SUV kontra wysoko zawieszone kombi

05 Maj 2017, 10:48

Cześć,
przepraszam, że dopiero teraz odpisuje ale mimo warunków pogodowych weekend trochę potrwał.

Auto dostałem na dobę z Domu Volvo do samodzielnego testu. V90CC w wersji D5 z bardzo bogatym wyposażeniem (konfiguracja za prawie 400 000 zł). Przejechałem ponad 300 kilometrów, obwodnica, autostrada, drogi lokalne, trochę gruntowych. Nie ukrywam, że jechałem dynamiczniej niż zwykle (taki urok aut testowych). Spalanie i tak bardzo przyzwoite, poniżej 8,5 litra/100 km. A to 235 koni mechanicznych i prawie dwie tony masy.

Zacznę od minusów, bo jest ich w moim odczuciu mało.
- Bardzo jasne wnętrze w testowanym egzemplarzu, na szczęście oprócz prawie białego koloru tapicerki można wybrać kilka ciemniejszych opcji kolorystycznych.
- Bagażnik w takim samym kolorze. Nie rozumiem tego, ale może to kwestia gustu.
- System Start&Stop. Podobnie jak w moim F11 wymaga dezaktywacji po każdym uruchomieniu auta.
- 20" obręcze z bardzo szosowymi oponami.

Zalety :
- Subiektywnie brązowe V90CC wygląda ślicznie. Nie jest przeładowane plastikowymi dokładkami, wygląda dostojnie i elegancko jednocześnie.
- Obawiałem się, że CC będzie miało iluzorycznie większy prześwit, który nie pozwoli zjechać z asfaltu dalej niż na żwirowy podjazd przed domem. Myliłem się, jest to ponad 20 centymetrów i faktycznie bez problemu można wjechać w pole i z niego wyjechać.
- Tryb offroad sprawia, że nawet po błocie czy piasku jeździ się komfortowo i przewidywalnie, nie można tylko przesadzić z prędkością, bo powyżej jakiś 50 km/h się dezaktywuje. Mimo braku mechanicznych blokad etc. elektronika daje radę, mimo wspomnianych w wadach dużych kół.
- Do normalnej jazdy zwykły tryb jazdy jest optymalny, choć w trybie dynamicznym podoba mi się "usztywnienie" układu kierowniczego. Prowadzenie na zakrętach lepsze niż w moim F11. Tryb "ECO" wymaga przyzwyczajenia. Nie wypowiadam się bo przejechałem w nim kilka kilometrów.
- Rewelacyjny system multimediów Sensus. Obsługa na plus, łatwa, intuicyjna (główne funkcje obsługiwane z kierownicy lub przycisków pod ekranem). Wygodna i sprawna nawigacja. Akcesoryjny system audio B&W jest wręcz niesamowity. Nawet stacje radiowe brzmią dużo lepiej. Jakość ekranu (rozdzielczość, kontrast, odporność na padanie promieni słonecznych) też rewelacyjna.
- Wyświetlacz przezierny sprawdza się lepiej niż HUD w BMW.
- Widoczność w lusterkach mimo gabarytów dobra.
- Ilość kamer wokół auta odebrała mi mowę.
- Asystent parkowania traktuję jako ciekawy gadżet, ale sprawdzałem zarówno równolegle jak i prostopadle i działa bez zastrzeżeń.

Podsumowując : muszę przejechać się jeszcze hybrydowym XC90 i X5 albo... poczekać na V90CC T8 Hybrid. Choć w sumie takie D5 spełnia moje wymagania.
Białowol
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 17 08 1978
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW F11 520d '14
Silnik: B47D20
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

05 Maj 2017, 12:12

Białowol napisał(a):Przejechałem ponad 300 kilometrów, obwodnica, autostrada, drogi lokalne, trochę gruntowych. Nie ukrywam, że jechałem dynamiczniej niż zwykle (taki urok aut testowych). Spalanie i tak bardzo przyzwoite, poniżej 8,5 litra/100 km. A to 235 koni mechanicznych i prawie dwie tony masy.


Akurat ten silnik bardzo dużo pali (ostatnio był test S90 vs. BMW 5 vs. Mercedes E vs. Audi A6) i zdecydowanie najwięcej spaliło Volvo, najmniej Mercedes, mimo że był najcięższy. Inna sprawa, że w takim aucie za 400 tysięcy spalanie jest rzeczą drugorzędną. Diesla wybiera się w tej klasie raczej ze względu na duży zasięg na zbiorniku paliwa i charakterystykę pracy silnika.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Maj 2017, 15:06

Białowol : Dziękuję za obszerny opis, potwierdziłeś moje obawy co do opon. Czy na rynku są jakieś sensowne opony pasujące do tego auta? Może coś wielosezonowego? Tylko czy jest coś godnego uwagi w 20"?
adampietras
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 10 10 2000
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S80
Silnik: T6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

08 Maj 2017, 15:11

Z wielosezonowych z tego co widzę to masz 3 propozycje.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Maj 2017, 11:03

Z tego co pamiętam porównanie dotyczyło słabszej wersji silnikowej D4 która paradoksalnie pali więcej jeśli chce się nią normalnie jeździć.
Białowol
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 17 08 1978
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW F11 520d '14
Silnik: B47D20
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koncepcyjne opony bez powietrza od Toyoty
    Toyota Motor Corporation pracuje nad pełnymi oponami, które mają obniżyć masę samochodów i poprawić osiągi. Opony pozbawione powietrza są opracowywane z myślą o autach elektrycznych i wodorowych. Toyota zaprezentowała ...