Suzuki Vitara i Suzuki swift - Proszę o opinie i porady

02 Gru 2010, 13:21

Witam. Ostatnio rozglądam się za SUV-em i zastanawiam się nad zakupem vitary bądź grand vitary. Nigdy nie miałem terenówki, a o marce suzuki też nic nie wiem. Może ktoś ma lub miał takie autko i chciałby się podzielić relacjami :) Co się w nich psuję, ile kosztują części/naprawy? Ile spala?
Mam na myśli takie, vitara(od 2000-)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
lub grand vitare(od 2000-)
[link do oferty na Allegro wygasł]

Tak samo o suzuki swift(2004-) też mógłby się ktoś wypowiedzieć.
np. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
lub [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Dodam, że na SUV-a czy swifta mogę przeznaczyć 25tyś. zł maksymalnie.
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

02 Gru 2010, 14:00

Vitara jak i Grand Vitara które przedstawiłeś są to auta w pełni terenowe. Posiadają ramę, sztywny most z tyłu oraz reduktor. Po wsadzeniu dobrych opon jest już całkiem dzielne terenowo. W Vitarze najczęściej spotykany silnik to 1.6 8v silniczek wystarczajacy do tego nadwozia, spalanie jak to w terenówce. Jesli nie masz zamiaru użytkować tego mocno w terenie a szukasz tylko auta na zimę myslę że będą to dobre propozycje. Co do tej generacji Swifta to styczności nie miałem, ale wyglad jak dla mnie fajny. :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

02 Gru 2010, 15:36

Właśnie nie wiem ile taki 1.6 spali w tej vitarze? Mi się ten swift podoba :) Podobno vitara 1.6 potrzebuje 20s do 100km/h? To prawda?
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

02 Gru 2010, 17:30

A od kiedy w terenówce jest ważne przyspieszenie :?:
Napewno Swift spali mniej niż Vitara...Vitka to tak pewnie z 10-12lpg weźmie...zapytaj @Karsona z dzialu 4x4 :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

02 Gru 2010, 18:23

Ja akurat Swifta nigdy nie lubiłem. Nie lubię takich małych aut
james00796
Początkujący
 
Posty: 192
Miejscowość: Prokowo

02 Gru 2010, 20:35

Jogi4x4 napisał(a):A od kiedy w terenówce jest ważne przyspieszenie :?:
Napewno Swift spali mniej niż Vitara...Vitka to tak pewnie z 10-12lpg weźmie...zapytaj @Karsona z dzialu 4x4 :wink:


Może zadaj pytanie, dla kogo jest ważne? Dla mnie nie najważniejsze, ale 20s do 100km/h to maluch ma. Ja gazu nie cierpie :)

james00796 napisał(a):Ja akurat Swifta nigdy nie lubiłem. Nie lubię takich małych aut

To po co się wypowiadasz? Kogo to interesuje co ty lubisz... Ja nie lubie smarta, ale po co mówić to komuś kto chce kupić dane auto skoro tak samo jak ja, leje na to :roll:
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koncepcyjne crossovery Toyoty od R-SC do C-HR
    Crossover Toyoty oparty na C-HR Concept to najnowszy produkt japońskiego koncernu. Auto trafi na rynek w połowie tego roku, jednak jego historia sięga 15 lat wstecz, kiedy zadebiutował koncept R-SC. Wciąż nie wiemy, jak będzie ...

02 Gru 2010, 21:18

Mój Patrol na 32" ma do setki coś koło 35s i tragedii nie ma, przelotowa 80km/h szybciej na Simexach to i tak troche strach, za to w terenie robi robote, szczególnie jak pocięte Samuraie i Gele objeżdża... A poza tym kto z Was wykorzystuje na codzień maxymalne przyspieszenie auta w normalnej jeździe? Średnio przy spokojnej jeździe rozpędzamy się w granicach 15-20 od 0 do 100km/h :wink:

[ Dodano: 2 Grudzień 2010, 20:19 ]
A zarówno Vitka jak i Swift żeby chciały jechać muszą mieć obroty :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

03 Gru 2010, 11:34

Patrolem objeżdzasz samuraje??
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

