Szarpanie po postoju?

27 Cze 2021, 18:03

Witajcie, auto Corsa D 1.6 turbo, sprawa wygląda następująco. Odpalam auto jadę z 20km, temp 25-26 stopni jest ok, auto idzie rowno, po czasie idzie trochę słabiej ale to wina słabego dolotu do mocy auta(mały intercooler, temp w dolocie przekracza 70st). Natomiast, gdy stanę autem, a po 2-3h znowu chce jechać to szarpie przy przyspieszaniu. Jest to bardzo dziwna sprawa, trwa to w zasadzie od zakupu auta, błędów brak. Ostatnio auto było na strojeniu, dokładnej diagnostyce podczas jazdy wszystkich parametrów. Tuner nie zgłaszał żeby coś było źle, przeplywka, sondy, sensory wszystko działa należycie. Podczas tych szarpan błędów nie wywala. Stąd już rozkładam ręce. Tuner mówi, że być może to kwestia temp w dolocie, przez co cofa zapłon i boost i stąd to szarpania, bo intercooler w tym aucie jest jak do auta 150KM, a moje ma 196..adaptacje zrobione, wszystko ustawione jak ma być, sprawdzane przez różnych tunerów. Wszystko gra. Postanowiłem wczoraj że wymienię świece na dedykowane do mojego samochodu i cewkę zapłonowa, nie pomogło. Czyszczona przepustnica, przepływka, wymieniona turbina, kolektor wydechowy, pokrywa zaworów, odma, rozrząd. Wciąż to samo. Pomysły powoli się kończą, jedyny trop to właśnie szybko grzejący się dolot. Co myślicie, miałoby to sens?
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

27 Cze 2021, 18:04

Podciśnienia, zawory turbiny też sprawdzane
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

28 Cze 2021, 14:11

Skoro wskazała na temperaturę w dolocie to przecież można sprawdzić jej wartość? Dobrze by tu było zobaczyć jaka jest jej wartość jak wszystko jest ok i później jak pojawią się problemy będzie widać jak duża jest różnica.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

01 Lip 2021, 19:11

Najprawdopodobniej to wina właśnie dolotu. Byłem na logach i nie wyszło wypadanie zapłonu, albo spalanie stukowe. Natomiast w temp 30 stopni po 7km jazdy czasem mocniej wciskajac gaz temp w dolocie to ponad 65 stopni i ECU już cofa boost i zapłon. Na hamowni przy temp 30 stopni temp w dolocie umiała dobić do prawie 80 stopni, a to są wartości bardzo wysokie. Chyba czas na doinwestowanie w wydajniejszy intercooler. Tuner zresztą miał związane ręce przy mapie, ze 170 udalo sie tylko na 196KM właśnie ze wzgledu na to, że turbo nie chciało dmuchać więcej niż 1.2bar, przez puchnący intercooler(tego dnia było 25 stopni).
Heli
Początkujący
 
Posty: 97
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Polo R WRC - premiera w Monaco
    Od 2013 roku, począwszy od legendarnego Rajdu Monte Carlo (15 – 20 stycznia), Volkswagen będzie brał udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC). W sobotę 8 grudnia, przed 250 zaproszonymi gośćmi i dziennikarzami ...