Niemiecka firma Webasto, znana Polakom przede wszystkim z produkcji urządzeń ogrzewania postojowego, montowanych w samochodach osobowych i ciężarówkach, działa również w wielu innych dziedzinach motoryzacji. Jednymi z flagowych produktów Webasto są samochodowe izotermy i chłodnie oraz systemy klimatyzacji, montowane we wszelkiego rodzaju pojazdach. Działania jednego z największych dostawców rynku motoryzacyjnego na świecie koncentrują się ostatnio również na systemach ogrzewania, klimatyzacji i ładowania dla samochodów elektrycznych.
Dziś Webasto pracuje m. in. nad systemami akumulatorów oraz rozwiązaniami w zakresie ładowania i ogrzewania, przeznaczonymi do pojazdów z napędem hybrydowym i elektrycznym. "Firma Webasto działa od 1901 roku. Mamy liczne produkty, związane z utrzymaniem dobrego klimatu w pojazdach. Specjalizujemy się w rozwiązaniach z zakresu ogrzewania i klimatyzacji. Działamy w sektorze samochodów osobowych, ale także autobusów i ciężarówek, pojazdów specjalnych i w kolejnictwie. Najmocniej jesteśmy związani z ciężkim transportem drogowym. Kierowca, który w ciężarówce pracuje i mieszka, musi mieć zapewniony odpowiedni komfort i właśnie za to odpowiadamy. Jesteśmy również obecni w segmencie rekreacyjnym, dostarczając wyposażenie do samochodów kempingowych, łodzi motorowych i jachtów. Zaczęliśmy dynamicznie działać na rodzącym się rynku pojazdów elektrycznych, wprowadzając m. in. wysokonapięciowe ogrzewacze HVH oraz najnowocześniejsze systemy ładowania" mówi Tomasz Konieczny, Dyrektor Zarządzający Webasto Petemar.
Elastyczne systemy akumulatorów W ubiegłym roku światowy debiut na targach IAA w Hanowerze miał modułowy system akumulatorów do pojazdów elektrycznych, który można niemal dowolnie skalować i elastycznie dostosowywać do potrzeb. Nowy system akumulatorów Webasto pozwala swobodnie konfigurować ich zestawy. Baterie o pojemności 35 kWh każda, można łączyć w zestawy nawet po 8 sztuk naraz.
"To rozwiązanie, dedykowane do autobusów i ciężarówek, ale też małych pojazdów dostawczych. Wykorzystanie standaryzowanych modułów pozwoliło wymiernie skrócić proces opracowywania produktu i tym samym obniżyć jego koszt dla klienta końcowego" wyjaśnia Tomasz Konieczny.
Modułowy system akumulatorów można wykorzystać jako zamiennik dla standardowych akumulatorów, a także jako źródło energii dla pojazdów z napędem hybrydowym i elektrycznym. Dodatkowo w ofercie jest tzw. "Box interfejsu pojazdu" VIB (Vehicle Interface Box), służący jako łącznik pomiędzy systemem baterii a samochodem, umożliwiający konfigurację i programowanie obu systemów.
Inteligentne ładowarki do samochodów elektrycznych Niemiecki producent ma w swojej ofercie również wysokiej jakości ładowarki do pojazdów elektrycznych. Najbardziej zaawansowanym produktem w gamie jest inteligentna ładowarka Webasto Live, umożliwiająca elastyczne tworzenie sieci urządzeń z wykorzystaniem telefonii komórkowej lub Bluetooth.
"Zestawy urządzeń można kontrolować za pomocą aplikacji Webasto LiveApp. Interfejsy sieciowe LAN i WLAN, umożliwiają połączenie ze sobą kilku ładowarek oraz dynamiczne zarządzanie ładowaniem" precyzuje Tomasz Konieczny.
Mobilna aplikacja pozwala na śledzenie w czasie rzeczywistym procesu ładowania, pobieranie danych i optymalizację ładowania pod względem kosztów. Uwierzytelnianie i dostęp do sieci ładowarek może odbywać się za pomocą tokenów RFID w standardzie DESfire lub smartfonów. Webasto Live to również jedna z niewielu ładowarek naściennych na rynku, pozwalająca na uwierzytelnianie w systemie Plug & Charge (zgodnym z ISO 15118).
Ładowarki Webasto Live są dostępne z kablem o długości 4,5 lub 7 m ze złączem typu 2 i mają skalowaną wydajność ładowania - od 3,7 kW do 22 kW. Podstawowa ładowarka w gamie, to Webasto Pure - kompatybilna ze wszystkimi samochodami elektrycznymi z wtyczkami typu 2, niezależnie od producenta pojazdu. Dostępne są wersje urządzenia o mocy ładowania 11 lub 22 kW.
Nagrzewnice do samochodów elektrycznych Webasto stworzyło też wysokowydajne systemy ogrzewania, przeznaczone do pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Są to wysokonapięciowe nagrzewnice HVH, tzw. High Voltage Heaters. Te urządzenia, zapewniając komfort termiczny we wnętrzu pojazdu, potrafią zadbać także o zapewnienie odpowiedniej temperatury akumulatorów trakcyjnych, dając możliwość pełnego wykorzystania ich sprawności i pojemności.
Dzięki wydajnej technologii warstwy grzewczej, nagrzewnica HVH niemal bezstratnie przetwarza zmagazynowaną energię elektryczną, ze stałą wydajnością na poziomie powyżej 95 proc. Ważące zaledwie 2,7 kg HVH jest lżejsze i bardziej kompaktowe, od elektrycznych systemów grzewczych konkurencji.
"Wysokowydajne ogrzewacze charakteryzują się również niską emisją hałasu i długą żywotnością. Ich kompaktowy rozmiar i niewielka masa ułatwiają instalację nagrzewnic nawet w bardzo ograniczonych przestrzeniach" dodaje Tomasz Konieczny z Webasto Petemar.
Wysokonapięciowe nagrzewnice Webasto są oferowane w wersjach o mocy cieplnej 5, 7 i 10 kW oraz przystosowane do zasilania prądem o napięciu od 250 do 870 V. Zintegrowane, wielostopniowe zabezpieczenia, zapewniają im najwyższy poziom wytrzymałości i bezpieczeństwa pracy.
źródło: artykuł powstał przy współpracy z Webasto Petemar
Pierwszy kabriolet Volkswagena stworzony na bazie SUV-a W ramach wielkiej ofensywy nowych modeli Volkswagen wprowadzi na rynek swój pierwszy kabriolet na bazie auta typu SUV – T-Roc cabrio. Jego produkcja rozpocznie się w pierwszym półroczu 2020 roku w Osnabrück. ...
Hamowanie silnikiem - niższe spalanie i bezpieczeństwo Hamowanie silnikiem to element techniki jazdy, dzięki któremu możemy z jednej strony zmniejszyć zużycie paliwa w naszym aucie, a z drugiej wpłynąć na bezpieczeństwo jazdy. Nie jest to jednak łatwy sposób hamowania, ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.