Szlif wału + wymiana panewek

24 Lip 2017, 13:15

Witam, mam pytanie, jak to jest z tym szlifem wału i wymianą panewek? Dzwoniłem do kilku mechaników, jeden powiedział że remont główny silnika 4000zł, drugi powiedział że może to zrobić ale nie wie czy to się będzie opłacać i jest to koszt rzędu 2-3 tysięcy, trzeci powiedział że za 1000zł może to zrobić i że po szlifie będzie ok, czwarty natomiast(szlifierz, mechanik) powiedział że za 800zł. I teraz nie wiem czy mam szukać silnika, czy bawić się w ten szlif i wymiane panewek. Silnik oleju nie bierze, nie kopci, trzyma moc tylko panewki powyżej 3 tys. obrotów stukają (W zimę zamarzła odma, wywaliło olej, samochód był odpalony i tak o to się to stało). Więc pytanie, czy szlif się opłaca robić? Czy jest to zabieg na np. 30 tys km. Planowałem też po szlifie zalać ceramizer. Silnik 1.4 MPI 8V AUD 60KM. VW Polo 6n2(2001)
Pozdrawiam
oNeGT
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: Vw Polo 6n2
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

24 Lip 2017, 14:34

Skąd wiadomo że to panewki stukają ? W tych silnikach zacierają się również wałki rozrządu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4967
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Lip 2017, 14:43

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


@bonifacy To nie jest mój filmik no ale to ewidentny dźwięk panewek? Zresztą kolega który dobrze się zna na tym wszystkim również mówi że panewki.
oNeGT
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: Vw Polo 6n2
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

24 Lip 2017, 15:05

Skoro kolega się zna to tak będzie. Filmy nie oddają rzeczywistości. Zdejmijcie miskę olejową i możecie zobaczyć co z panewkami przynajmniej na korbach.
Potem zdecydujecie co dalej.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4967
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Lip 2017, 20:15

Pewnie dokładnie nie dopytales. Robota samego dołu czyli wał i panewki to około 1000 zł (jak zawieziesz rozebrany blok do szlifierza) dodatkowo jak już rozebrany silnik to warto i głowice zrobić też około 700 zł do tego wymontowanie i zamontowanie silnika,rozrządu starego też nie zostawisz raczej, uszczelki, oleje,płyny i coś tam jeszcze się na pewno znajdzie i te 3/3.5 tys się nazbiera
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Lip 2017, 03:00

Rozrzad mialem wymieniany 15tys temu wiec nie widze potrzeby, chodzi mi o sama wymiane panewek, szlif i uszczelniacze walu. Sam dol. Reszte moge po zrobic po wyjezdzie, chce dojechac w jedna i w druga strone nad morze.
oNeGT
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: Vw Polo 6n2
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przełomowe innowacje Toyoty, o których nie wiedzieliście
    Pierwszy elektryczny SUV na świecie, pierwsze auto wyścigowe z turbo czy też pierwsze sprzęgło bez toksycznego azbestu to tylko kilka z licznych innowacji Toyoty, które zmieniły i nadal pozytywnie zmieniają świat motoryzacji. ...

25 Lip 2017, 06:44

Okolo 2 tys
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Lip 2017, 00:27

Podjąłem decyzję i jednak wymieniam cały silnik
oNeGT
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: Vw Polo 6n2
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

30 Lip 2017, 00:35

Oby nie okazal sie w gorszym stanie niz masz teraz, powodzenia
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Lip 2017, 02:14

Sprzedawca informował że był sprawdzany i działa prawidłowo + daje 30 dni gwarancji. Silnik z auta rozbitego z Anglii.
oNeGT
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: Vw Polo 6n2
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

31 Lip 2017, 11:31

oNeGT napisał(a):Sprzedawca informował że był sprawdzany i działa prawidłowo + daje 30 dni gwarancji.
Trochę mało bo odchodzi czas na przełożenie. A gdzie testy. Będziesz musiał trochę pojeździć jak go przełożysz żeby wyrobić się w tej gwarancji rozruchowej i sprawdzić jak się zachowuje i czy oleju nie pije itd.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Lip 2017, 11:36

Kacper napisał(a):
oNeGT napisał(a):Sprzedawca informował że był sprawdzany i działa prawidłowo + daje 30 dni gwarancji.
Trochę mało bo odchodzi czas na przełożenie. A gdzie testy. Będziesz musiał trochę pojeździć jak go przełożysz żeby wyrobić się w tej gwarancji rozruchowej i sprawdzić jak się zachowuje i czy oleju nie pije itd.


Spokojnie, wszystko sprawdzę, znajomy mi zrobi przekładkę w jeden wieczór.
oNeGT
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: Vw Polo 6n2
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Sie 2017, 21:14

No i już po wymianie, okazało się to bardzo dobrą decyzją, po zdjęciu starego silnika luz był na każdej panewce, w misce pływały drobinki panewek, w oleju były zmielone kawałki panewek na 4 cylindrze panewka latała na maxa w lewo i w prawo, nowy silnik natomiast pracuje świetnie, przyśpiesza aż miło, dużo lepiej jeździ niż ten co miałem od samego początku auta :)

Edit: No i wał się nie nadaje do niczego.
oNeGT
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: Vw Polo 6n2
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Sie 2017, 07:01

No i super. Pamietaj o wymianach oleju na czas i bedzie chulał
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Sie 2017, 11:29

Kao napisał(a):No i super. Pamietaj o wymianach oleju na czas i bedzie chulał


Zalany motul, bede wymienial na pewno regularnie :)
oNeGT
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: Vw Polo 6n2
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001