Szarpie podczas jazdy ze stałą prędkością

24 Paź 2016, 15:11

Witam, od 3 miesięcy mam problem z tigra 1.6 16v benzyna + LPG ECOTEK samochód szarpie podczas jazdy ze stała prędkością 60km/h albo 90km/h jak mu się przyciśnie ze 110km/h to jakoś normalnie funkcjonuje. Kolejny mechanik dziasiaj rozłożył ręce ilu mechaników tyle diagnoz było wymieniane świece przewody cewka komputer silnika czujnik wału i dalej nic może ktoś miał podobne przyczyny ? Czy to może kwalifikuje się do wymiany całego silnika bo już nie wiem.

Pozdwaim
kamykulana22
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 20 01 1994
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Tigra
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

26 Paź 2016, 10:49

kamykulana22 napisał(a):od 3 miesięcy mam problem z tigra 1.6 16v benzyna + LPG ECOTEK samochód szarpie podczas jazdy ze stała prędkością 60km/h albo 90km/h jak mu się przyciśnie ze 110km/h to jakoś normalnie funkcjonuje
Problem występuje na benzynie?

Nie ma znaczenia czy jedziesz przy 60km/h np. na 3, 4 lub 5 biegu? Tak samo szarpie na wszystkich?

Jak zaczyna szarpać i dodajesz wtedy gazu to co się dzieje?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Paź 2016, 20:34

Tak szarpie na gazie jak i na benzynie to jest nie ważne na jakim biegu jak jadę 2 30km/h szarpie jak dodam lub ujme gazu jest ok czy ja jechał 4 czy 3 biegiem szarpie jak trzymam w miejscu pedal gazu tzn jak jadę że stała prędkością gdzieś na jakimś forum obilo mi się o oczy ze aku wymienić bo słaby i że to pomoże naprawdę nie wiem co robić
kamykulana22
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 20 01 1994
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Tigra
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

27 Paź 2016, 08:38

kamykulana22 napisał(a):na jakimś forum obilo mi się o oczy ze aku wymienić bo słaby i że to pomoże naprawdę nie wiem co robić
Zanim wymienisz akumulator sprawdź jego sprawność, jeżeli jest dobry to nie ma sensu wymieniać.

Czy na wolnych obrotach jak silnik pracuje równo?
Jak na postoju i luzie dodasz gazu tak do 2tyś. obrotów i przytrzymasz na tym poziomie to szarpie?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Paź 2016, 12:08

tak pracuje równo nie ma problemu z tym...
Ładowałem aku cały dzień wczoraj dzisiaj jechałem do pracy niby nie szarpał ale wcześnie też się zdarzało że nie szarpał samochód więc wątpie czy to od akumulatora.

Szarpie tylko podczas jazdy ze stałą prędkością.
kamykulana22
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 20 01 1994
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Tigra
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

27 Paź 2016, 14:24

kamykulana22 napisał(a):Szarpie tylko podczas jazdy ze stałą prędkością.
Nie wiem jakie dokładnie to są szarpnięcia, sprawdzałeś może poduszki skrzyni i silnika?

Czy przy tym szarpaniu widać jakieś wahnięcia obrotów na obrotomierzu?
Przepustnica nie ma luzów i jest czysta?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Poskramiacz śniegu z 1934 roku - Skoda Popular
    Czeska marka rozwijała przemyślane i skuteczne sposoby na radzenie sobie z dużym śniegiem i trudnym zimowymi warunkami już ponad osiemdziesiąt lat temu. Znany model POPULAR dokonał podczas zim lat 30 wielu spektakularnych ...

27 Paź 2016, 15:28

poduszki to raczej by było czuć wibracje a nie szarpanie na obrotomierzu nie zauważyłem jakiegoś wahania przepustnica jest ok. Ale to jest obiaw na gazie jak i na benzynie taki sam...

