Suzuki Swift - elektryka

16 Maj 2009, 08:44

Witam. Posiadam Suzuki Swifta z 96 roku , model MK IV . Od jakiegoś czasu zaczęły się pojawiać dziwne problemy z elektryką a mianowicie ... dzisiaj w nocy jechałem autem,miałem włączone światła , radio , ogrzewanie i wycieraczki. Po około 30 minutach zaczęło migać radio,więc je wyłączyłem ,następnie światła zaczęły bardzo słabo świecić , nie mówiąc już o długich które wcale się nie włączały. Prędkość wycieraczek też spadła do minimum... powyłączałem ogrzewanie ,światła włączyłem krótkie,kiedy się rozjaśniło wyłączyłem całkowicie....co jakiś czas na piątym biegu świeciła się kontrolka o sprawdzeniu silnika , to zmieniałem bieg na niższy i na 3 dojechałem do domu... Dodam że kontrolka paliła się najpierw przy 120 na 5 biegu ,potem na 100.Przy jakimkolwiek gwałtownym przyśpieszaniu silnik miał dziwne skoki mocy wyczuwane pod pedałem gazu.Pod domem zgasiłem auto ,chciałem je odpalić ale się nie dało ,wcale nie działa rozrusznik ,nic nie kręci ,wycieraczek nie da się włączyć,światła odpalają ale słabiutko,kontrolki się zapalają ,wykrzyknik i check engine.Dodam że pasek klinowy zmieniałem miesiąc temu,akumulator zmieniłem w tamtym tygodniu po podobnej sytuacji.Po zmianie akumulatora tydzień wszystko było w porządku a przynajmniej tak Mi się zdawało do dzisiaj.... podejrzewam że to może alternator albo coś innego , ale nie znam się zbytnio na autach ,to moje pierwsze,więc proszę o jakąś poradę ,może ktoś miał podobną przygodę , niestety stresującą...
jawka78
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • 16 Maj 2009, 17:48

    Też mam Swifcika '93. Masz coś z ładowaniem nie tak. Albo szczotki, albo regulator napięcia lub w najgorszym wypadku cały alternator do wymiany. Przypuszczam też, że stary akumulator jest dobry i nie potrzebnie kupowałeś nowy. Sprawdź ładowanie na klemach akumulatora podczas włączonego silnika bez żadnych odbiorników (świateł, dmuchawy, radia, wycieraczek itd). Powinno wynosić ok 13,4-14,2V. Później włącz światła drogowe i dmuchawe. Ładowanie powinno nieco spaść tzn ok 12,8-13,8. Jeśli nie masz takiego ładowania zmień natychmiast szczotki. Bo szkoda nowego akumulatora.Pozdro
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Miejscowość: Jabłonna Lacka

    16 Maj 2009, 18:31

    Może to być wina alternatora jak pisał kolega wyżej,ale z kolei jakby nie było ładowania,to powinna się zaświecić lampka kontrolna akumulatora.Ja bym tu podejrzewał jakieś zwarcie,które rozładowuje akumulator.
    Lampka kontrolna silnika zaświeciła się z pewnością dlatego,że sterownik silnika miał za małe napiecie do pracy.Przeszedł w tryb awaryjny,co było przyczyną spadku mocy.
    Napięcie ładowania powinno wynosić 14,4 przy wyłaczonych wszystkich odbiornikach.Po właczeniu swiateł mijania napięcie to powinno wynosić 14,0V do minimum 13,8V.
    Zmierz też prąd pobierany z akumulatora(przy wyłączonym silniku).Max. pobór to 50 mA(0,05A).
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    16 Maj 2009, 20:08

    No tak zapomniałem o kontrolce ładowania. Nie świeci się czyli ładowanie powinno być OK. Ale nie ma co gdybać. Sprawdź ładowanie i jak kolega MotoAlbercik pisał prąd pobierany z aku. Zwarcie jest możliwe ale wtedy paliłoby bezpieczniki. W Swifcie są 3 duże bezpieczniki.
    1) 60A Główny od wszystkiego (spalony więc nic nie działa)
    a) 30A od odbiorników
    b) 40A od sterowania silnikiem, z tego co wiem i się doczytałem kiedyś o swifciku.
    No i oczywiście malutkie bezpieczniki od każdego urządzenia oddzielnie 10, 15, 20A.
    5A, 7.5A nie powinno być przynajmniej w moim.
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Miejscowość: Jabłonna Lacka

    16 Maj 2009, 20:52

    Ja bym sprawdził szczotki w moim samochodzie jeśli jedna szczotka tylko działa a druga nie to kontrolka się nie zapala ,ładowanie jest szczątkowe wystarczające tylko na podtrzymanie iskry ale nie ładuje aku oraz nie wystarcza na nic więcej.Od tego zacznij,przy pewnych zwarciach następuje rozładowywanie aku a bezpiecznikow nie pali i nie pojawiają się zadne inne symptomy tego zjawiska wtedy należy sprawdzić opornosć przewodów.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    16 Maj 2009, 22:00

    Dokładnie tak jest - są uszkodzenia alternatora,przy których nie zapala się kontrolka ładowania.Dlatego napisałem,żeby zmierzyć napięcie ładowania.Tak samo są obwody,które nie są zabezpieczone żadnym bezpiecznikiem - obwód ładowania,rozruchu.Zwarcie może być na samym alternatorze,jego obwodach lub na rozruszniku.Dlatego z kolei napisałem,żeby sprawdzić prąd pobierany z akumulatora.Jest też możliwość,że spaliła się kontrolka ładowania,ale kolega nie pisze nic,że mu nie świeci jak przekręci stacyjkę,więc to wykluczyłem.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      Turbodoładowany, benzynowy silnik 1.6 DIG-T 163 KM
      Nissan rozszerza ofertę cenionego modelu Qashqai o wersję z zaawansowanym silnikiem benzynowym DIG-T 163. Nowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik 1.6 jest zgodny z rygorystyczną normą emisji spalin EURO 6 i zapewnia ...

    17 Maj 2009, 14:00

    Witam chcialbym jeszcze dodac dla wszystkich uzytkownikow aut japan korea isuzu w oplach przy naprawie artelnatora jednoczesnie wymieniac mostek prostowniczy i regulator to nie bedzie problemow z ladowaniem.
    zibi58
    Początkujący
     
    Posty: 57