

Nowy Passat powstał na bazie modułowej platformy podłogowej MQB, która pozwoliła na wprowadzenie znacznie bardziej dynamicznych proporcji (m.in. niższe nadwozie, większy rozstaw osi, większe koła), a jednocześnie poprawiła możliwości rozmieszczenia poszczególnych podzespołów. Zachowując wszystkie funkcjonalne zalety, Passat wyraźnie zyskał na charakterze, ekskluzywności i dynamice. Dzięki nowym diodowym reflektorom (seryjne od wersji Highline – tylko 240 KM TDI) i seryjnym we wszystkich wersjach diodowym światłom tylnym, Passat nawet w nocy wygląda wyjątkowo. Nowy Volkswagen Passat, zarówno jako wersja Limousine jak i Variant, jest modelem nawiązującym do kolejnej, wyższej klasy samochodów. Najpopularniejszy europejski samochód firmowy znalazł swoje miejsce między środkową a górną klasą średnią, między segmentem B i C.

Podobnie jak nadwozie, także wnętrze jest pełne ekspresji. Estetyka, czystość formy i wysoka jakość doskonale korespondują z całościową koncepcją Passata ósmej generacji. Dzięki licznym nowym rozwiązaniom stylistycznym, jak rzucający się w oczy poziomy element z pasem wlotów wentylacji oraz technologiom, jak Active Info Display (interaktywne wskaźniki cyfrowe), wyświetlacz Head-up czy oświetlenie w postaci wąskich pasów, także wnętrze prezentuje się bardziej awangardowo i ekskluzywnie, niż kiedykolwiek wcześniej.
źródło: Volkswagen Group Polska