Szarpanie w automacie Mercedes w204 na niższych biegach

15 Lis 2020, 12:11

Witam.
Mam W204 z 2009 roku w benzynie +LPG z automatyczną 5-cio stopniową automatyczną skrzynią. Ostatnio zauważyłem szarpanie podczas zmiany z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg. Dzieje się to na zimnym silniku. Często to idzie odczuć podczas przejazdu przez rondo (zwalniam wjeżdżając na rondo i jadąc przez nie dociskam gaz czując charakterystyczne szarpnięcie) Na ciepłym wszystko wydaje się w porządku. Poprzedni właściciel wymienił olej w skrzyni około 24 tys kilometrów temu.
Czy to możliwe że to jakiś większy problem? Auto kupiłem w czerwcu, a więc gdy było ciepło, więc nie mogłem odczuć tego szarpania.
Czy może to rzecz całkiem powszechna jeżeli chodzi o te modele skrzyń automatycznych?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc

Pozdrawiam
russosche
Nowicjusz
 
Posty: 34

18 Lis 2020, 13:07

To nie musi być wina skrzyni warto tu sprawdzić czy nie masz luzu na przegubach.

Czy przy w pełni rozgrzanej skrzyni po około 15-20km też jest odczuwalne takie szarpanie?

Piszesz o rondzie więc szarpnięcie jest wyczuwalne podczas kiedy koła są skręcone. Czy przy jeździe na wprost przy takiej samej temperaturze układu napędowego i silnika występuje taki sam problem?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10198
Zdjęcia: 35

19 Lis 2020, 09:11

Jeżeli będzie to podejrzenie ASB to zawsze jako pierwsze sprawdza się poziom oleju.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Lis 2020, 20:30

Rokiko napisał(a):To nie musi być wina skrzyni warto tu sprawdzić czy nie masz luzu na przegubach.

Czy przy w pełni rozgrzanej skrzyni po około 15-20km też jest odczuwalne takie szarpanie?

Piszesz o rondzie więc szarpnięcie jest wyczuwalne podczas kiedy koła są skręcone. Czy przy jeździe na wprost przy takiej samej temperaturze układu napędowego i silnika występuje taki sam problem?


Dzisiaj posprawdzałem i wnioski mam takie:
Przy zwykłej jeździe z prostymi kołami nie ma szarpnięcia.
Ów szarpnięcie występuje głównie przy skrętach i po gwałtowniejszym hamowaniu (np przed progiem zwalniającym). Dzisiaj przejechałem około 100 km i po przejechaniu przez próg zwalniający szarpnięcie znów wystąpiło. Wydaje mi się że było słabsze w porównaniu z jazdą na zimnym silniku.
Po tych 100km podczas przejeżdżania przez rondo żadnego szarpnięcia nie zarejestrowałem. To też nie jest tak że ono występuje zawsze.
russosche
Nowicjusz
 
Posty: 34

26 Lis 2020, 19:55

Wymień olej i filtr. To podstawa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Lis 2020, 11:36

Nawet jeśli olej był wymieniany niespełna 25 tys km temu?
russosche
Nowicjusz
 
Posty: 34
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczna jazda w nocy
    Jazda w nocy poza obszarem zabudowanym jest bardziej niebezpieczna i trudniejsza niż za dnia. Podstawowym powodem jest ograniczony zasięg widzenia drogi, przeszkód oraz innych uczestników ruchu drogowego. "W ...
    Nie pal za kierownicą!
    Do nałogowego palenia papierosów wciąż przyznaje się blisko co czwarta osoba dorosła w Polsce (24%)(1). Wielu kierowcom zdarza się robić to również podczas prowadzenia samochodu. Szkodzi to nie tylko zdrowiu ...

27 Lis 2020, 15:10

Zawsze warto spróbować. Sprawdź, czy jest wlany właściwy olej - taki jak zaleca twój producent. Często zdarza się tak, że ktoś, nawet mechanik, wleje do ASB olej inny, niż zaleca producent ( inna lepkość ) i pojawiają się problemy. Podobne do tych, co masz ty. Sprawdź więc, czy olej wlany poprzednio jest właściwy.
Jak zaprowadzisz auto do mechanika, to ten w pierwszej kolejności i tak spuści olej i wymieni filtr.
Można też podłączyć się pod kompa i sprawdzić czy ASB nie wygenerowała czasem jakichś błędów.
Dopiero jak wymiana oleju i filtra nie pomoże, to dopiero wtedy trzeba będzie się martwić.
Jedno jest pewne - trzeba działać jak najszybciej, bo czasem każdy kilometr potęguje awarię.
ASB 722.6 (5 biegów) lub 722.9 7G - Mercedes-Benz Genuine ATF MB 236.14
ASB 722.9 7G lub 722.9 7G+ - Mercedes-Benz Genuine ATF FE MB 236.15
NAG - skrzynia 5 biegowa
NAG2 - skrzynia 7 biegowa pierwszej generacji 7G
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000