Systemy wspomagające i układy napędowe nowego Passata B8

11 Gru 2014, 14:03

Większy komfort i większe bezpieczeństwo. Nowe systemy wspomagające, Infotainment i systemy poprawiające komfort czynią indywidualną mobilność bardziej ekologiczną, połączoną w sieć, komunikującą się wzajemnie oraz jeszcze bezpieczniejszą. Technologie wszechstronnego Passata zacierają granice między segmentami. Do technologii tych należą – oprócz Active Info Display i wyświetlacza Head-up – także takie systemy, jak wykorzystujący odpowiednie aplikacje Rear Seat Entertainment na tablet, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i rozpoznawania pieszych oraz trzy światowe nowości: Emergency Assist (zatrzymanie samochodu w przypadku zasłabnięcia kierowcy), Trailer Assist (wspomaganie manewrowania z przyczepą) i asystent jazdy w korkach.

Systemy wspomagające i układy napędowe nowego Passata B8

Dziesięć silników: TSI i TDI. Dla nowego Passata oferowanych będzie dziesięć silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem (benzynowe TSI i wysokoprężne TDI) o spektrum mocy od 88 kW/120 KM do 206 kW/280 KM. Wszystkie jednostki napędowe są nowością w Passacie. Zużycie paliwa i emisję CO2 udało się obniżyć nawet o 20 procent. Wszystkie wersje wyposażone są w systemy Start-Stop i tryb rekuperacji. Dla każdego silnika dostępna jest opcjonalnie, a dla najmocniejszych jednostek – seryjnie, dwusprzęgłowa przekładnia DSG.

Hybryda plug-in o mocy 160 kW/218 KM. Po raz pierwszy Passat będzie dostępny z napędem hybrydowym plug-in (silnik benzynowy TSI o mocy 115 kW plus silnik elektryczny 85 kW oraz ładowana zewnętrznie bateria) jako Passat GTE. Z mocą systemową 160 kW/218 KM jest to aktualnie najmocniejsza hybryda plug-in Volkswagena. Passat GTE będzie mógł pokonać maksymalnie 50 km tylko na prąd, nie emitując szkodliwych substancji.

Silniki benzynowe TSI. Oferta silników benzynowych rozpoczyna się od jednostki o mocy 92 kW/125 KM. Kolejnym silnikiem jest czterocylindrowy TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 110 kW/150 KM z funkcją aktywnego odłączania cylindrów (ACT). Zużywa on 4,9 l/100 km (emisja CO2 115 g/km), czyli o 1,3 litra (20%) na 100 km mniej, niż porównywalna wersja poprzednika. Pozostałe stopnie mocy to: 132 kW/180 KM, 162 kW/220 KM i 206 kW/280 KM. Silnik TSI hybrydy plug-in rozwija moc 115 kW/156 KM. W modelach o mocy 220 KM, 280 KM i Passacie GTE montowana jest seryjnie przekładnia dwusprzęgłowa DSG

Nowoczesny TDI o mocy 240 KM. Niezwykle interesujący pod względem techniki jest najmocniejszy czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TDI), jaki kiedykolwiek był oferowany przez Volkswagena: nowy 2,0-litrowy silnik bi-turbo o mocy 176 kW/240 KM, zużywający zaledwie 5,3 l/100 km (emisja CO2: 139 g/km). Passat Limousine z tym silnikiem rozwija prędkość maksymalną 240 km/h, Variant – 238 km/h. Ze względu na wysoki maksymalny moment obrotowy 500 Nm, Passat 240 KM będzie wyposażony seryjnie w napęd na wszystkie koła 4MOTION i nową, 7-biegową DSG.

Silniki wysokoprężne TDI. Oferta silników wysokoprężnych obejmuje trzy jednostki 2.0 TDI: o mocy 110 kW/150 KM, zużywającą tylko 4,1 l paliwa na100 km (emisja CO2: 108 g/km), 140 kW/190 KM oraz najmocniejszy silnik TDI (176 kW/240 KM). Dostępny są jest także silnik 1.6 TDI o mocy 88 kW/120 KM. W 2015 roku do oferty dołączy jeszcze oszczędniejszy model – Passat TDI BlueMotion z silnikiem 88 kW/120 KM.

źródło: Volkswagen Group Polska
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3811
Zdjęcia: 13116
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y