Czy może być to uszczelka pod głowicą ? ?? do wymiany ? Bo jest mokra przecieka
kamykulana22
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 20 01 1994
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Tigra
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

01 Lis 2016, 23:11

kamykulana22 napisał(a):Czy może być to uszczelka pod głowicą ? ?? do wymiany ? Bo jest mokra przecieka
Może być, widzisz że na zewnątrz przecieka więc w środku może być podobnie. Przeciekać może przy większym ciśnieniu w kładzie chłodzenia stąd na wolnych obrotach możesz tego nie doświadczyć i silnik będzie pracował równo.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Lis 2016, 10:53

kamykulana22 napisał(a):na obrotomierzu nie zauważyłem jakiegoś wahania

Podczas jazdy tego nie zauważysz. Sprawdż dokładnie na postoju - trzymaj pedał gazu w jednej pozycji ( tak, żeby ci szarpało ) i patrz na obrotomierz, czy wskazówka opada i się podnosi podczas tego szarpania.
Jeżeli byłaby to UPG, to albo ubywałoby ci płynu w zbiorniczku, albo olej zmieniłby kolor na kawa z mlekiem, albo płyn w zbiorniczku by bulgotał, byłoby czuć w nim spaliny, a z rury leciałby ci biały dym. UPG może być uszkodzona różne sposoby i niekoniecznie musi coś uciekać do wewnętrz silnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Lis 2016, 13:07

nie falują mi na postoju sprawdzałem. Od pewnego momentu jest poprawa po nałądowaniu aku do końca co prawda nie raz zdarzy się szarpnięcie ale to nie jest notoryczne jak było wcześnie. Nie wiem dalej od czego to może być. Powiem jeszcze że leci mi biały dym i to nawet spory ale zawsze co roku o tej porze tak było i nic się nigdy nie działo.
kamykulana22
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 20 01 1994
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Tigra
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

02 Lis 2016, 13:33

kamykulana22 napisał(a):nie falują mi na postoju sprawdzałem.

Nie chodzi mi o wolne obroty. Przygazuj silnik do tych obrotów, przy których zaczyna szarpać. I jak zacznie szarpać, to wtedy obserwuj obrotomierz. Musisz na to poświęcić troszkę czasu - jak nie wiesz przy jakich obrotach ci szarpie, to się przejedz i sprawdż, czy na poszczególnych biegach szarpie ci zawsze na tych samych obrotach, czy obroty nie mają znaczenia. A może prędkość ma znaczenie. Musisz to wyczaić. Bo może się okazać, że to szarpanie to wcale nie od silnika pochodzi. Coś trzeba w końcu wyeliminować.
Co do białego dymu - temperatury mamy takie jak mamy, więc delikatny biały dym z tłumika to nic strasznego. A tak naprawdę, to nie biały tylko szary. Więc się dokładnie przyjrzyj jaki jest. Ale jak ci nie ubywa płynu ze zbiorniczka, to raczej wszystko ok.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Lis 2016, 15:04

ale o jakim płynie mówisz? Jaki płyn ma ubywać ?
Co to obrotó szarpał pomiędzy 2000 a 3000 jak gazu się dodawało było ok nie szarpał albo jak się ujeło to też było ok tylko przy stałej prędkości szarpał.
kamykulana22
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 20 01 1994
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Tigra
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

02 Lis 2016, 17:31

Pisze o płynie chłodzącym w zbiorniczku wyrównawczym. Sprawdż czy go nie ubywa. Bo to wyjasniłoby ewentualny biały dym z rury.
co do obrotów, to sprawdż na postoju czy mna tych obrotach są jakieś wahnięcia na obrotomierzu. Musisz dać pedał gazu tak, żeby było np. 2000 obrotów i tak trzymać przez chwilę nieruchomo pedał gazu i patrzeć, czy wskazówka obrotomierza stoi w miejscu, czy sa jakieś wahnięcia. Potem daj obroty na 2300, potem na 2500 itd aż do 3 tyś.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Lis 2016, 18:47

płyn jest nietknięty ponad normę a co do obrotów robiłem tak i jest ok nie falują stoją w mojscu cały czas
kamykulana22
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 20 01 1994
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Tigra
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

03 Lis 2016, 01:32

Jak dla mnie - sprzęgło, skrzynia lub przeguby wewnętrzne
Łokoj
Początkujący
 
Posty: 124
Prawo jazdy: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000