Szukam auta ze sportową duszą 15tyś < - obszerny temat.

19 Kwi 2014, 15:05

Cześć wszystkim.

Do końca roku mam zamiar kupić samochód ze sportową duszą do weekendowych wypadów, i objazdówek po mieście :) Mam 22 lata na dzień dzisiejszy już trochę gotówki zdążyłem odłożyć i zacząłem zastanawiać się nad jakimś ciekawym sportowym autem który ma przede wszystkim dobre osiągi ale zarazem nie jest mega drogi w zakupie i utrzymaniu. Przeglądając wątki w internecie na różnych forach wypatrzyłem sobie na start parę modelów i prosiłbym was o napisane waszych opinii o danym aucie porównując go do pozostałych.

I.
1. Golf IV/Bora GTI - 1.8turbo 150/180 hp
2. Golf IV/Bora - 2.8 v6 204 hp

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



3. Audi a4 b5 - 1.8t 150/180 hp

II.
3. Audi s3/TT 1.8 t 210/225 hp

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



4. Saab 9-3 2.0t 210 hp

5. Audi s4 2.7 bit 265 hp

Auta podzieliłem na 2 grupy. Zdjęcia to podgląd celu do którego dążyłbym posiadając dany egzemplarz i mają stanowić porównanie wizualne między samochodami. I grupa to auta do 15 tyś na które obecnie mnie stać i II grupa auta powyżej tej kwoty ale jestem w stanie do końca roku uzbierać powiedzmy ok 25 tyś chociaż żeby kupić s4 to może być problem. Proszę o opinie który z tych modelów będzie cechował się najlepszą dynamiką i będzie zarazem najmniej bolesnym dla kieszeni wyborem. Samochód na pewno będzie się poruszał na obniżonym zawieszeniu i ładnych 17" - 18" felgach więc mocne zawieszenie to też ważna kwestia. Osobiście najbardziej skłaniam się ku audi s3/TT ponieważ będzie miało chyba najlepsze osiągi z tego zestawienia. Chciałbym głównie samochód z turbiną tak aby w przyszłości dało się rozwijać jednostkę, jednakże jestem w stanie to poświęcić na rzecz brzmienia czy osobliwego uroku auta. Wszystkie z wymienionych aut prócz v6stek można modyfikować i równie podobają mi się wizualnie, jak pisałem wyżej, przy wyborze chciałbym się kierować jak najlepszymi osiągami i tym, żeby nie wydawać mojej comiesięcznej wypłaty na części i nie zamartwiać się "co jeszcze może się zepsuć? :bored: ". Spalanie to rzecz drugoplanowa bo nie będę stukał nie wiadomo jakich przebiegów. Możecie śmiało proponować jakieś inne swoje typy nie jestem jakimś zwolennikiem jednej marki, co prawda najbardziej przemawiają do mnie niemieckie auta ale nie jest to warunek, chciałbym po prostu fajne auto/zabawkę może być Japończyk , Szwed, Niemiec, Włoch itd. ważne, żeby spełniał warunki:

Cena zakupu - plus minus 20 tyś, nieprzeciętne osiągi, możliwość dalszych modyfikacji(turbo) dobre zabezpieczenie antykorozyjne, dostępność części, jak najmniej wad konstrukcyjnych :)

Boję się tylko, że jak uzbieram powiedzmy 25k to będę chciał zbierać dalej ale na razie zostańmy przy tym, mam nadzieję, że znajdzie się tu sporo odpowiedzi. Może paść pytanie dlaczego przymierzam się do kupna auta nie mając gotówki to odpowiem, że przeglądam oferty na bieżąco i jak niespodziewanie ukaże się interesujące ogłoszenia to mam możliwość pożyczenia brakującej sumy chociaż nie lubię pożyczać pieniędzy. Tak więc to wszystko, dzięki wielkie za poświęcony czas.

Pozdrawiam :ok:
uzik92
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 22 03 1992
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

19 Kwi 2014, 15:25

Te auta nie mają nic ze sportowej duszy :mrgreen: TT dobry dla geja, a Bora i Golf nic nie reprezentują sobą w tej mierze.

Ciekawe opcje to tylko S3 i S4 ale z tym drugim może być ciężko w dobrym stanie no i serwis jes o wiele droższy. Ale silniczek gra jak muzyka :ok:
Saab ma bardzo dobre turbo benzyniaki ale też nie ma image'u sportowej marki
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Kwi 2014, 15:36

Trochę ponad Twój budżet ale warto jeżeli zależy Ci na osiągach i radości z jazdy.
Miałem taki silnik i zapewniam Cię, że samochód będzie prawie latał a na drodze praktycznie mało kto będzie w stanie się z Tobą mierzyć ;)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wsiądziesz, naciśniesz gaz i się zakochasz... a asfalt będzie zwijał się pod kołami.
Jakieś dziadkowe bory, golfy czy pedalskie tt wymiękają :mrgreen:
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

