Suzuki Baleno - ładowanie i napięcie na akumulatorze

06 Lut 2018, 12:01

Siemanko, cześć i w ogóle joł. Mam problem, na postoju akumulator ma 11,5W dziś rano mi zdechł, ale auto stoi w blaszaku i no ostatnio robiłem krótkie trasy dosłownie do sklepu, wiec podładowałem, auto odpala dobrze normalnie i z ciekawości sprawdziłem ładowanie na włączonych światłach mijania, ogrzewaniu tylnej szyby ma ładowanie 11,52W - 11,59W, po wyłączeniu na pusto akumulator podczas pracy silnik ma tak 11,50 - 11,52W. Jakieś sugestie? Z tego co mam rozumieć alternator ładuje słabo, albo i wcale? Co dziwne kontrolka gaśnie mi od ładowania i ogólnie samochód w chłodne dni, w przymrozki i ogólnie w mrozy odpala w porządku. Dodam, że w elektryce jestem raczej laikiem, ale jakieś porady? Pozdrawiam i dziękuje za pomoc. :)
gber44

07 Lut 2018, 13:27

Na wstępie poprawię Cię bo to nie 11,5W, a 11,5V :)

Sprawny akumulator powinien trzymać napięcie powyżej 12,5V po dłuższym postoju może ono nieznacznie spaść ale na pewno nie niżej niż 12V.

gruber99 napisał(a):sprawdziłem ładowanie na włączonych światłach mijania, ogrzewaniu tylnej szyby ma ładowanie 11,52W - 11,59W, po wyłączeniu na pusto akumulator podczas pracy silnik ma tak 11,50 - 11,52W. Jakieś sugestie?
Wygląda to tak jak by ci alternator praktycznie nie ładował. Po wyłączeniu wszystkich odbiorników na wolnych obrotach powinno być między 14 a 14,4V. Wtedy można uznać że jest ok.

gruber99 napisał(a):Co dziwne kontrolka gaśnie mi od ładowania i ogólnie samochód w chłodne dni, w przymrozki i ogólnie w mrozy odpala w porządku
No to dziwne bo to niskie napięcie na akumulatorze i praktycznie brak ładowania powinny powodować problemy z odpalaniem i nie tylko.

Czy na pewno dobrze zmierzyłeś te napięcia? Mierzyłeś je na zaciskach akumulatora? Dobrze miałeś ustawiony multimetr?

Warto sprawdzić jakie napięcie będzie na alternatorze być może gdzieś po drodze do akumulatora jest problem z kablami.
Cichy77
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 62