SUV kontra wysoko zawieszone kombi

13 Kwi 2017, 11:25

Dzień dobry,
aktualnie użytkuje Volvo S80 z nadwoziem typu sedan. Jako, że w tym roku kończy mi się na nie umowa (najem na 36 miesięcy) szukam następcy. Zanim zadam pytanie o konkretne marki/modele chciałbym poznać Waszą opinię odnośnie dwóch typów nadwozia - SUV i kombi w wersji z podniesionym nadwoziem ("uterenowione").
Zacznę od sposobu użytkowania - od poniedziałku do czwartku dojazdy do pracy, około 25 kilometrów w jedną stronę, 3/4 trasa szybkiego ruchu (obwodnica), niestety z przewagą korków, reszta typowe miasto. Jeżdżę sam z małym bagażem podręcznym. W piątek trasa, najczęściej Warszawa okolice Trójmiasta lub Warszawa - Śląsk w składzie 2-3 osobowym + często w drodze powrotnej trochę klamotów (w S80 się nie mieszczą, a w ostatnim czasie kurierzy masowo psują mi przesyłki, więc wolałbym wozić je sam). Weekendowo często wycieczki drogami lokalnymi, zdarza się jakaś droga gruntowa ale żaden teren (na chyba, że dojazd do moich rodziców zimą, 800 metrów warunków wręcz przeprawowych) w składzie 2+1, biorę pod uwagę możliwość że w przeciągu 3 lat będzie to 2+2.
Rocznie 30-40 000 kilometrów. Styl jazdy raczej spokojny, nawet na autostradach najczęściej 130-140km/h.
Chciałbym kupić dość duże, wygodne auto, około 5 metrów długości, cztery pełnowymiarowe miejsca + bagażnik który da się zapakować ponad linię szyb.
Czy SUV ma sens? W trasie nie jest zbyt głośny (szumy powietrza). Martwię się też trochę, że będzie palił sporo więcej nie dając nic w zamian, szczególnie w warunkach dróg szybkiego ruchu/autostrad. Wpadłem n a pomysł, że może wystarczy mi duże kombi w modnej ostatnio wersji na gorsze drogi. Użytkuje ktoś z Was auto tego typu, nie ważne czy nowy model (spośród takich będę wybierał) czy coś starszego, póki co chodzi mi o typ nadwozia. Do tej pory nigdy nie miałem ani dużego SUVa ani podniesionego kombi. Miałem wprawdzie A4 B6 Avant z napędem quattro, ale o standardowej wysokości, użytkowałem także duże kombi z napędem na tył (Mercedes S211 320CDI) i wiem, że ten wariant odpada. Z napędu na przód jestem zadowolony, nie wiem czy AWD jest mi potrzebne, ale w samochodach które biorę pod uwagę przeważnie występuje w standardzie.

Mam w głowie kilka modeli w obu kategoriach, ale zanim wejdę w szczegóły chciałbym zdecydować się na konkretny typ nadwozia.

Z góry dziękuję
Adam

P.S. Odbyłem jazdę testową Volvo XC90 ale tylko po mieście więc nie rozwiała ona moich wątpliwości.
adampietras
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 10 10 2000
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S80
Silnik: T6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

13 Kwi 2017, 11:27

SUVy nie są praktyczne, teraz panuje moda i głównie panie uwielbiają nimi jeździć, bo to modne.