03 Gru 2010, 12:46

A co w tym dziwnego :?: Są miejsca niedostępne dla Samuraia które robisz Patrolem bez problemu i odwrotnie :wink: Miałem Samuraia z motorem BMW teraz mam Patrola i jednak Patrol jakoś bardziej mi odpowiada :mrgreen: Zresztą Obojętnie czy to Patrol czy Samurai to najważniejszy jest kierownik :wink: Zaleta Samuraia to tylko małe gabaryty i masa nic wiecej. Patrol pomimo że ciężki jest stabilniejszy, ma wytrzymalsze graty, wsadzisz większe koła, motor w dieslu więc woda też jemu nie straszna no i ma już jakis komfort. A jak sie jedzie na wynik to wystarczy zgrana ekipa która ma pojęcie własnych autach i nawet jak gorzej przygotowane to objedziesz obrzyny, bo obrzyn to tylko się różni powycinanym nadwoziem...lift taki sam wsadzisz i tu i tu, klatka, koła itp obrzyn troche lżejszy ale nieporęczny :wink:
I tylko mi nie mów że doświadczenie=starty w rajdach bo raczej doświadczenie=ilość wyjazdów i km w terenie.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

03 Gru 2010, 19:02

nitro napisał(a):Patrolem objeżdzasz samuraje??
wszystko zależy od kierowcy ;) i jak dobrze zna swoje auto, gdzie może docisnąć a gdzie ma popuścić :wink:
wszystko zależy od terenu/przeszkody jedne pędą faworyzować samiego inne patrola, od stylu jazdy (jak kierownik używa gazu 0-1 to jest to idealnie dla samuraja :mrgreen: )
a tak po prawdzie to najważniejsza i tak jest zawsze dobra zabawa :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

03 Gru 2010, 19:43

No zawsze na rajdach które śledziłem samuraje były przed patrolami patrol zazwyczaj na podjezdzie stawał i musial brac górke na dwa razy samuraj szedł powietrzem ale w sumie nie jechałem nigdy patrolem wygląda na potwora :razz: troche pojezdziłem w terenie wiec wiem ze kierowca tez ważny
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

03 Gru 2010, 19:58

pocieszny napisał(a): tak po prawdzie to najważniejsza i tak jest zawsze dobra zabawa

Dobrze, że są jeszcze ludzie którzy tak myślą.
A wracając do tematu to ja z wymienionych brałbym virarę. 20 do setki to kit mój "żuczek" ma do stówy coś koło 15s a ledwo mógł nadążyć za vitarą long kolegi. To autko ma 97 koni i waży coś koło tony więc jest dość żwawe jak na terenówkę.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

03 Gru 2010, 20:25

Dobra zabawa to podstawa, a jak masz zgraną ekipę ze zgranymi autami i nieznany teren przed sobą to jeszcze lepiej. Też się kiedyś zastanawiałem czemu Patrol tak sobie radzi...ciężki, duży klocek ale robi :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

04 Gru 2010, 00:05

nitro, a to mnie dziwi ponieważ "pod górke" zwłaszcza taką z małym trawersem w środku cięższe auto z dużym momentem obrotowym ma lepiej ;) no ale cóż ja tam nie wiem nie znam sie :mrgreen:

w sumie to jak patrze to Zuzanna (na ramie samiego 180KM 1300kg) miała łatwiej niż patrol (prawie seria 120KM 2090kg) :mrgreen:

zwykle różnica wynika ze stopnia przygotowania auta (jeśli kierowcy są porównywalni)
i przykłądowo Jogi swoim samcem z silnikiem BMW miałby o wiele łatwiej niż patrolem z seryjnym silnikiem :mrgreen: ale gdyby w parchu drzemało jakieś 3,5V8 to już byśmy inaczej rozmawiali :mrgreen: (zakładając opony o podobnym bieżniku odpowiedniej wielkości do samochodu) ale tak gdybać to sobie możemy :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Gru 2010, 12:31

Łatwiej ale nie zawsze, czasami moc przeszkadza w trakcji, choć teraz z Patrola jestem zadowolony dla tego że ma fajnie zestopniowaą skrzynię, mocniejszy reduktor i przełożenia w mostach więc nadrabia tym :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna