Ford Mondeo Mk2 kierownica nie wraca po skręceniu

24 Mar 2016, 20:34

Witajcie :-)

Mam problem z kierownicą w Mondeo mk2 kombi: po skręcie kierownica nie wraca idealnie na wprost tylko lekko jest skręcona w stronę w którą skręcałem i w tę ściąga auto. Podczas hamowania przy kierownicy na wprost auto ściąga w prawo, gdy zahamuję z lekko skręconą w lewo to autko jedzie prosto (nie jest to wina hamulców)

dodatkowe objawy:
- podczas skręcania pod obciążeniem (wjeżdżając na lekki krawężnik lub jadąc szybko po zakręcie na nierównej drodze) kierownica jakby podczas kręcenia działa lżej, ciężej, lżej, ciężej itd
- przy bardzo wolnej jeździe po dużych dziurach stuka kierownica i plastik na niej
- przy wjeżdżaniu i zjeżdżaniu z dużego krawężnika szczególnie na skręconych kołach czasem słychać stuknięcie/zgrzyt jakby przesunął się sworzeń wahacza
- przy ruszaniu kierownicą na postoju szumi pompa wspomagania
- gdy szybko ruszam w lewo i prawo na postoju falują obroty od 500 do 1100
- gdy ruszam szybko kierownicą w lewo prawo stuka maglownica
- gdy skręcę na max w lewo lub prawo wyje pompa wspomagania i jest głośny pojedynczy stuk
- gdy skręcę na max w prawo, cofnę jakieś 45 stopni i przytrzymam w prawo 15 stopni słychać jakby zgrzyt z wyciem

Co nie jest powodem:
- tarcze, klocki (dałem nowe i nic)
- przewody elastyczne hamulcowe (nowe)
- siła hamowania (z przodu identyczna, regenerowalem zaciski, z tyłu niewielka różnica, odpowietrzyłem układ)
- zbieżność (ustawiona idealnie, dwukrotnie, z wydrukiem, tył + przód)
- amortyzatory (były wymieniane, a kilka dni temu sprawdzone na oskp na maszynie)
- felgi, opony (pozmieniałem, są wyważone, ciśnienie wszędzie takie samo)
- nowe łączniki stabilizatora z tyłu
- łożyska kół 4szt były wymieniane też kilkadziesiąt tysięcy kilometrów temu, koła kręcą się bez oporów, nie ma luzów więc raczej odpada

Co podejrzewam:
- pęknięta sprężyna lub zużyte łożyska amortyzatorów, ale podczas kręcenia od lewej do prawej, gdy trzymam za sprężynę nie czuć przeskoków, a w mk1 czułem gdy pękła. Przy kręceniu na postoju nie ma stuków ani przeskoków kierownicy
- maglownica (jest suchutka, płyn nowy Mobil ATF220)
- sworzeń wahacza, ale były wymieniane kompletne wahacze z przodu (Febi Bilstein) co prawda kilkadziesiąt tysięcy kilometrów temu, ale wyglądają jak nowe, tuleje świeże bez parcenia gumy. Również łączniki stabilizatora z przodu, gumy stabilizatorów

Historia :

- zawieszenie sprawdzane przez 2 mechaników, na stacji diagnostycznej i przeze mnie czyli 4 razy i nie czuć luzów
- gdy kupiłem auto to ściągało właśnie w prawo, okazało się, ze słynne wahacze wzdłużne z tyłu, które są śmiesznie cienkie są krzywe, wyjąłem je, wyprostowałem na prasie, dospawałem gruby płaskownik, pojechałem ustawić zbieżność z tyłu i przodu i było super, ale po kilku miesiącach wpadłem w dziurę przy ponad 120km/h i kierownica skręciła w lewo, a auto znów ściąga w prawo, zmieniłem koła (z felgami) na zimowe, pojechałem ustawić znów zbieżność z tyłu i przodu i mam prosto kierownicę, ale przy hamowaniu skręca się w lewo, a gdy trzymam prosto ściąga w prawo. Najlepiej trzymać prosto, a podczas hamowania skręcić w lewo wtedy jest ok

Chcę wydać kasę, by było dobrze, ale chciałbym wiedzieć na co wydać, bo łożyska z poduszkami zrobię za 120zl z monroe, sworzeń za 50 porządny, ale magiel już sam nie wyjmę i wymiana z regeneracją pewnie z 600-1000. Łożyska to też trochę pracy, a obawiam się wymienić w ciemno nie wiedząc, że nie przyniesie to efektu
Marian50P
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Górny Śląsk
Prawo jazdy: 01 12 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG

19 Kwi 2016, 17:03

Ciekawa historia :)
Próbowałeś może podnieść przód auta tak żeby koła były w górze i wtedy kręcić kierownicą? Mógłbyś posłuchać wtedy przy łożyskach poduszki amortyzatora czy czasem coś nie chrobocze. Generalnie te łożyska jak padają to przeważnie strzela przy skręcaniu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Kwi 2016, 07:55

Ewentualnie drążki układu kierowniczego- to również należy sprawdzić i wymienić jeżeli przy każdym skręcie kołami,nawet w miejscu- słyszysz charakterystyczne trzaski.
Salko
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001

26 Lip 2016, 03:19

Maglownica zregenerowana, nowe końcówki drążków, nowy drążek lewy, łożyska amortyzatorów i poduszki nowe, sprężyny są całe, nowe wahacze z przodu, nowy płyn wspomagania, nowe opony, zbieżność ustawiona w bardzo dobrym warsztacie i dalej kierownica nie wraca do końca

Buczy trochę pompa wspomagania, czasem trochę piszczy. Czy ona może być powodem? Pasek i rolki są nowe, płyn też, nie ma bąbelków w zbiorniczku, wspomaganie działa z jednakową siłą przy różnych obrotach, ale trochę zbyt ciężko
Marian50P
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Górny Śląsk
Prawo jazdy: 01 12 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG

26 Lip 2016, 11:41

Pokaż tutaj wydruk z geometrii.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Essex Super Six 1927 rok
    Samochód jest klasycznym amerykańskim pojazdem z lat 20-tych. Koła z drewnianymi szprychami i duży 6-cylindrowy silnik. Essexy były najpopularniejszymi samochodami w Warszawie w branży taksówkarskiej! Pojazd ...