Kombi będzie bardziej praktyczne, skoro prześwitu nie potrzebujesz. SUVy i tak nie nadają się w teren, bo na szutrowej drodze wszystkie systemy się włączają :D

Jak dla mnie podwyższone kombi.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Kwi 2017, 11:37

Tak na chłopski rozum widzę przewagę SUVa pod dwoma względami (zakładając moje kryteria użytkowania).
Po pierwsze bagaż, który mam potrzebę ze sobą wozić jest dość wysoki. Raczej zmieści się do kombi, ale może nieco zasłaniać widok we wstecznym lusterku. Czy SUVy od podłogi po dach są wyższe od kombi? Myślę, że tak, ale pewności nie mam.
Po drugie fotelik łatwiej montuje się w wyższym samochodzie. Wsadzanie/wysadzanie dziecka też jest w takim nadwoziu prostsze.
adampietras
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 10 10 2000
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S80
Silnik: T6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

13 Kwi 2017, 11:45

Porownaj sobie dane modele i ich bagażniki, jeśli SUV będzie miał lepszy, to wybór jest prosty.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Kwi 2017, 12:15

Nie taki niestety prosty. Jeśli SUV będzie pod względem widoczności do tyłu z bagażem lepszy, ale przy okazji będzie w nim dużo głośniej i spali o >2 litry/100km więcej przy prędkościach 110-150 km/h to wybór nadal jest dla mnie trudny.
Podniesionym kombi jeździ się jak normalną osobówką?

Kolejna kwestia : jak jest z oponami do SUVów? Są znacznie droższe? Głośniejsze? Czy podniesione kombi mają zwykłe opony czy też o jakimś pseudoterenowym bieżniku?
adampietras
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 10 10 2000
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S80
Silnik: T6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

13 Kwi 2017, 12:20

Podniesione kombi to podniesione kombi, takie auto ma nigdy nie wjeżdżać w teren, jakie terenowe opony? Ładujesz zwykłe, normalne uliczne.

Zresztą SUVy też mają normalne opony, droższe mogą być jedynie ze względu na rozmiar.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    W trudnych warunkach liczą się ułamki sekund
    Zima trzyma, a drogowcy nie zawsze nadążają z odśnieżaniem. Samochody z napędem na dwie osie są wtedy bardzo przydatne, choć napęd na cztery koła wynaleziono z myślą o pojazdach wojskowych, by umożliwić im poruszanie się ...

13 Kwi 2017, 12:26

Mam na myśli opony jakie idą na pierwszy montaż. Będę to musiał sprawdzić przy konkretnych modelach. Dziękuję za info.
adampietras
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 10 10 2000
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S80
Silnik: T6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

13 Kwi 2017, 18:28

Ja bym poszedł w tym kierunku [link do oferty na Allegro wygasł]
Na autostradzie obniżasz zawias, a w razie potrzeby, czy to w mieście czy w "terenie" (droga gruntowa) podnosisz. AWD jest (choć nie jest to klasyczne quattro), bagażnik też jeden z większych. Jak dla mnie dość uniwersalne auto, choć nie widzę jakoś tych walcowatych kapci na drogach o gorszej jakości.

Link rzecz jasna poglądowy
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Kwi 2017, 20:17

A nie myślałeś o jakimś vanie? Typu Ren Espace, grand Scenic? Nie mówię konkretnie o tym modelu tylko coś w ten typ.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16689
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Kwi 2017, 08:42

Jak masz takie przeloty i sporo autostrad pomyśl nad czyms pewnym, mało awaryjnym.
Ważne jest dobre wyciszenie wnętrza.
SUV to jest dobry pomysł bo są wygodne. Polecam Lexus RX.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Kwi 2017, 09:35

Nie ukrywam, że RX450h jest jednym z aut które biorę pod uwagę. Trochę zmartwiła mnie informacja, że nie jest produkowany w Japonii a w Kanadzie. Wadą jest też mały zasięg w trybie EV (konkurencja potrafi znacznie więcej, szczególnie XC90). RX200t mimo wszystko trochę za słaby do masy auta.

