Kiedyś szukałem górnych wahaczy do Okularnika,okazało się,że te szanujących się firm kosztują ok.350 zł za sztukę,myślę sobie tyle nie dam,spróbuję tanich zamienników(80 zł szt).Naturalnie sprzedawca chciał mi je wybić z głowy,twierdził,że wytrzymają najwyżej 5 tyś km i będą stukać,mimo to kupiłem.Żaden mechanik nie chciał się podjąć ich wymiany,nie wiedziałem dlaczego,dopiero zrozumiałem gdy sam się za to zabrałem.Lewa strona poszła gładko,ale prawa?Szkoda gadać
![Exclamation :!:]()
Zacząłem żałować,że nie kupiłem tych drogich,gdyż dostęp do śruby prawej strony,jest taki,że
![Bardzo zły :evil:]()
Wszystko zabudowane pojemnikiem na komputer.Nic to,zrobiłem w końcu.Kiedy zaczęły obydwa stukać?Po ok.15 tyś km.Stare wahacze schowałem sobie,i dobrze,gdyż w międzyczasie dowiedziałem się,że jest w moim mieście facet(jest profesorem),który regeneruje wahacze i sworznie nawet aluminiowych zawieszeń.Pojechałem do niego.Za komplet chciał 140 zł(dwa wahacze)Wytłumaczył mi,dlaczego zamienniki są niskiej jakości.Nie,nie chodzi tutaj o materiał niskiej jakości,wręcz przeciwnie,ale o słabą precyzję spasowania kulki w panewce,sworznie łatwo jest ruszać,tak było w z tymi podróbami.Sam wykonał urządzenie do regeneracji(jest niewielkie),dno sworzni można odkręcić,twierdzi,że gwint jest mocniejszy niż spaw,zresztą przy następnej regeneracji łatwiej i szybciej będzie można dokonać powtórnej,jest miejsce na specjalny klucz a brzegi zostały punktowo spawnięte,by dna się nie odkręcały.Stosuje plastikowe wkładki z lepszego materiału niż te stosowane przez najlepszych producentów.Gdy się go zapytałem,czy sworznie wytrzymaja 100 tyś km to się śmiał
![Szczęśliwy :D]()
Opinie tych,którzy przede mną dokonali regeneracji,są takie,że jego sworznie wytrzymują zdecydowanie dłużej jak FAGI,Bilsteiny czy Lemfórdery.Nie jest w stanie dokonać regeneracji tylko jednego wahacza do Mercedesa S klasy,gdyż twierdzi,że konstrukcja odwrotna to uniemożliwia,gdyż cała siła nie jest skierowana ku dnu sworznia,tylko w kierunku kołnierza.Poza tym regeneruje wszystkie sworznie i wahacze,nawet aluminiowe.Niestety jego moce przerobowe są takie,że trzeba czekać w kolejce.Jeśli będziecie kupować sworznie,czy wahacze,to próbujcie ruszyć w prawo i lewo,tych sworzni w wahaczach po regeneracji nie mogę ruszyć za żadne skarby,i tutaj tkwi tajemnica trwałości.Im ciaśniej spasowana kulka w panewce,tym lepiej.Poza tym, on stosuje bardzo drogiego i specjalnego smaru.Tak mi to zostało wytłumaczone.Kiedyś kupiłem sworznie do Clio f-my TEKNOROT,nie mogłem ich ruszyć korzystając z użycia całej swej siły,i fakt,sworznie okazują się bardzo trwałe.Te w zamiennikach do Mercedesa latały jak przysłowiowe .....
![Szczęśliwy :D]()
Ale wtedy jeszcze nie wiedziałem na co zwracać uwagę przy kupnie wahaczy,czy sworzni,teraz ja wiem ,i Wy też wiecie.
![Wink :wink:]()