Suzuki Vitara 1600ccm - monowtrysk nie dziala gaz

20 Lis 2006, 11:04

witam..
mam suzuki vitare z 1993 roku....
mam problem z instalacja gazowa...
normalnie wszystko jest ok.. ale..po przejechaniu bez przerwy ok 100-120 km instalacja samoczynnie się wyłącza...

nie pomogło oczyszczenie parownika i wymiana filtra gazu...
doraźnie wyciągam bezpiecznik z instalacji gazowej i zaraz go wkładam spowrotem.. pomaga to na ok 10km
na benzynie autko pracuje ale jest strasznie zmulone...
problem wystepuje niezależnie od pogody..
co to może być? proszę o pomoc...
skuwiak
Nowicjusz
 
Posty: 26

21 Lis 2006, 00:30

nie podałeś typu instalki,a to ważne.
pozdro 8)
może być uszkodzona elektronika od gazowni :lol:
Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
grzestv
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 754
Miejscowość: okolice Warszawy
Auto: nie mam

21 Lis 2006, 07:14

producent instalacji to lowato. mam metalowy kolektor dolotowy wiec instalacja nie jest jakas wyszukana...
gaz wlacza sie u mnie poprzez dodanie gazu pow 3000 obrotow...
nie wiem co to za typ. tyle tylko wiem...
skuwiak
Nowicjusz
 
Posty: 26

21 Lis 2006, 11:00

no to zapewne instalka najprostrza :(
moim zdaniem uszkodzony przełącznik LPG-Benzyna (zaperwne STAG2).
pozdro 8)
Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
grzestv
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 754
Miejscowość: okolice Warszawy
Auto: nie mam

21 Lis 2006, 13:54

Jeśli silnik jest 8V to masz instalkę I generacji. Jedź na przegląd instalacji i tak sam nie wymienisz przełącznika.
Mnie bardziej martwi to zamulenie na benzynie. Chyba remoncik Ci się szykuje. Lepiej niech mechanik sprawdzi co jest nie tak, bo później koszta mogą tylko się zwiększyć (no chyba, że masz totalnie zatkany filtr powietrza).
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

21 Lis 2006, 18:09

mysle ze remont by sie przydal.... ma zrobione 302000km....
udam sie na przeglad i zobacze co jest....
ale watpie ze to przelacznik bo by fiksowalo ciagle a to tylko po przejechaniu ok 120km....dziwna sprawa....
sprawdze tez filtr powietrza...
skuwiak
Nowicjusz
 
Posty: 26
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Czy opłaca się kupować opony używane?
    Zakup opon z drugiej ręki to tylko pozorna oszczędność. Kupowanie używanych opon i jazda na nich to najgorszy sposób na szukanie oszczędności przez kierowców. Jazda na używkach to za duże ryzyko. Kupujący nic ...

21 Lis 2006, 20:56

zamulenie może być spowodowane także tym że spala benzynę i LPG jednocześnie i się dusi.
hmm.... z elektroniką bywa różnie-wyciągając bezpiecznik robisz reset mikrokontrolera w przełączniku.

pozdro 8)
Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
grzestv
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 754
Miejscowość: okolice Warszawy
Auto: nie mam

22 Lis 2006, 09:38

i wlasnie po tym resecie jest jakis czas lepiej....
27-11-06 problem zazegnany!
okazalo sie ze to wina instalacji elektrycznej a dokladnie jakiegos kabla od sterowania zaplonem...
po prostu po silnym rozgrzaniu silnika kabel zaczynal stykac z masa i dlatego autko wariowalo..
dziekuje za okazana pomoc..
skuwiak
Nowicjusz
 
Posty: 26

19 Gru 2006, 16:48

Jeśli to monowtrysk, to z jakiej okazji miałaby być instalka I generacji, skoro to instalacje do gaźników? I co do tego ma 8V - jeśli możesz mi wyjaśnić, Kolego?
Gdzieś dzwonią... tylko który to kościół...?
Do monowtrysków są przeznaczone instalacje II generacji, a do wtrysku wielopunktowego - III-ciej.
IV generacja - to wtrysk gazu bezpośredni...I to by było na tyle. :evil:
Nie wiedzieć - też radość!
malken
Aktywny
 
Posty: 250
Miejscowość: Poznań

19 Gru 2006, 17:51

malken napisał(a):Jeśli to monowtrysk, to z jakiej okazji miałaby być instalka I generacji, skoro to instalacje do gaźników? I co do tego ma 8V - jeśli możesz mi wyjaśnić, Kolego?
Gdzieś dzwonią... tylko który to kościół...?
Do monowtrysków są przeznaczone instalacje II generacji, a do wtrysku wielopunktowego - III-ciej.
IV generacja - to wtrysk gazu bezpośredni...I to by było na tyle. :evil:


hehe....
a widziałeś kiedyś gaźnik sterowany elektronicznie i z sondą lambda :?: :?: (a było to w połowie lat 80 w niemieckich autach)
i co wtedy instalka I czy II generacji :?: :?:
jeżeli chodzi o tak zwane generacie to różnią się tylko dodaniem elektroniki a działają tak samo-podciśnieniowo :idea:
dopiero wtryskgazu jest instalacją ciśnieniową :idea:
pozdro 8)
ps.widziałem nie jeden monowtrysk z instalką do LPG bez elektroniki.
Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
grzestv
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 754
Miejscowość: okolice Warszawy
Auto: nie mam

22 Gru 2006, 17:29

grzestv napisał(a):
malken napisał(a):Jeśli to monowtrysk, to z jakiej okazji miałaby być instalka I generacji, skoro to instalacje do gaźników? I co do tego ma 8V - jeśli możesz mi wyjaśnić, Kolego?
Gdzieś dzwonią... tylko który to kościół...?
Do monowtrysków są przeznaczone instalacje II generacji, a do wtrysku wielopunktowego - III-ciej.
IV generacja - to wtrysk gazu bezpośredni...I to by było na tyle. :evil:


hehe....
a widziałeś kiedyś gaźnik sterowany elektronicznie i z sondą lambda :?: :?: (a było to w połowie lat 80 w niemieckich autach)
i co wtedy instalka I czy II generacji :?: :?:
jeżeli chodzi o tak zwane generacie to różnią się tylko dodaniem elektroniki a działają tak samo-podciśnieniowo :idea:
dopiero wtryskgazu jest instalacją ciśnieniową :idea:
pozdro 8)
ps.widziałem nie jeden monowtrysk z instalką do LPG bez elektroniki.
To co to były za instalki?
Nie wiedzieć - też radość!
malken
Aktywny
 
Posty: 250
Miejscowość: Poznań