Swap do rx8 na zwykły silnik proszę o porady

24 Lut 2013, 16:12

witam chciałbym wstawić do rx8 zwykły silnik np od omegi 2.0.
Sprawa stoi tak zawsze podobały mi się te auta ale co do tych silników nie jestem przekonany nie zależy mi na mocy, myślę o wstawieniu silnika bez dużej elektroniki np z omegi.
Samo wstawienie myślę że nie sprawi mi problemu bo jestem blacharzem kupno omegi z takim silnikiem całej kompletnej żeby było do swapu to koszt 1500zł i teraz pytania wstawię silnik i :
pociągnę przewody zapłonowe do odpalenia silnika przewody paliwowe
1.jak podłączyć drążek zmiany biegów do skrzyni?
2.jak podłączyć licznik żeby pokazywał prędkość obroty
3 usunę klimatyzację , podłącze przewody do nagrzewnicy czy będzie normalnie nawiew działał
4. czy jak podłączę oryginalną wiązkę co jest w aucie pod akumulator podepnę ładowanie czy będą szyby światła nawiew chodziły normalnie?? Bo myślę o przerobieniu tylko lub puszczeniu nowej wiązki do stacyjki (lub podłączenie pod oryginalną zapłon)

Nie wiem jak to wytłumaczyć żeby dostać konkretne odpowiedzi po prostu usunę silnik wankla wstawię od omegi z skrzynia podłącze wał napędowy założę chłodnice wody z wentylatorem i puszczę kable zapłonowe do odpalenia silnika stara instalacje mazdy podepnę normalnie pod aku
z czym bede miał problem i jak to rozwiązać ?? waszym zdaniem?? jeżeli źle wkleiłem temat proszę o przeniesienie w dobre miejsce. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
domik89
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: nie mam

27 Lut 2013, 10:12

Ogólnie Twój pomysl jest fajny aleeee...chcesz wywalić silnikową kupę żeby włożyć drugą kupę. Jeżeli nie masz kasy na silnik to lepiej zostaw ten SWAP w spokoju bo to jest łatwe i przyjemne ale z daleka nie mówiąc już o kosztach.

Jak chcesz coś dłubać to pomyśl o 2,0 ale nie z epoki kamienia łupanego i z jakimś zasobem pałera. Jeżeli zależy Ci na frajdzie z jazdy to przyda Ci się jeszcze Niutek.

Problemy zwiazane z elektroniką silnika jeżeli będziesz miał ECU są błache.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Mar 2013, 16:37

no każdy ma swoje zdanie. jeszcze mam pytanie skrzynia od rx8 do VW szło by jakoś podłaczyć??
domik89
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: nie mam

18 Mar 2013, 20:09

To nie mozliwe a moze sie myle ale nie znam zadnego fachowca co by to robil .
Jak kogos znacie to dajcie znac , mam rx8 z padnietym silnikiem z 2004 roku
stefan7777
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: bmw

18 Mar 2013, 20:34

stefan7777 napisał(a):

To nie mozliwe a moze sie myle ale nie znam zadnego fachowca co by to robil .
Jak kogos znacie to dajcie znac , mam rx8 z padnietym silnikiem z 2004 roku


To chociaż napisz co chcesz z czym połączyć. Jakiego silnika użyć, jakiej skrzynki, do czego ma być auto, ile masz kaski itp...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Mar 2013, 23:59

Z hondy s2000 ten mi sie wydaje rozsadny chyba ze ty cos proponujesz ?
Masz warsztat ? i w jakim miescie ? Czy robołes cos podobnego ?
stefan7777
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: bmw

19 Mar 2013, 00:44

S2000 jest rozsądny ale... jest typową wiertarką więc osobiście nie mam przekonania do piłowania motorowni żeby z niej coś wydobyć. Wiertarka jest fajna w warunkach torowych a na ulicę jednak wolę niuta.
Jeżeli chodzi o mały silnik N/A jest to jedna z najlepszych opcji.

Druga możliwość to silnik z z350 jest cięższy ale o niebo lepsze parametry no i występuje w komplecie z bardzo tanią skrzynką która wszystko wytrzyma. Mozna dokupić kompresorek.

Trzecia opcja to V8 3uzfe jedna z najoszczędniejszych i najlepszych V8 na rynku. Parametry w serii są takie jak w niektórych autach po mozolnym tuningu. Oczywiście w USA wiekszość SWAPów do RXa to LSyV8 ale w PL są bardzo drogie więc ....

Czwarta opcja to 2,0T lub 1JZ/2JZ/RB25. Z 2,0T trzebaby pomyśleć co zda egzamin. Natomiast z JZetami jest kupa frajdy ponieważ tam gdzie 2jZ mówi "witam zapraszam do zabawy" tam reszta motorowni mówi papa. Wadą rozwiązań turbo jest upierdliwośc montażu, więcej elementów do popsucia, potrzebni ludzie do składania i do strojenia ale ....RX8 mająca 600KM na 2JZku musi fajnie śmigać :naughty:

Co do warsztatu nie byłoby problemu tylko musiałbym pogadać czy byliby zainteresowani takim SWAPem ponieważ więcej kaski jednak można zarobić przy seryjnym dłubaniu. Przy każdym moim wariackim projekcie mówią że to ostatni raz biorą się za głupoty :mrgreen:

Ogólnie zaczynając przygodą z dłubaniem musisz uzbroić się w cierpliwośc oraz w drugie auto. Fora tuningowe czytaj ale wiedzę w nich zawartą dziel przez 10.
Jak nie masz cierpliwości oraz nie jesteś psychicznie przygotowany do wydawania kasy czesto nie porównywalnie wiekszej od tego co słyszy się na codzień to olej temat.
Ogólnie zacznij od pomysłu na przeznaczenie auta, przejedź się jak nawiększą iloscią aut sportowych i zobacz co Ci odpowiada. Moze się okazać że np: Evo9 bedzie dla Ciebie 100razy lepsze niż jakikolwiek RWD. Im bedziesz bardziej świadomy tym więcej zoszczędzisz.


