadza się. Jeśli wybór Mrówy padł na Dustera, to osiągi nie są najważniejsze. A skoro tak, to najlepszym wyborem byłaby wspomniana przeze mnie Honda HR-V. Jakość i trwałość niesamowita, choć może wystrój wnętrza nie powala. Ale to zupełnie inny poziom motoryzacji i silnik znakomity do LPG, bo ma wtrysk pośredni. I każdy 1.8 z USA/Kanady, a jest ich w ogłoszeniach sporo, ma 4x4. Tam pozostaje jedynie regulacja zaworów co 20-3 tkm, ale jest prosta i tania (100-200 zł). Miałem kiedyś hondę z tym silnikiem, założyłem jej LPG przy przebiegu 80tkm, potem sprzedałem auto z przebiegiem ponad 200 tkm i następny właściciel jeszcze kilka lat tym śmigał na gazie. Zwrot instalacji ok. 15 tkm.
LPG w Dusterze z bezpośrednim wtryskiem to nie jest dobry pomysł i raczej długo to nie pochodzi. Właściciel będzie się zastanawiał, czy szybciej zwróci się instalacja (50tkm?) czy wystąpią poważne awarie.
Kizashi
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 0- 0-1999
Auto: Honda Crosstour / VW Passat SE
Silnik: 3.5 282 / R5 2.5 172
Paliwo: Benzyna + LPG

26 Sty 2025, 18:39

Kizashi napisał(a):No tak, zgadza się. Jeśli wybór Mrówy padł na Dustera, to osiągi nie są najważniejsze

Ale my tu nie piszemy o osiągach. Jest takie coś jak fill z jazdy, auta, czucie go itd. Możesz zjeść kawałek kaszanki z gazety a możesz zjeść obiad przy stole sztućcami. Tu się najesz i tam się najesz i to w podobnych kosztach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Sty 2025, 19:11

mrowa19912 napisał(a): Czy jest jakaś różnica pod kątem kultury pracy silnika i skrzyni biegów w wersji przed liftingiem i po liftingu?

W polifcie najwięcej zmian było w zagazowanym Dusterze. Skrzynia 6b, gaz zintegrowany z komputerem. W wersji 1,3 sam napęd pozostał raczej bez zmian, bo i w przedlifcie skrzynia 6b chyba była.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3788
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

26 Sty 2025, 20:49

Różnica to jest przede wszystkim we wnętrzu i działaniu multimediów, jakości wyświetlacza itd
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2764
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Sty 2025, 22:42

Szybki, jak na moderatora to wyjątkowo obcesowo piszesz? Podrzucam sensowną alternatywę i nie staram się oceniać wyboru Kolegi, który zadał pytanie. Może nie czytałeś całej dyskusji? A może kaszanka zaszkodziła? Wspominał o LPG, to chyba właściwie wskazuję, że 1.3 TCE z bezpośrednim wtryskiem nie jest sensownym wyborem. A przywołany przeze mnie HR-V gabarytowo jest bardzo blisko Dustera, ma nad nim natomiast przewagi techniczne. I do LPG lepszy, i pewnie bardziej trwały.
Kizashi
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 0- 0-1999
Auto: Honda Crosstour / VW Passat SE
Silnik: 3.5 282 / R5 2.5 172
Paliwo: Benzyna + LPG

27 Sty 2025, 08:09

Kizashi napisał(a):Szybki, jak na moderatora to wyjątkowo obcesowo piszesz?

Nie przesadzaj :D wiem że powinienem iść zgodnie z dzisiejszym marketingiem i podtrzymywać trend z reklam iż Dacia to już prawie już Escalade a silnik 1,0 jest w sam raz nawet do limuzyny ale nie idę. Do tego mówimy o sporych pieniądzach jak na używkę. Dlatego uważam że ktoś kto wydaje tyle kasy na takie auto patrzy na inne tematy niż przyspieszenie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe