Szarpanie w automacie Mercedes w204 na niższych biegach

15 Lis 2020, 12:11

Witam.
Mam W204 z 2009 roku w benzynie +LPG z automatyczną 5-cio stopniową automatyczną skrzynią. Ostatnio zauważyłem szarpanie podczas zmiany z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg. Dzieje się to na zimnym silniku. Często to idzie odczuć podczas przejazdu przez rondo (zwalniam wjeżdżając na rondo i jadąc przez nie dociskam gaz czując charakterystyczne szarpnięcie) Na ciepłym wszystko wydaje się w porządku. Poprzedni właściciel wymienił olej w skrzyni około 24 tys kilometrów temu.
Czy to możliwe że to jakiś większy problem? Auto kupiłem w czerwcu, a więc gdy było ciepło, więc nie mogłem odczuć tego szarpania.
Czy może to rzecz całkiem powszechna jeżeli chodzi o te modele skrzyń automatycznych?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc

Pozdrawiam
russosche
Nowicjusz
 
Posty: 34

18 Lis 2020, 13:07

To nie musi być wina skrzyni warto tu sprawdzić czy nie masz luzu na przegubach.

Czy przy w pełni rozgrzanej skrzyni po około 15-20km też jest odczuwalne takie szarpanie?

Piszesz o rondzie więc szarpnięcie jest wyczuwalne podczas kiedy koła są skręcone. Czy przy jeździe na wprost przy takiej samej temperaturze układu napędowego i silnika występuje taki sam problem?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10180
Zdjęcia: 35

19 Lis 2020, 09:11

Jeżeli będzie to podejrzenie ASB to zawsze jako pierwsze sprawdza się poziom oleju.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Lis 2020, 20:30

Rokiko napisał(a):To nie musi być wina skrzyni warto tu sprawdzić czy nie masz luzu na przegubach.

Czy przy w pełni rozgrzanej skrzyni po około 15-20km też jest odczuwalne takie szarpanie?

Piszesz o rondzie więc szarpnięcie jest wyczuwalne podczas kiedy koła są skręcone. Czy przy jeździe na wprost przy takiej samej temperaturze układu napędowego i silnika występuje taki sam problem?


Dzisiaj posprawdzałem i wnioski mam takie:
Przy zwykłej jeździe z prostymi kołami nie ma szarpnięcia.
Ów szarpnięcie występuje głównie przy skrętach i po gwałtowniejszym hamowaniu (np przed progiem zwalniającym). Dzisiaj przejechałem około 100 km i po przejechaniu przez próg zwalniający szarpnięcie znów wystąpiło. Wydaje mi się że było słabsze w porównaniu z jazdą na zimnym silniku.
Po tych 100km podczas przejeżdżania przez rondo żadnego szarpnięcia nie zarejestrowałem. To też nie jest tak że ono występuje zawsze.
russosche
Nowicjusz
 
Posty: 34

26 Lis 2020, 19:55

Wymień olej i filtr. To podstawa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Lis 2020, 11:36

Nawet jeśli olej był wymieniany niespełna 25 tys km temu?
russosche
Nowicjusz
 
Posty: 34
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Auto Nostalgia 2023 - udane spotkanie z retro-motoryzacją
    Tegoroczna odsłona Auto Nostalgii podobnie jak przed rokiem odbyła się w halach Expo XXI w Warszawie. Wydarzenie organizowane przez Grupę MTP to najstarsze w Polsce targi pojazdów zabytkowych. Przestrzeń targową wypełniły ...
    Muzeum SKODY w Czechach obok fabryki w Mladá Boleslav
    SKODA zaprezentowała nową koncepcję swojego muzeum, które powstanie tuż obok głównej fabryki producenta w Mladá Boleslav w Czechach. Zmiany mają na celu przybliżenie zwiedzającym historii marki od początków ...

27 Lis 2020, 15:10

Zawsze warto spróbować. Sprawdź, czy jest wlany właściwy olej - taki jak zaleca twój producent. Często zdarza się tak, że ktoś, nawet mechanik, wleje do ASB olej inny, niż zaleca producent ( inna lepkość ) i pojawiają się problemy. Podobne do tych, co masz ty. Sprawdź więc, czy olej wlany poprzednio jest właściwy.
Jak zaprowadzisz auto do mechanika, to ten w pierwszej kolejności i tak spuści olej i wymieni filtr.
Można też podłączyć się pod kompa i sprawdzić czy ASB nie wygenerowała czasem jakichś błędów.
Dopiero jak wymiana oleju i filtra nie pomoże, to dopiero wtedy trzeba będzie się martwić.
Jedno jest pewne - trzeba działać jak najszybciej, bo czasem każdy kilometr potęguje awarię.
ASB 722.6 (5 biegów) lub 722.9 7G - Mercedes-Benz Genuine ATF MB 236.14
ASB 722.9 7G lub 722.9 7G+ - Mercedes-Benz Genuine ATF FE MB 236.15
NAG - skrzynia 5 biegowa
NAG2 - skrzynia 7 biegowa pierwszej generacji 7G
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000