Szarpanie na gazie - Matiz, instalacja sekwencyjna BRC

06 Kwi 2012, 17:22

Witam,

W trakcie jazdy, nie ma znaczenia czy 30 km/h czy 90 km/h, samochód dostawał porządnej "czkawki". Szarpało i w tym momencie nie można było przyśpieszać. Filtry wymieniłem, kable były wymieniane parę tysięcy kilometrów temu (wg poprzedniego właściciela pojazdu). Zostawiłem samochód u mechanika, który zakładał instalację BRC w tym matizie, dostałem telefon że to reduktor. Koszt 450 zł brutto (reduktor+robocizna).

Problem ustąpił...do dziś. Mianowicie, wczoraj w trakcie jazdy (90 km/h) czułem leciutką czkawkę przez krótki czas. Jednak dziś już było to bardziej wyraźne do odczucia (ok. 80km/h), aż przełączyłem na benzynę i się uspokoiło - "czkawka" nie była w takim stopniu jak przed wymianą reduktora. Po 3 minutach przełączyłem na gaz i było ok. Przy obu silnik rozgrzany. Zauważyłem że dzieje się to podczas jazdy pod górę. Czy ktoś potrafi mi pomóc? Może wystarczy zajechać do gazownika na regulację instalacji gazowej?

Ogólnie robię dziennie tym samochodem 90 km, po 45km w jedną stronę. Spokojna stała jazda. Większość autostradą.

Niewiele się znam jak na razie na samochodach, a na LPG już w ogóle. Co sądzicie o tej sytuacji? Jesteście w stanie coś poradzić i jakoś to skomentować?
OczkO
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32

07 Kwi 2012, 18:40

Bardzo ważna jest precyzja montażu samych wtryskiwaczy,one muszą być idealnie w pionie! Gdy tak nie jest,mogą się przycinać,naturalnie szybciej się zużywają.Musisz mieć pewność co do precyzji montażu,inaczej będziesz tracił kasę bez efektów.Jest jeszcze jeden problem,jakości samych wtryskiwaczy,te tanie tracą parametry już po kilku tysiącach km.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8598
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Kwi 2012, 19:35

Masz na myśli "te" niebieskie na zdjęciu?

[link wygasł]
OczkO
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32

07 Kwi 2012, 19:57

Tak,napisz jaka firma.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8598
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

09 Kwi 2012, 12:37

czy to jest wystarczająca informacja? jeśli nie to jutro otworze maskę i pyknę fotkę

[link wygasł]
OczkO
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32

14 Kwi 2012, 17:36

Witam po krótkiej przerwie.

Byłem w serwisie w którym mi wymieniali reduktor. Wzięli lapka i zrobili mapowanie, podczas którego nie jechali autem. Następnego dnia w trakcie jazdy do pracy zapalił mi się check i autko zaczęło zwalniać dostając lekkiej czkawki. Dzieje się to tylko przy większych prędkościach (90km/h), podczas jazdy po mieście czegoś takiego nie zauważyłem. Po dzisiejszej wizycie w serwisie (tym razem podpięli lapka i zrobiliśmy próbna jazdę) powiedział że mogą to być wtryski albo ewentualnie świece. Chce żeby go zostawić w przyszłym tygodniu, zamówi wtryski, sprawdzi czy będzie ok, i na tej podstawie powie czy to są wtryski.

Mam wtryski BRC niebieskie starego typu. Z tego co widziałem na necie za 1 szt. trzeba zapłacić przeszło 200 zł - [link do oferty na Allegro wygasł]

Znalazłem dziś na necie również firmę która zajmuje się regeneracją:
http://www.poterek.com/index.php/o-nas.html

Moje pytanie jest takie, czy warto się bawić w regenerację, czy firmy tego typu nie obiecują gruszek na wierzbie?
OczkO
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Circle K zawiesza działalność w Rosji
    Właściciel sieci stacji Circle K, kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard Inc. (Couche-Tard), jedna z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego, podjęła decyzję o zawieszaniu działalności ...
    BMW ActiveHybrid 3
    Podwyższona sprawność, której towarzyszy lepsza dynamika samochodu BMW ActiveHybrid 3, to wynik połączenia cenionego i nagradzanego silnika spalinowego z innowacyjnym napędem elektrycznym. Technologia BMW TwinPower ...

14 Kwi 2012, 20:09

Dobrze,ze napisałeś,nie mogłem znaleźć tego tematu.Okazuje sie,że były wtryskiwacze BRC,które sam producent zalecał wymieniać na inny model BRC(akcja serwisowa),wielu ludzi wkłada niepotrzebnie kasę w regulacje a wtryski nie pozwalają na zadowalające efekty.Porządny wtryskiwacz to podstawa,musisz wiedzieć,że warunki pracy wtryskiwacza gazowego sa zdecydowanie trudniejsze niż wtryskiwacza benzynowego.Obecnie ,któraś firma,już nie pamiętam która, testuje instalkę w silniku z bezpośrednim wtryskiem,gaz jest wtryskiwany wtryskiwaczami benzynowymi,martwią się tylko o trwałość tych wtryskiwaczy,wniosek?! Szkoda kasy w ogóle na instalację LPG,jeśli nie wybierze się listwy wtryskowej z najwyższej półki.Trzeba też dobrać charakterystykę pracy wtryskiwacza pod dany silnik,to nie takie hop siup.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8598
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Kwi 2012, 20:15

