Sworzeń wahacza Vectra B

23 Sty 2025, 16:53

Będę wymieniał trzy części w zawieszeniu u mechanika , jeden z nich to sworzeń wahacza, kupiłem pasujący na allegro , ale przyszedł bez śrub , czy to jakieś są specjalne śruby czy mam dokupić normalne śruby z nakrętkami tylko żeby pasowały w otwory ?
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1042
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

23 Sty 2025, 22:41

A to się w ogóle będzie Ci opłacało? Mechanik za wymianę samych sworzni pewnie weźmie więcej niż całych wahaczy bo więcej roboty.
Śruby musisz kupić o średnicy otworu z nakrętkami samokontrującymi
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Sty 2025, 09:17

Fabryka sworznie do wahacza nituje . Zamienniki nowe też są nitowane . Naprawczo nity się usuwa ( chyba że sworznie były już wcześniej wymieniane ) i stosuje śruby o wysokiej wytrzymałości . Nie ze sklepu ogrodniczego czy okolicznego sklepu z artykułami metalowymi . Konieczne jest użycie śrub klasy co najmniej 8.8 , najlepiej 10.9.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4925
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Sty 2025, 15:02

Kao napisał(a):A to się w ogóle będzie Ci opłacało?


Ale ty farmazony opowiadasz, przecież jak zrobi cały wahacz to musi zrobić zbieżność , a jak sam sworzeń to nie trzeba. W gruzie trzeba wymieniać jak najmniej, po co mnożyć koszty, sworzeń pewnie kosztuje z 50 zł a wahacz z 200 , plus jeszcze dodatkowa zbieżność , to gdzie te twoje oszczędności?
słoniu
Początkujący
 
Posty: 62

24 Sty 2025, 15:19

A od kiedy to zbieżność ustawia się na wahaczu? Normalnie to powinno się ją ustawiać przy każdej ingerencji w zawieszenie jak i również profilaktycznie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Sty 2025, 15:22

Kao napisał(a):jak i również profilaktycznie.
:ok: :ok: :ok:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

24 Sty 2025, 15:44

Kao napisał(a):A to się w ogóle będzie Ci opłacało?


Miałeś rację, skonsultowałem się z mechanikiem i kupiłem cały wahacz , sam sworzeń by się może i opłacało ale jakby był już wymieniany i przykręcony na śrubach a u mnie jest na nitach.

słoniu napisał(a):sworzeń pewnie kosztuje z 50 zł a wahacz z 200 , plus jeszcze dodatkowa zbieżność

Trochę przesadziłeś z cenami, sworzeń kosztuje 20 zł , wahacz 100zl

Zbieżność i tak miałem mieć zrobioną, oprócz tych rzeczy co mówiłem do wymiany mam końcówki drążków drążki i łącznik stabilizatora. W poniedziałek będzie zrobione , dzięki za poradę
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1042
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

24 Sty 2025, 15:52

ineedl napisał(a):wymiany mam końcówki drążków drążki i łącznik stabilizatora. W poniedziałek będzie zrobione , dzięki za poradę


Pogrzało Cię ??? Po co tyle rzeczy robić w aucie które już idzie ku schyłkowi ?? Sworzeń to jeszcze ale drązki ? pewnie ktos ci powiedział że masz delikatny luz i już lecisz robić , nabija Cię na kase i tyle
słoniu
Początkujący
 
Posty: 62

24 Sty 2025, 17:08

Eee druciarz.... :ok: w swoim rób jak chcesz ale tu takie Twoje porady zostaną jedynie wyśmiane. Poproszę admina może uda się Ci zmienić nick na "druciarz"
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Sty 2025, 12:48

A na przyszłość chciałbym zapytać czy podobnie jest gdyby uszkodziła się tuleja wahacza (kosztuje ona ok 10 zł do mojego auta) wtedy też bardziej opłaca się cały wahacz czy wymiana tej tulei to prostsza i szybsza robota niż samego sworznia?
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1042
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

25 Sty 2025, 15:57

Tu już zależy od mechanika bo ceny będą bardzo rozbieżne
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Sty 2025, 16:09

No i zależy od tego czy ma czym to wyprasować i wprasować . Ja mam prasę i szafę różnych szpejów a kolega mechanik ma do tego tylko małe imadło i młotek :D
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4925
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sty 2025, 17:24

ineedl napisał(a):przyszłość


Weź jeszcze na przyszłość przekładnie nową wrzuć najlepiej z nowymi sankami :happy: :happy:
słoniu
Początkujący
 
Posty: 62

27 Sty 2025, 15:28

Odebrałem koło południa auto , zobaczyłem teraz na wydruk zbieżności, pierwszy raz taki mam , chciałem zapytać , jeśli chodzi o tylną oś, są takie czerwone wartości w rubryce tej po prawej , ale jak rozumiem najważniejsza jest wartość "zbieżność całkowita"?
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1042
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

27 Sty 2025, 19:12

Mnie się wydaje że jak nie jest na zielono to zawieź auto na złom skoro nie da się ustawić
słoniu
Początkujący
 
Posty: 62