Szukam auta do 40 tys.

15 Sie 2014, 12:12

Witam serdecznie, szukam porady przy wyborze auta. Od jakichś 2 miesięcy intensywniej z żoną poszukujemy czegoś dla nas i narazie bez efektów. Jeździć się będzie głównie do pracy (ok. 20 km w jedną stronę), wyjdzie jakieś 900km miesiecznie na to i pewnie do 1500 w sumie na miesiąc z różnymi wypadami. Nie chciałbym diesla bo przy tej ilości km to pewnie mało opłacalne ale nie wykluczam - coś za coś ostatecznie a nie chce by auto było kbez ciekawych rzeczy w środku i nawet chętnie przyjałbym automat po dłuższych doświadczeniach w pracy. Do tego nie chciałbym żeby w aucie był silnik od kosiarki bez mocy ale z drugiej strony nie chodzi o to by mieć skarbonke bez dna gdzie trzeba ciągle coś dokładać. Budżet ogólnie do 40 tys w tym momencie.

Ogólnie początkowo myśleliśmy o BMW serii 1 lub Audi A3 - nie chcemy jakiegoś strasznie długiego auta, tym bardziej, że wcześniej też był hatchback. Z BMW ciężko coś wyczaić co nie będzie jakimś golasem... z A3 ostatnio wyczytałem, że nie ma dobrych silników poza 1.9 TDI. Diesla jeszcze przeżyję ostatecznie a nie wiem jak tam benzyny wyglądają.

Dlatego zaczęliśmy się rozglądać za sedanami w tych markach - BMW seria 3 / A4. Jak tam wyglądają sprawy silników? Dopiero zacząłem robić większy "wywiad".

Zastanawiamy sie czy nie warto rozszerzyć poszukiwań np. na Honda Accord czy Alfa Romeo. Te pierwsze widziałęm chwalone tutaj w kilku tematach.

Przejrzałem różne inne propozycje i wiem, że np. Honda Civic i Saab nie widzą mi się za bardzo...

Macie możę jakieś sugestie lub opinie na temat sugerowanych marek?
juniorpl81
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Nie mam

15 Sie 2014, 12:42

Audi a4 to równie kiepskie auto jesli chodzi o silniki podobnie jak a3 tylko w większej skali + kiepski wielowahacz :yes: alffa 159 jak najbardziej ok ale tu w sumie tylko diesel, ew 1750 tbi ale tu może być ciężko z budżetem. Accord wszystkie silniki godne polecenia. Od siebie dodaj Lexa IS250
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Sie 2014, 17:08

Dzięki za odpowiedź. A jak wygląda kwestia silników w BMW s. 1 lub 3?

Co do IS250 to ciekawy pomysł, w ogóle nie myślałem o tych autach tylko pewnie palą jak oszalałe...
juniorpl81
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Nie mam

15 Sie 2014, 17:58

Auta benzynowe powyżej 2.0 należy zasilać LPG w naszym kochanym kraju paliwko drogie :) ewentualnie pozostaje ON lub małolitrażowe. Lexus jest bardzo dobrą opcją jednak trzeba sprawdzić czy wybrany model nie ma wtrysku bezpośredniego bo wtedy nie zagazujesz.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Sie 2014, 20:17

jeśli chodzi o BMW to silnik 1,6 ma problemy ze zmiennymi fazami rozrządu, a 2,0 z rozciągającym się łańcuchem, który jest ciężko wymienić bez wyciągania silnika
Do 40tys. masz fajnego Civica VIII 1,8 benzyna lub Mazdę 3
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Sie 2014, 21:11

dzida napisał(a):jeśli chodzi o BMW to silnik 1,6 ma problemy ze zmiennymi fazami rozrządu, a 2,0 z rozciągającym się łańcuchem, który jest ciężko wymienić bez wyciągania silnika
Do 40tys. masz fajnego Civica VIII 1,8 benzyna lub Mazdę 3

To z BMW też widzę nie jest kolorowo.. Civic mi się nie podoba, dzięki za sugestie Mazdy, to też jakaś opcja.

noisy napisał(a):Auta benzynowe powyżej 2.0 należy zasilać LPG w naszym kochanym kraju paliwko drogie ewentualnie pozostaje ON lub małolitrażowe. Lexus jest bardzo dobrą opcją jednak trzeba sprawdzić czy wybrany model nie ma wtrysku bezpośredniego bo wtedy nie zagazujesz.

Te Lexusy mają wersje bez wtrysku? I w ogóle to troche dziwne by było by do takiego auta lpg pakować, tak mi się zdaje trochę...
juniorpl81
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...

15 Sie 2014, 21:24

Poszperałem trochę i potwierdziło się - wtrysk bezpośredni. Zwykły ( z tego co zrozumiałem ) miały GS300 i 430.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Sie 2014, 21:27

mike1735 napisał(a):Poszperałem trochę i potwierdziło się - wtrysk bezpośredni. Zwykły ( z tego co zrozumiałem ) miały GS300 i 430.


