Suzuki Samuraj

19 Gru 2009, 20:54

Czy w 1.0 samuraiu był montowany w trysk tak ja w 1.3 i czy w tych słabszy 1.3 <64km i 60 km> był montowany wtrysk czy tylko w tym 70 km . Dziękuje za odpowiedzi :)
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Gru 2009, 13:05

Jest to mój pierwszy post na tym forum więc chciałbym się gorąco przywitać ze wszystkimi. Witam.


W Suzuki Samurai nigdy nie był montowany silnik o pojemności 1.0, takowy silnik był w Suzuki SJ410 czyli wcześniejszej wersji, która różni się mniejszymi lub większymi szczegółami, (np. mosty napędowe, przełożenie reduktora, deska rozdzielcza, lusterka itp.( od Samuraia.
Silniki montowane w tych pojazdach:
Suzuki SJ 410 - F10A (R4 OHC ok.50-55KM) gaźnik dwugardzielowy
Suzuki SJ 413 - G13B (R4 OHC ok.66KM) gaźnik dwugardzielowy
Suzuki Samurai G13BA (R4 OHC ok. 69KM) jednopunktowy wtrysk
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2009, 15:16

Witaj :smile: I dzięki za odpowiedz :D a Słyszałeś o samuraiu sj 700 :?:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Gru 2009, 15:32

Tak, jest to normalny Samurai ale nie wiem dokładnie w jakim podtypie, prawdopodobnie Samurai silnik G13BA 1.3 na wtrysku mam rację? Bo SJ500 to Samurai z silniczkiem G13B 1.3 na gaźniku.
Były też wersje na kraje skandynawskie posiadające grzałki w komorze silnika do podgrzewania na 230V.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2009, 15:38

Tak masz racje i jest produkcji Hiszpańskiej :mrgreen:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Gru 2009, 15:55

Czyli masz prawdopodobnie kolego tzw. Santanę a auto było w ich zakładach składane pod szyldem Suzuki. Nie wszystkie części pasują od Sj413 i Samurai. Np. Tarcze hamulcowe ok ale klocki już inne, serwo w Samuraiu jest Aisin w Santanie jest Lucas. Sporo elementów może się różnić. Tutaj może być problem, miałem ostatnio Vitarę 96r. hiszpanka od santany i ma inną ilość rowków na wyjściu z reduktora na tylny wał.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    20-tysięczny egzemplarz Audi R8
    Zwieńczeniem sześciu lat precyzyjnej pracy jest wspaniała uroczystość. Z taśmy produkcyjnej fabryki Audi w Neckarsulm, zjechał 20-tysięczny egzemplarz Audi R8. To Audi R8 GT Spyder o mocy 560 KM, w kolorze Sphärenblau. ...

21 Gru 2009, 16:24

:cry: To trochę nie dobrze :neutral:

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 16:28 ]
A rożni się czymś 0d 413 chodzi mi tu o awaryjność i czy jest gorszy w teren :evil:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Gru 2009, 16:38

Jedyną wadą z jaką się spotkałem oprócz innych niektórych części to delikatniejsze mosty napędowe, głównie półosie i przeguby, te z Japonii są mocniejsze. A tak raczej ok, jeśli trafisz na dobry egzemplarz to będziesz zadowolony i na czarnym i w terenie. A zamierzasz coś dłubać go w teren?
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2009, 16:40

Mamy z tatą zamiar w przyszłości :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Gru 2009, 16:45

To życzę powodzenia :wink:
Dobre MTki i lift na początek wystarczy. Na seryjną felgę wchodzi opona max 9.5", ja mam teraz 31x9.5 R15 i jest ok.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2009, 16:51

A da się dodać trochę mocy oryginalnemu silnikowi ma 1.3 na wtrysku :wink: :?:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Gru 2009, 17:09

Wszystko się da, można kombinować z wałkiem rozrządu, wydechem itp. ale najczęściej łatwiej i taniej jest wsadzić silnik z Vitary albo TD od VW, ja mam od BMW E36 318is ok 140KM, silnik ponoć idioto i jak na benzynę to nawet relatywnie wodo odporny. W terenie najważniejszy jest moment obrotowy silnika i przełożenia w reduktorze. Samurai na seryjnym silniku to w terenie raczej tylko reduktor i 1 bieg 2 to tylko na prostych lub większy rozpęd jest za słaba na podjazdy czy błoto. Dobry jest reduktor 4.16 ruszasz najczęściej z 2, normalna jazda w terenie to na 3,4 chyba że słabnie to 2, z takim reduktorem masz tą zaletę że gdy zaczyna brakować mocy a obroty spadają nisko to masz zapas w postaci niższego biegu, redukujesz i masz moc żeby jechać a nie stajesz, a seryjny Sami to tylko 1 bez zapasu niższego biegu. Choć jak ktoś się nauczy to takim też da radę pomieszać.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2009, 17:27

Czy z przełorzeniem silnika 1.6 z vitary do sj40 byłby duży problem.
Krystian30
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 38
Miejscowość: złotoryja

21 Gru 2009, 17:40

Krystian30 napisał(a):Czy z przełorzeniem silnika 1.6 z vitary do sj40 byłby duży problem.
Na pewno mniejszy niż ze wsadzeniem silnika i skrzyni od BMW. Raczej nie, musisz mieć flansze cos takiego [link do oferty na Allegro wygasł] żeby połączyć silnik ze skrzynią, komputer od Vitki, cały inny potrzebny osprzęt związany z elektryką, nie wiem jak z łapami pod silnik bo takiego nigdy nie wsadzałem ale to można samemu wykonać. Wiem że problemy bywają jak próbuje się wywalić komputer i wtrysk i pod gaźnik samiego to podłączyć.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2009, 17:54

Pytam bo silnik 1000 jest troche mały i męczy mnie ssanie.A wiesz może czy silnik 1.3 ten 70 km można przełożyć bez problemu.Chodzi mi czy wystarczy kupić taki silnik i dać go do przełożenia mechanikowi.
Krystian30
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 38
Miejscowość: złotoryja