Acha,pytasz o regenerację?Wymieniają środek calutki,sądzę że części fabryczne.Tutaj wtrysk kosztuje 200 zl,nie może być podłej jakości! Te podłej, też kosztują ok 250 zł ,ale 4 sztuki! :D
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8598
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Kwi 2012, 20:20

Z tego co udało mi się znaleźć na necie to akcja serwisowa tyczy się roku 2010, a moja instalacja jest z 2007. Niestety nie mogę znaleźć żadnej informacji o szczegółach tej akcji.
OczkO
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32

17 Kwi 2012, 17:22

Witam po raz kolejny z kolejną opowieścią:)

Otóż zadzwoniłem do BDB, firmy zajmującej się regeneracją wtrysków. Powiedzieli mi że moich wtrysków nie regenerują, ale mają na sprzedaż Keihiny zregenerowane (niebieskie) z listwa i nowymi kostkami z wysyłką za 350 zł i roczną gwarancją. Powiedziano mi że można to podłączyć do mojej instalacji BRC Sequent 24, stosując następujący zabieg:

- przeciąć moją listwę BRC aby zostawić tylko część w którym jest zamontowany czujnik
- nagwintować tę pozostałą część i połączyć ją wężykiem z nową listwą dostarczoną z Keihinami
- zamontować i podłączyć do reszty

Co wy o tym sądzicie? Czy to w ogóle będzie działać? Bo koszty miałbym dużo mniejsze od tych gdzie musiałbym kupować nowe wtryski BRC.
OczkO
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32

18 Kwi 2012, 18:05

Spotkałem się jeszcze z jedną metodą która została zastosowana w identycznej instalacji jak moja:

Ponieważ były zaschnięte brązowe krople na obudowie ścianki filtra fazy lotnej, to przed wymianą wtrysków spróbować tego :

-Kup 0,5 litra benzyny EKSTRAKCYJNEJ
-zagrzej samochód co będzie chciał się przełączyć na gaz
-wyjmij filtr fazy lotnej ( zakładam że masz ten oryginalny wkładany do tej aluminiowej puszki zamykanej wieczkiem z uszczelką i na zabezpieczenie seger rozprężny)
- do puszki po filtrze nalej do pełna benzyny, zamknij wieczko, załóż seger
-odpal samochód i daj mu chwilę pochodzić na tej benzynie ekstrakcyjnej
-zgaś samochód, otwórz filtr i znów zalej go do pełna benzyną ekstrakcyjną, znów go zamknij i pozostaw na godzinę
- po godzinie odpalasz znów samochód i czekasz aż wypali całą benzynę z puszki filtra
- i znów zalewasz do pełna i zostawiasz na godzinę, robisz to tak długo aż nie braknie ci benzyny ekstrakcyjnej
- na koniec wkładasz filtr ( do pustej obudowy po wypaleniu benzyny ekstrakcyjnej), składasz wszystko i zobaczysz czy będzie chodziło normalnie

Jest to w ogóle bezpieczne?
OczkO
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32

18 Kwi 2012, 19:48

Tak,skoro ci,którzy zajmują sie wtryskiwaczami(regeneracją) twierdzą,że będzie działać po takim zabiegu ,to chyba wiedzą co mówią. Wtryskiwacze KEIHIN?!Nie sądzę by były od nich lepsze.Drugi problem,nie raz w celu przepłukania instalacji od filtra do reduktora z nim włącznie wlewałem benzynę zwykłą do samego filtra(puszki) i hajda.Tak ,tylko,że mnie auto na tej benzynie by nie odpaliło,gdyż u mnie nie ma wtryskiwaczy.Co ci się może stać?!Jedynie przepłuka ci wtryskiwacze,może je odblokować,przecież podejrzewam ta maź brązowa nawet jeśli gaz przejdzie przez filtr fazy lotnej będzie się tak czy siak odkładać poza filtrem ,tylko,że w zdecydowanie mniejszej ilości.Szczerze?!Gdybym miał instalkę na wtrysku,to bym się nawet nie zastanawiał nad tą metodą,co się może stać,to rzeczywiście może zlikwidować twoje problemy,tylko po co benzyna ekstrakcyjna,zwykła też wszystko rozpuści :wink: Działaj i napisz o efektach.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8598
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

20 Kwi 2012, 16:33

a mojej sprawie diagnoza wygląda tak że centralka nawaliła, nowa 900 zł z montażem

Czy ktoś nie ma na sprzedaż centralki BRC starego typu (bez żadnych 11, MY itd)? Na allegro znalazłem tylko dwie.
OczkO
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32

01 Wrz 2012, 13:21

Witam.
Mam ten sam problem z instalacją BRC w Focusie.
Przy próbie przyśpieszania auto ma czkawkę.
Wymieniałem już tryski, podmieniałem komputer i nic.
Po resecie auto jeździ przej jakis czas i problem powraca.
Mechanik stwierdził że prawdopodobnie to przez katalizator ale wątpię, gdyż auto na benzynie jeździ normalnie.
Arhet
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 1982
Auto: Ford Focus mk2