I szkoda, bo kierunke Lexusa bardzo ciekawy - fajne auta z dobrym wyposażeniem, tylko pewnie koszty benzyny i utrzymania byłyby niezbyt ciekawe :(
juniorpl81
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Nie mam

15 Sie 2014, 21:31

A coś z Forda? :) Na przykład Mundek Mk4 2.5T
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

15 Sie 2014, 21:43

juniorpl81 napisał(a):I szkoda, bo kierunke Lexusa bardzo ciekawy - fajne auta z dobrym wyposażeniem, tylko pewnie koszty benzyny i utrzymania byłyby niezbyt ciekawe
Na pewno niższe niż aut z porównywalnymi silnikami :wink: Wbrew pozorom silniki Lexa są dość oszczędne, a części - mimo że kosztowne - nie są zbyt często potrzebne
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Sie 2014, 22:24

juniorpl81 napisał(a):To z BMW też widzę nie jest kolorowo..

za to silniki 6cio cylindrowe przed liftem są jak najbardziej ok
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Sie 2014, 06:34

dzida napisał(a):za to silniki 6cio cylindrowe przed liftem są jak najbardziej ok

Zarówno diesle i benzyna ? I kiedy rocznikowo zliftowali?

mike1735 napisał(a):Na pewno niższe niż aut z porównywalnymi silnikami Wbrew pozorom silniki Lexa są dość oszczędne, a części - mimo że kosztowne - nie są zbyt często potrzebne

Dobrze wiedzieć, musze przyznać że patrząc na wygląd i wyposażenie Lexa to kierunek ciekawy :)

Koniu napisał(a):A coś z Forda? Na przykład Mundek Mk4 2.5T

Tylko 2.5? Te mniejsze silniki juz gorzej? Benzyna/diesel?
juniorpl81
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Nie mam

16 Sie 2014, 08:46

Tez dobrze za ten pieniądz kupisz przyzwoitego Mundka z dieslem 2.0 163KM i do tego powershift. Sa to udane silniki konstrukcji PSA.
Niestety DPF do tego, ale w przypadku benzynowych nie obejdzie się bez LPG chyba, ze jesteś bogatym człowiekiem :wink:
Tutaj 2.5T jest dobrym kierunkiem jednak w tym silniku jest nieco kłopotliwa regulacja zaworków.

Co do Lexusa to taki V8 4,3 zapewne spali podobne ilości LPG jak 2.5T.
Silniki Lexa sa bardzo udanymi konstrukcjami 300 i 430 godne uwagi bardziej niz uturbione jednostki.
Po prostu silnik wolnossący większej pojemności inaczej jedzie rozwija moc płynnie, a dzięki pojemności w każdym zakresie obrotów jest dobrze.

Nie ma co się bac spalania LPG u mnie w trasie do 130km/h pali 14litrów do 160km/h 17litrów w mieście do 17.
Porównując ile wydaje PLN na lpg jest to równowartość tego ile bym wydawał na diesla 2.0 a frajda z jazdy doskonała :)

Zobacz tez to auto http://7dosetki.pl/samochody/honda-lege ... -dzis.html
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Sie 2014, 09:08

juniorpl81 napisał(a):Zarówno diesle i benzyna ? I kiedy rocznikowo zliftowali?

bardziej miałem na myśli benzyniaki ale diesle też są ok. Auta po lifcie mają inne tylne światła (całe czerwone z LEDami); rocznikowo był w 2008r chyba
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Sie 2014, 09:47

dzida napisał(a):bardziej miałem na myśli benzyniaki ale diesle też są ok. Auta po lifcie mają inne tylne światła (całe czerwone z LEDami); rocznikowo był w 2008r chyba

Dzięki za odpowiedź :)

noisy napisał(a):Co do Lexusa to taki V8 4,3 zapewne spali podobne ilości LPG jak 2.5T.
Silniki Lexa sa bardzo udanymi konstrukcjami 300 i 430 godne uwagi bardziej niz uturbione jednostki.
Po prostu silnik wolnossący większej pojemności inaczej jedzie rozwija moc płynnie, a dzięki pojemności w każdym zakresie obrotów jest dobrze.

Niestety to tylko w kilku modelach Lexa da rade zamontować LPG a do tego tych droższych, ale wybadam dalej temat.

noisy napisał(a):Tez dobrze za ten pieniądz kupisz przyzwoitego Mundka z dieslem 2.0 163KM i do tego powershift. Sa to udane silniki konstrukcji PSA.
Niestety DPF do tego, ale w przypadku benzynowych nie obejdzie się bez LPG chyba, ze jesteś bogatym człowiekiem

No nie do końca ;) budżet ma limit stąd rozterki :) Dzięki za rozjaśnienie, to też zgłębvie ten kierunek.
juniorpl81
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Nie mam