Jimny ma stale napędzaną oś tylnią. Przednia dołączana jest manualnie. Auto nie ma centralnego mechanizmu różnicowego, czyli nie można jeździć 4x4 po przyczepnej nawierzchni (czytaj asfalt).
Jak na terenówkę przystało ma reduktor, czyli tzw biegi terenowe. Używamy ich w wyjątkowo ciężkim terenie - błoto po drzwi, woda do maski.
Jeśli chcesz bawić się w offroad to pomyśl o silniku benzynowym 1.3 Teoretycznie diesel dla terenówki jest lepszy ale ropniak Jimnego pochodzi z Renault, nafaszerowany elektroniką i delikatny HDi, więc benzynka będzie zdecydowanie lepsza. No i co ważne - lżejsza.
Jimny jest następcą Samuraja, więc jeśli nie chcesz wydać dużej kasy to kup właśnie jego. Ale jeśli podoba Ci się właśnie Jimny to kup go z roku 99 lub 2000. Będzie już dawno po gwarancji i dużo tańszy od nówki.
Auto w terenie to nie tylko wielka atrakcja - to również porysowany lakier, liczne wgniecenia karoserii, pozrywane plastikowe dodatki i wieczne modyfikacje samochodu. My to nazywamy chorobą motania.
Ale każda zmiana, każdy dodatek, każdy zakup do terenówki będzie wywoływało usmiech na Twojej twarzy. Choroba ta jest nieuleczalna.
I właśnie dlatego pamiętaj....
..BŁOTO WCIĄGA..!!!!