Suzuki Samurai blaszak czy kabrio?

20 Gru 2009, 19:54

Witam,
chciałbym sobie sprawić suzuki samuraja, jednak większość oferowanych to cabrio a przy obecnie panujących mrozach i polskiej często deszczowej pogodzie trochę się boję. Blaszak wydaje się lepszym rozwiązaniem. Czy ma ktoś wersje cabrio, ale z miękkim dachem? Jak się sprawuje? Niestety nie mam garażu i cały czas będzie stał pod gołym niebem...
pozdrawiam
kk80159
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Kraków

20 Gru 2009, 21:19

Ja mam samuraia cabrio i powiem szczerze że bardzo zdaje mi egzamin wiadome nie jest taki szczelny jak blaszak ale woda na głowa na pewno ci się nie będzie lała a co do zimy to nie masz się czego obawiać :smile: dziś jeździłem i było -12 i w środku było cieplutko :mrgreen: :grin:. I jak będziesz sprowadzał to sprowadź sobie model sj413 po 90r najlepiej na wtrysku :twisted:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Gru 2009, 21:39

szmata ma to do siebie, że parcieje. mam autko z hardtopem, wcześniejsze było w wersji blaszak. i następne będzie... blaszak :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

20 Gru 2009, 21:45

Karson napisał(a):szmata ma to do siebie, że parcieje. mam autko z hardtopem, wcześniejsze było w wersji blaszak. i następne będzie... blaszak :wink:

Masz racje co do tego parcenia ale są specialne pasty które zwalnia te efekt :mrgreen:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Gru 2009, 23:31

Duża jest różnica w samuraju po 90' poza mocą i fakcie, że jest na gaźniku? Z tego co czytałem, są z gaźnikiem (dobrze pamiętam?) problemy spowodowane faktem, że nie ma już dużo fachowców, którzy potrafiliby go... "ustawić"? Nie ma większych problemów z częściami do wcześniejszych roczników, sprzed 90'?
kk80159
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Kraków

21 Gru 2009, 00:05

jak wszystko szmata, hardtop i blacha mają swoje zady i walety
szmata jest lekka i super na lato, blacha jest ciężka ale chroni głowę podczas rolki a hardtop jest czymś pomiędzy jednym a drugim
z blachą da się jeździć w lecie z plandeką w zimie, wszystko zależy od przeznaczenia autka i zaparcia kierownika :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Brak białych linii na jezdni - jak reagują kierowcy?
    Bardzo wielu kierowców nie stosuje się do obowiązujących limitów prędkości. Jak skłonić ich do ostrożniejszej jazdy w mieście? Można… usunąć białe linie oddzielające od siebie pasy ruchu na jezdni albo ...

21 Gru 2009, 06:38

Z częściami do samuraia nie ma żadnego problem są dość tanie jak na terenówkę :twisted: . A dlatego mówiłem żebyś kupował po 90r bo od tego roku był produkowane na "szerokich" mostach :mrgreen: . A z gaźnikiem masz racje jest go dość ciężko ustawić ale jak się już nie da ustawić to zakład się z Kanta bo pasuje tylko trzeba podsawke troszkę przerobić :mrgreen:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Gru 2009, 13:19

odnośnie tych szerokich mostów- dlaczego są lepsze niż węższe?
kk80159
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Kraków

21 Gru 2009, 15:38

Szeroki jest mocniejszy niż SJ410.
Szeroki most ma te plusy że:
+ jest szerszy, wiec zyskujemy na stabilności
+ przednia długa półoś nie ukręca się tak szybko jak w wąskim ponieważ naprężenia skręcające mają więcej miejsca, żeby się rozłożyć
+ więcej jest na rynku wzmacnianych półosi i przegubów do szerokich mostów np. Calmini, ARB
A teraz minusy:
- szeroki ma tylko 2 satelity w przednim dyfrze (wąski ma 4)
-niespotykana seryjna blokada w tylnym moście jak ma to czasami miejsce w SJ410 i sporadycznie w SJ413
W innym miejscu są też mocowania resorów, natomiast identyczne jak w SJ413 są średnica półosi, atak, talerz, kosz.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2009, 16:58

Witam jestem nowy na forum.Samuraja sj40 mam od pół roku.Zdążyłem już wymienić zawieszenie na off-road od ''Mazura''.Teraz padł mi akumulator i zastanawiam się czy kupić zwykły czy żelowy.Nie wiem jaka powinna być prawidłowa pojemność akumulatora przy silniku poj. 1000.Obecnie mam tam akumulator 55Ah i nie wiem czy jest odpowiedni.Pozdrawiam.
Krystian30
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 38
Miejscowość: złotoryja

22 Gru 2009, 19:38

A masz w ciągarkę :?: :?: :smile:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

22 Gru 2009, 20:04

Kup, normalny dobry akumulator jeśli nie masz wyciągarki, zapłacisz połowę co za Optimę i też będzie robić, a jeśli wyciągarka to raczej Optima choć też nie koniecznie, jeśli nie jesteś zwolennikiem imprez typu wygra ten który ma szybszą wyciągarkę a używasz jej sporadycznie podczas wypadów to wystarczy normalny a nie żelówka.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

26 Gru 2009, 23:39

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7aKcuH08U_M[/youtube]

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio edytowany przez samurajsj700, 03 Sty 2010, 15:20, edytowano w sumie 1 raz
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997