SUV kompaktowy diesel do 60tys

02 Maj 2022, 20:19

oczywiście biorę jedynie wersje AWD, nie rozumiem po co się robi FWD
auto które będzie miało o wiele lepszą trakcję od ośki, nie mieliło na śniegu i w deszczu, diesel do 10l, wielkość kompaktowa
musi dać rade przejechać drogę na działkę sporo błota, piachu, śniegu, mieszkam na wyżynach górki nieodśnieżone

czy kupując takie auto i mając opony AT jednocześnie mam całoroczne czy na zimę zalecane są AT zimowe?
pvlo2
Nowicjusz
 
Posty: 38

02 Maj 2022, 20:28

oczywiście biorę jedynie wersje AWD, nie rozumiem po co się robi FWD


Bo suv to nie jest auto w teren i niektórzy mają tego świadomość więc 4x4 im do niczego nie potrzebne

czy kupując takie auto i mając opony AT jednocześnie mam całoroczne czy na zimę zalecane są AT zimowe?


Zdajesz sobie sprawę z różnicy pomiędzy zwykłą oponą a AT w codziennym użytkowaniu?
AT zimą jest delikatnie mówiąc słabe, w kopnym śniegu spoko ale na lodzie/mokrym dramat
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2764
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Maj 2022, 17:17

przeciez na lodzie to nawet najlepsze zimówki nie dadzą nic

to jakie auto polecisz które nie ma napedu 4x4 a poradzi sobie podczas wjazdu pod stromą górkę, podjazd, przejazd blotem, piachem aby sie nie zakopac? a ośce tracę bardzo często trakcje i kola mielą a nie chce terenówki
pvlo2
Nowicjusz
 
Posty: 38

04 Maj 2022, 20:04

przeciez na lodzie to nawet najlepsze zimówki nie dadzą nic


Kocham takie teorie :mrgreen:

to jakie auto polecisz które nie ma napedu 4x4 a poradzi sobie podczas wjazdu pod stromą górkę, podjazd, przejazd blotem, piachem aby sie nie zakopac? a ośce tracę bardzo często trakcje i kola mielą a nie chce terenówki


Ale ja nie napisałem, że 4x4 jest bez sensu tylko, że A/T w aucie, którym jeździsz na co dzień (i nie jest to stricte auto w teren) to idiotyzm.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2764
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Maj 2022, 09:47

pvlo2 napisał(a):oczywiście biorę jedynie wersje AWD, nie rozumiem po co się robi FWD

franccc napisał(a):Bo suv to nie jest auto w teren i niektórzy mają tego świadomość więc 4x4 im do niczego nie potrzebne

Ja jeszcze dodam, że niektórzy mogą chcieć większe auto, żeby lepiej im się wsiadało i wysiadało, i żeby nie paliło za dużo - auto z napędem na 4 pali więcej niż na 2. A jak komuś napęd 4x4 nie jest potrzebny, to po co takie kupować? A do tego z napędem na 2 jest tańsze.
franccc napisał(a):AT zimą jest delikatnie mówiąc słabe, w kopnym śniegu spoko ale na lodzie/mokrym dramat

Na lodzie każda opona, będzie dramatyczna. Nawet ta najlepsza. Na śniegu oczywiście najlepszą robotę tak czy inaczej będzie robiła opona zimowa. Są opinie, że AT dobrze sprawuje się też w śniegu. Ja mam inne doświadczenie z praktyki - At padła jak kaczka, natomiast MT jechała prawie jak zimówka. Piszę prawie, bo zimówka robiła lepszą robotę ( piszę tutaj z doświadczeń w terenie ) Do twojego auta z napędem na 4, musiałbyś mieć i AT i zimówki. Ja w Jeepie miałem zimówki Bridgestone i w śniegu robiły naprawdę dobrą robotę, a warunki nie były łatwe. Nie wiem jak teraz ta firma wypada. Wiadomo - najlepsze obecnie są Michelin-y, ale mają też swoją cenę. Jak masz pod górę, jest dużo świeżego śniegu, to powinieneś dać radę na zimówkach bez problemu. Ale jak śniegi będzie ujeżdżony, to warto też mieć łańcuchy. Wtedy nie ma siły, musi iść. Chyba, że będzie totalny lód, to wtedy wiadomo, że nic, oprócz kolców ( które u nas są zabronione ) nie pomoże.
pvlo2 napisał(a):to jakie auto polecisz które nie ma napedu 4x4 a poradzi sobie podczas wjazdu pod stromą górkę, podjazd, przejazd blotem, piachem aby sie nie zakopac? a ośce tracę bardzo często trakcje i kola mielą a nie chce terenówki

W twojej sytuacji lepszym wyborem będzie jednak auto z napędem na 4. Tutaj nie ma sie za bardzo nad czym zastanawiać.
franccc napisał(a):Ale ja nie napisałem, że 4x4 jest bez sensu tylko, że A/T w aucie, którym jeździsz na co dzień (i nie jest to stricte auto w teren) to idiotyzm.

Tutaj muszę powiedzieć, że błędna teoria. Opony AT będą dobrym rozwiązaniem. Mogły by być MT, ale nie bardzo jest chyba sens, jeżeli nie zamierzasz upalać w terenie.
Co do napędu na 4 koła, to warto poszukać auta, które ma prawdziwy napęd na 4. Czyli nie taki, że ma napęd na dwie ośki, ale na 4 koła. A to zasadnicza różnica. Jak jedno z dwóch kół na ośce straci przyczepność, to drugie dalej ciągnie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Pajero Sport i Mitsubishi L200 Expedition Camper
    W najbliższy weekend, 17 i 18 listopada podczas wystawy 4x4 Offroad Show Poland, polski oddział Mitsubishi Motors zaprezentuje klientom model Mitsubishi Pajero Sport. To jedyny egzemplarz tego modelu w Polsce a celem prezentacji ...