Jeżeli chodzi o mnie to realizowałem różne pomysły, nie jestem mechanikiem ale orientuje się czego potrzebuje a to juz jest baaardzo dużo.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Mar 2013, 00:52

350z super ale tam kreci tyl ???
Jak to rozwiazac ?
stefan7777
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: bmw

19 Mar 2013, 00:56

Wymieniam tylko auta RWD. Inne rozwiązania sa cięzkie do zrealizowania, teoretycznie możesz silnik FWD włożyc do RWD ale będą duże problemy żeby to zgrać.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Maj 2013, 00:44

Albo ja źle przeczytałem albo wy nie umiecie czytać, koleś chce mieć budę rx8 bo bardzo mu się podoba, ale jak wiadomo silniki wankla do bezawaryjnych/wytrzymałych nie należą więc myśli o swapie, Ty chcesz wsadzić 2.0 z omegi B 16v 136km? Pisze ponieważ sam jestem Ciekaw jak do tego ma się rozłożenie masy, zawieszenie, hamulce myślę że dały by rady. czekam na jakąś sensowną odpowiedź:)
mateuszf
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 26 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 626
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

07 Maj 2013, 01:49

stefan7777 napisał(a):350z super ale tam kreci tyl ???
Jak to rozwiazac ?


Może ja czegoś nie wiem ale do dzisiaj byłem przekonany że RX8 ma napęd na tył... Dlatego dostajesz propozycję silników z aut RWD... Chcesz tam zrobić FWD?!?!?! Bo nie czaje czegoś...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

07 Maj 2013, 03:00

mateuszf napisał(a):Ty chcesz wsadzić 2.0 z omegi B 16v 136km? Pisze ponieważ sam jestem Ciekaw jak do tego ma się rozłożenie masy, zawieszenie, hamulce myślę że dały by rady. czekam na jakąś sensowną odpowiedź:)


Rozłożenie masy będzie ok, reszta też będzie ok tylko silnik będzie kupa.
Generalnie jedna kupa zastapi drugą kupę :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Maj 2013, 03:21

szybki napisał(a):Rozłożenie masy będzie ok, reszta też będzie ok tylko silnik będzie kupa.
Generalnie jedna kupa zastapi drugą kupę :D


Sam silniczek omegi jest dosyć trwały, nie ma co szczególnie narzekać. A ta Madzia to wbrew pozorom dość ciężkie autko, nie będzie demonem prędkości z tym silnikiem...

mateuszf napisał(a):Albo ja źle przeczytałem albo wy nie umiecie czytać, koleś chce mieć budę rx8 bo bardzo mu się podoba, ale jak wiadomo silniki wankla do bezawaryjnych/wytrzymałych nie należą więc myśli o swapie, Ty chcesz wsadzić 2.0 z omegi B 16v 136km? Pisze ponieważ sam jestem Ciekaw jak do tego ma się rozłożenie masy, zawieszenie, hamulce myślę że dały by rady. czekam na jakąś sensowną odpowiedź:)


Rozłożenie masy ma się bardzo dobrze bo oba te silniki ważą baaaardzo podobnie, a wysokość umieszczenia jest mniej więcej równa. A pro po tematu to wygląda na to, że temat zaczął koleś który chciał chyba tak jak piszesz, ale przejął ktoś kto ma rx8 bez silnika i chcę chyba zrobić FWD, wtf?
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

07 Maj 2013, 10:39

Vermin napisał(a):Sam silniczek omegi jest dosyć trwały, nie ma co szczególnie narzekać. A ta Madzia to wbrew pozorom dość ciężkie autko, nie będzie demonem prędkości z tym silnikiem...


Parametry oplowego silnika są na tyle mierne że po zetknięciu z masą auta będzie totalny nie wypał a całą ścieżkę zdrowia i tak trzeba przejść.
Jeżeli szuka się 2,0 N/A które napędzi sprawnie RXa to tylko jednostki JDM które są trwałe i posiadają o wiele lepsze parametry.
W PL jest RX8 z 2,0 200KM z Hondy, naprawdę super jeździ i mało pali.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Maj 2013, 14:46

szybki napisał(a):Parametry oplowego silnika są na tyle mierne że po zetknięciu z masą auta będzie totalny nie wypał a całą ścieżkę zdrowia i tak trzeba przejść.
Jeżeli szuka się 2,0 N/A które napędzi sprawnie RXa to tylko jednostki JDM które są trwałe i posiadają o wiele lepsze parametry.
W PL jest RX8 z 2,0 200KM z Hondy, naprawdę super jeździ i mało pali.


To mniej więcej napisałem. Byłaby nie wiele szybsza od seryjnej omegi jeśli w ogóle ratio nie wyszło by na Vmax. 300 km/h i 16 sekund do setki :D. Pytanie czy gra jest warta świeczki w ogóle, bo sam nie wiem. Zwłaszcza że RX8 w serii z tego co pamiętam w najsłabszej wersji miało 190 KM???
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993