SUV z napędem na cztery koła do 50tys

07 Lut 2022, 19:47

jakie modele samochodów możecie polecić (ja sobie je poogladam)
spełniające poniższe wymagania:
auto wyższe typu SUV, crossorver, wyższy prześwit koła aby nie zahaczyć zderzakiem, osłony pod podwoziem
silnik typu turbodiesel najlepiej na łańcuszku
skrzynia manual
napęd 4x4 posiadający BLOKADĘ mechanizmu różnicowego centralnego, przedniego i tylnego (bo bez blokady napęd 4x4 będzie zbędny?)

auto ma mieć WIEKSZE możliwości trakcji niż klasyczna ośka (przedni napęd) tak aby podjechało pod zaśnieżoną górę, teren (piach, błoto, śnieg, błoto pośniegowe, maź, podjazd pod górkę po błocie, śniegu, lodzie) zeby nie stanęło i nie mieliło kołami...

podobają mi się modele subaru, duster, x3, x5, rav 4 i z tego co widze SUV nie równa się z napędem 4x4, nie interesują mnie SUVy z ośką, no już osobówkę mam...
i rozumiem ze jedne mają stały napęd 4x4 jak subaru, audi a inne dołączany, który jest lepszy?

pozdrawiam
monoblock
Początkujący
 
Posty: 58

07 Lut 2022, 20:04

monoblock napisał(a):napęd 4x4 posiadający BLOKADĘ mechanizmu różnicowego centralnego, przedniego i tylnego (bo bez blokady napęd 4x4 będzie zbędny?)


XD
Ile znajdziesz terenówek, które mają taki napęd? A ty chcesz to w suvie :mrgreen:

monoblock napisał(a):auto ma mieć WIEKSZE możliwości trakcji niż klasyczna ośka (przedni napęd) tak aby podjechało pod zaśnieżoną górę, teren (piach, błoto, śnieg, błoto pośniegowe, maź, podjazd pod górkę po błocie, śniegu, lodzie) zeby nie stanęło i nie mieliło kołami...


Bez dobrych opon to nawet najlepszy napęd ci nie pomoże. Zapakujesz sobie MT do audi q5?

monoblock napisał(a):jakie modele samochodów możecie polecić (ja sobie je poogladam)


Ty poszukaj, my skomentujemy
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2664
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Lut 2022, 20:24

monoblock Twoje tematu przypominają takie trochę pogawędki przy kominku w jesienne długie wieczory.

Rozkminianie suva z napędem typowej terenówki jak i tak SUV w terenie nadaje się do pchania karuzeli do tego rozstrzał od daci dragster przez tojki po jakieś x5ki :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lut 2022, 22:15

monoblock napisał(a):napęd 4x4 posiadający BLOKADĘ mechanizmu różnicowego centralnego, przedniego i tylnego (bo bez blokady napęd 4x4 będzie zbędny?)


To stara Grand Vitara to ma to se kup. Albo
Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol, Suzuki Jimni, Jeep Wrangler, Toyota Land Cruiser.

Pytanie jest tylko jedno : Po Co Ci blokada mrch. różnicowego? czy będziesz uprawiał offroad?

Dacie se kup
Patrz jak Dacia sobie radzi z podjazdem

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Audi z Q nie ma szans :naughty: :mrgreen:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

08 Lut 2022, 21:53

co to znaczy MT?

Nie rozumiem, auto typu SUV posiadające napęd na 4 koła nie poradzi sobie w ww. terenie?
Z tego co czytałem wystarczy że jedno koło znajdzie się na błocie lub lodzie to bez blokady centralnego mechanizmu auto stanie i będzie kręciło jednym kolem dobrze to zrozumialem?
monoblock
Początkujący
 
Posty: 58

08 Lut 2022, 21:59

monoblock napisał(a):Z tego co czytałem wystarczy że jedno koło znajdzie się na błocie lub lodzie to bez blokady centralnego mechanizmu auto stanie i będzie kręciło jednym kolem dobrze to zrozumialem?
i tak i nie, za bardzo ogólnikowo podchodzisz to tematu, tu coś zapytam co, kawałek przeczytam, tu film jakiś obejrzę i teoretycznie liznąłeś wszystkiego a nadal nie wiesz nic.
Każde auto jest zbudowane trochę inaczej. Tobie blokada mechanizmu nie jest do niczego potrzebna.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Lut 2022, 22:43

Jeżeli tak nie zamierzasz jeździć

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




To blokada Ci nie potrzebna :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

10 Lut 2022, 11:19

W każdym suvie jest blokada elektronicxna taką że przyhamuje krecace sie koło? Nie z tego co widzę to taka dużo już daje to że się nie zakopiemy w piasku czy błocie
monoblock
Początkujący
 
Posty: 58

10 Lut 2022, 12:27

Nie wiesz o czym piszesz. SUV nie służy do jazdy w terenie i tyle. Jeśli ktoś chce takim autem przejechać przez przeszkodę z piachu czy błota to jedynym wyjściem jest wpakowanie się tam z gazem w podłodze i jak największą prędkością a nie liczenie na elektroniczne zabawki.

monoblock napisał(a):co to znaczy MT?


