Suzuki baleno 1.3 - nazwa cześci pomocy ...

29 Lut 2012, 14:11

Ostatnio miałem problem z moim Suzuki Baleno 1.3 otóż nie mogłem uruchomić silnika.
Po ok. 30 minut walki okazało się że winna jest kopułka rozdzielacza (wilgoć i brud) ale nawet po przeczyszczeniu styków kopułki silnik pracował nie równo i jakby był "zamulony" oraz odczułem falowanie i spadki obrotów.
Mam nadzieję że wymiana powyższych cześci na nowe pomoże.
Zaobserwowałem też przez chwilę "samoistny" wzrost obrotów do ok. 5-6 tysięcy gdy ruszałem autem z jedynki (jakby do silnika doszło za dużo powietrza).
W silniku widać jeden z ruchomych węży - chyba z dopływem paliwa - zaznaczony na zdjęciu

Zdjęcie

Otóż nie znam się na silnikach więc nie potrafię stwierdzić czy jest to ok, w silniku jest uszczelka w której jest osadzona metalowa złączka z owego węża z paliwem a wąż ten mogę lekko wyciągnąć z silnika. Wydaje mi się że tak nie powinno być. Nie wiem jak ta uszczelka się dokładnie nazywa więc nie wiem co ewentualnie mam kupić.
Proszę o pomoc i informacje czy taki luz ma być czy też trzeba wymienić ową uszczelkę, simering, oring itp. ;)
wygis
Obserwowany

Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Suzuki Baleno 1.3

29 Lut 2012, 19:56

witaj
zaznaczony na zdjeciu to króciec odmy -przewodu łączącego dekiel głowicy i kolektor dolotowy
nieszczelność w tym miejscu może powodować rzeczywiscie niekontrolowany dopływ powietrza do silnika zatem i niezamierzony wzrost jego obrotów ale też trudności z rozruchem silnika
króciec powinien być szczelnie osadzony w deklu - tam powinien być oring
przy okazji zobacz czy w przewodzie gumowym nie ma osadu wodno/olejowego po okresie mrozów
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany

Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121