13 Kwi 2017, 11:25
Dzień dobry,
aktualnie użytkuje Volvo S80 z nadwoziem typu sedan. Jako, że w tym roku kończy mi się na nie umowa (najem na 36 miesięcy) szukam następcy. Zanim zadam pytanie o konkretne marki/modele chciałbym poznać Waszą opinię odnośnie dwóch typów nadwozia - SUV i kombi w wersji z podniesionym nadwoziem ("uterenowione").
Zacznę od sposobu użytkowania - od poniedziałku do czwartku dojazdy do pracy, około 25 kilometrów w jedną stronę, 3/4 trasa szybkiego ruchu (obwodnica), niestety z przewagą korków, reszta typowe miasto. Jeżdżę sam z małym bagażem podręcznym. W piątek trasa, najczęściej Warszawa okolice Trójmiasta lub Warszawa - Śląsk w składzie 2-3 osobowym + często w drodze powrotnej trochę klamotów (w S80 się nie mieszczą, a w ostatnim czasie kurierzy masowo psują mi przesyłki, więc wolałbym wozić je sam). Weekendowo często wycieczki drogami lokalnymi, zdarza się jakaś droga gruntowa ale żaden teren (na chyba, że dojazd do moich rodziców zimą, 800 metrów warunków wręcz przeprawowych) w składzie 2+1, biorę pod uwagę możliwość że w przeciągu 3 lat będzie to 2+2.
Rocznie 30-40 000 kilometrów. Styl jazdy raczej spokojny, nawet na autostradach najczęściej 130-140km/h.
Chciałbym kupić dość duże, wygodne auto, około 5 metrów długości, cztery pełnowymiarowe miejsca + bagażnik który da się zapakować ponad linię szyb.
Czy SUV ma sens? W trasie nie jest zbyt głośny (szumy powietrza). Martwię się też trochę, że będzie palił sporo więcej nie dając nic w zamian, szczególnie w warunkach dróg szybkiego ruchu/autostrad. Wpadłem n a pomysł, że może wystarczy mi duże kombi w modnej ostatnio wersji na gorsze drogi. Użytkuje ktoś z Was auto tego typu, nie ważne czy nowy model (spośród takich będę wybierał) czy coś starszego, póki co chodzi mi o typ nadwozia. Do tej pory nigdy nie miałem ani dużego SUVa ani podniesionego kombi. Miałem wprawdzie A4 B6 Avant z napędem quattro, ale o standardowej wysokości, użytkowałem także duże kombi z napędem na tył (Mercedes S211 320CDI) i wiem, że ten wariant odpada. Z napędu na przód jestem zadowolony, nie wiem czy AWD jest mi potrzebne, ale w samochodach które biorę pod uwagę przeważnie występuje w standardzie.
Mam w głowie kilka modeli w obu kategoriach, ale zanim wejdę w szczegóły chciałbym zdecydować się na konkretny typ nadwozia.
Z góry dziękuję
Adam
P.S. Odbyłem jazdę testową Volvo XC90 ale tylko po mieście więc nie rozwiała ona moich wątpliwości.