Mud terrain
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2664
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Lut 2022, 13:00

franccc napisał(a):Nie wiesz o czym piszesz. SUV nie służy do jazdy w terenie i tyle.
to Ty nie wiesz o czym mówisz
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Lut 2022, 13:11

Nie mam zamiaru nawet z tobą dyskutować specjalisto od wszystkiego. Kup sobie q5, jedź na rajd i zamknij usta wszystkim, którzy gardzą takimi samochodami.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2664
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Lut 2022, 22:09

monoblock napisał(a):W każdym suvie jest blokada elektronicxna taką że przyhamuje krecace sie koło? Nie z tego co widzę to taka dużo już daje to że się nie zakopiemy w piasku czy błocie

SUV nie służy do zakopywania się w piasku czy błocie, SUV to podwyższony samochód, którytylko wygląda coś ala terenówka a nią wcale nie jest. który bardziej służy na jazdę w dalsze trasy oraz zjechanie czasami w jakieś bezdroża jesienią na grzyby czy ryby, niektóre SUVy mają napęd na 4 koła, ale i tak w jakiś cięższy teren to się nie nadaje.

Definicja auta typu SUV
SUV (skrót od ang. sport utility vehicle) – rodzaj samochodu, który łączy cechy samochodu osobowego i terenowego. SUV od klasycznego samochodu terenowego różni się m.in. mniej użytkowym charakterem i brakiem konieczności reprezentowania właściwości pozwalających na jazdę w terenie na rzecz bardziej komfortowo zestrojonego zawieszenia i bogatszego wyposażenia

A chcesz mieć coś co przejedzie trochę cięższy teren i ma reduktor,blokady itp, no to w zasadzie podałem Ci wyżej jakieś toporne auta którymi nie koniecznie cicho i komfortowo będziesz jeździł.

Myślę że nie ma dla Ciebie jakiegoś uniwersalnego auta na rynku, trzeba iść na jakiś kompromis. Pokazałem Ci też przykład że Dacia Duster wjechała na stromą ośnieżoną górkę a Audi z Quatrro się w zasadzie zakopało. :lol: :lol: Takim fajnym samochodzikiem terenowym o znakomitych osiągach w terenie to suzuki jimni :lol:

Pozatym auta terenowe służące do jazdy po typowych bezdrożach to nie ma na rynku jakiś gotowców, takie auta przerabia się samemu, podwyższa,montuje specjalne opony, daje wyżej filtr powietrza itp... itd.

Myślisz że masz 50 tys i umyślało ci się że chcesz mieć coś takiego ,że na rynku jest coś gotowego ,i to kupisz, przyciśniesz przycisk , wciśniesz gaz i wjedziesz na górkę 45 stopni na śniegu z zamkniętymi oczami...NIE MA Czegoś takiego.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

15 Lut 2022, 20:46

franccc napisał(a):Mud terrain
ja zwyklą osobówką obecnie jezdze w terenie i jakos daje rade ale jak piszesz trzeba gaz w podloge i sie modlic aby sie nie zakopac
a chce kupic auto aby bez stresu przejezdzac przez przeszkody błotne, piach, śnieg a widze ze auto typu SUV na takie tereny wg Was sie nie nadaje, a zwykla osobówka jakos jedzie? :?

chce miec tez lepszą trakcje, czasem zimą przymrozi i na drodze jest śnieg, lód i chciałbym miec ten power ze jadąc te 60km/h jak mi kola zaczną buksować to dołączy tył, ale nadal nie uzyskalem info czy w rav (z dołączanym tylem bez mechanizmu) czy on nadal dołącza powyzej 40km/h?

zauwazyłem ze w zwykłej ośce SPORO pomaga zwykly EDS w jakich autach on jest, ciezko tez to wyczytać, bo bez eds poprostu jedno kolo sie kreci a drugie stoi
monoblock
Początkujący
 
Posty: 58

15 Lut 2022, 21:14

monoblock napisał(a):czy on nadal dołącza powyzej 40km/h?
prędkość nie ma znaczenia, tu chodzi o możliwość zblokowania napędu. Suviki pow. 40km/h rozłączają blokady i wtedy jesteś zdany na elektronikę - czy ta zdecyduje się dołączyć tylną oś i kiedy.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Lut 2022, 23:20

dlaczego rozłączają?

ale nadal os jest dołączana np przy 80km/h czy nie?

a marka subaru ma napęd caly czas na 4 kola?
jakie polecicie auta które mozna ustawic np oś tylna, ręcznie na 4 kola i móc jechać, oraz 4 kola w teren zblokowane
monoblock
Początkujący
 
Posty: 58