W trakcie świąt obejrzałem sporo materiałów o nowym XC60, w sumie SUV tej wielkości by mi chyba wystarczył. Dużo się mówi o chińskości nowych Volvo. Jest sens się tym przejmować czy zmieniło się tylko miejsce produkcji na Chiny a jakość pozostała bez zmian?
adampietras
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 10 10 2000
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S80
Silnik: T6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

24 Kwi 2017, 08:33

Cześć,
W tygodniu użytkuję auto w bardzo podobnych warunkach jak Ty. Mam BMW 520d F11 z 2014, czyli kombi, ale bez napędu na cztery koła i ze standardową wysokością zawieszenia. Trasa – około 3 kilometrów drogą lokalną, potem kilkanaście drogą ekspresową i ostatnie 1,5 kilometra w korku. Na kołach z oponami 225/55/17 spalanie kształtuje się na poziomie 6,7-7,3l/100km. Autostrada w zakresie prędkości 130-150km/h znacznie powyżej 8l/100km (ostatni wypad wakacyjny raczej wolnym tempem 8,2l/100km, szybka trasa Warszawa-Poznań 8,7l/100km).
Znajomy z pracy ma BMW X3 20d z tym samym silnikiem, co ja. Wprawdzie to samochód o segment mniejszy, ale de facto porównywalny. W mieście spala mu około 7l/100km, w trasie drogami krajowymi schodzi podobno poniżej 6,5l/100km, ale już na autostradzie SUV jest wyraźnie bardziej paliwożerny. Zużycie paliwa przy prędkości 100-120km/h jest znośne, trochę ponad 8,5l/100km, przy 130 notuje wyniki ponad 9l/100km a powyżej tej prędkości trzeba się liczyć ze spalaniem 10-11 litrów na „setkę”.
Nie ukrywam, że to mnie trochę zraża do zakupu SUVa. Choć z drugiej strony sporo ostatnio czytałem o hybrydach typu plug-in, które przy takiej eksploatacji jak nasza mają sens. Takie BMW X5 xDrive40e iPerformance czy Volvo XC90 T8 Hybrid powinny się sprawdzić. Zasięg 30-40 kilometrów na samym prądzie i to do sensownej prędkości 110 czy 120km/h. Nawet jeśli rzeczywisty jest mniejszy, to i tak na pewno średnie codzienne spalanie wyjdzie minimalne. Muszę zwrócić się do mojego dealera BMW o udostępnienie mi takiej X5 na weekend. W sumie salon Volvo też bym odwiedził, pewnie zgodzą się na jazdę testową po zadanej trasie.
Białowol
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 17 08 1978
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW F11 520d '14
Silnik: B47D20
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

24 Kwi 2017, 09:34

Do miasta czy na obwodnicę taki hybrydowy SUV rzeczywiście wydaje się być świetnym pomysłem. Ja jednak sporo przebiegów robię trasami szybkiego ruchu więc nie do końca jestem przekonany do hybrydy. Bardzo podoba mi się RX450h, jednak wygląd to dla mnie nawet mniej niż połowa argumentów za danym autem.

Twoje zestawienie spalań daje mi do myślenia.
adampietras
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 10 10 2000
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S80
Silnik: T6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

26 Kwi 2017, 08:31

Wczoraj wybrałem się do Domu Volvo, żeby obejrzeć XC90 T8. W salonie zauroczył mnie inny model - V90CC. W chwili obecnej nie ma jeszcze wersji hybrydowej, ale jest sensowny silnik D5 235 koni mechanicznych. Dziś mam dostać taki samochód do testu na cały jutrzejszy dzień. Wczoraj dotarłem trochę za późno i już na jazdę testową na sensownej, odzwierciedlającej mój sposób eksploatacji auta trasie nie starczyło czasu. Może to i lepiej...

W piątek postaram się podzielić wrażeniami.
Białowol
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 17 08 1978
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW F11 520d '14
Silnik: B47D20
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

27 Kwi 2017, 13:58

Kolego jak tam wrażenia z jazdy testowej? O ile dobrze zrozumiałem to dostałeś auto do samodzielnego testu czy na jazdę z handlowcem?
adampietras
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 10 10 2000
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S80
Silnik: T6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014