19 Kwi 2014, 16:05

Auto image'm nie musi reprezentować że jest to sportowe auto. Z tą duszą chodziło mi o to aby auto było sportowe/mocne pod maską bo w tych pieniądzach nie kupie żadnego M, RS czy STI. Wygląd to kwestia gustu, ale chętnie poczytam co na tak a co na nie, sam nie uważam, że TT jest to auto dla geja. Chciałbym raczej kupić coś seryjnego a później samemu zbudować coś według swojej wizji. To BMW zaproponowane przez kirin88 na pewno szybkie ale designem do mnie nie przemawia, po prostu nie podobają mi się te auta. Zastanawiałem się, też żeby wrzucić do powyższego zestawienia e46 330i ale jakoś ostatecznie mnie nie przekonywuje.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez uzik92 19 Kwi 2014, 16:09, edytowano w sumie 3 razy
uzik92
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 22 03 1992
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

19 Kwi 2014, 16:06

Fajna ta BeMka, ale ja bym się bał dać ponad 20 klocków za taki twór... a ten gaz Staga za 2000zł do silnika V8... no nie wiem :no:
To już lepiej najnormalniejsze w świecie BMW e36 z jakimś fajnym R6. Na e46 z dobrą szóstką trochę za mało kasy.
Oktan
Początkujący
 
Posty: 76
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Laguna '96 -> Peugeot 407
Silnik: 2.2 160KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

19 Kwi 2014, 16:12

To druga kwestia, dobre e46 kosztuję. Raczej na coś mocno nieprzeciętnego nie będzie mnie stać a odkładać w nieskończoność też jest bez sensu. :)
uzik92
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 22 03 1992
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

19 Kwi 2014, 16:46

Oktan napisał(a):Fajna ta BeMka, ale ja bym się bał dać ponad 20 klocków za taki twór... a ten gaz Staga za 2000zł do silnika V8... no nie wiem :no:
To już lepiej najnormalniejsze w świecie BMW e36 z jakimś fajnym R6. Na e46 z dobrą szóstką trochę za mało kasy.

A czego się tu bać ? :mrgreen: Jak swap jest dobrze zrobiony a wygląda na to, że jest to będzie dobrze ;) Jak tu porownywać R6 do V8 ? Przejedź się raz porządnym v8 to inne mniejsze jednostki będą dla Ciebie już tylko nędzną namiastką silnika.

Na dobre e46 R6 spokojnie wystarczy :)
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

19 Kwi 2014, 16:55

A co Ty na to?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

19 Kwi 2014, 17:04

uzik92 napisał(a):Auto image'm nie musi reprezentować że jest to sportowe auto. Z tą duszą chodziło mi o to aby auto było sportowe/mocne pod maską bo w tych pieniądzach nie kupie żadnego M, RS czy STI. Wygląd to kwestia gustu, ale chętnie poczytam co na tak a co na nie, sam nie uważam, że TT jest to auto dla geja. Chciałbym raczej kupić coś seryjnego a później samemu zbudować coś według swojej wizji. To BMW zaproponowane przez kirin88 na pewno szybkie ale designem do mnie nie przemawia, po prostu nie podobają mi się te auta. Zastanawiałem się, też żeby wrzucić do powyższego zestawienia e46 330i ale jakoś ostatecznie mnie nie przekonywuje.


To moze tak od początku czego potrzebujesz ... czy to ma latać bokiem, walić w plecy mocne AWD czy może być szybkie FWD...

Ile będziesz jeździł?? Czy tylko droga czy też jakiś obiekty zamkniete ...???

Jeżeli nie potzrebujesz image to po co wybierasz ciężkie auta szukaj jakiegoś turbo lota ale lekkiego bo co Ci po pałerku w aucie ważącym 300kg. więcej od innego słabszego auta.
Oczywiście jeżeli zależy Ci na wygodzie.

Napęd AWD jest fajny ale za Twoja kaske nie poszalejesz.... autko bedzie dobrze jechać ale w niskich zakresach prędkości a później napęd i masa zrobią swoje...

Sam napęd FWD jest ok. ale... szukaj czegos lekkiego jak polo gti 1,8 colt czt . Oczywiście zaczną się o wiele szybciej problemy z trakcją niż RWD i nie pozamiatasz tyłem.

RWD tu z turbo nie ma wielkiego wyboru mogą być nissany 200sx s14 idealne do podstawowego tuningu ale trzeba troszku poszukać....

kirin88 napisał(a):A czego się tu bać ? :mrgreen: Jak swap jest dobrze zrobiony a wygląda na to, że jest to będzie dobrze ;) Jak tu porownywać R6 do V8 ? Przejedź się raz porządnym v8 to inne mniejsze jednostki będą dla Ciebie już tylko nędzną namiastką silnika.


Hmmm ... często jestem u Pana który robi takie auta i widzę co ludzie przyprowadzają do niego po swapach i samodzielnych tunningach...
Prawda jest taka że V8 w manualu jest mega gitarowe tylko że kupując takiego ulepka zapomnij o normalnej jego odsprzedaży chyba że oddasz go za półdarmo...a jeszcze nie wiadomo co bedzie z uzytkowaniem.
Nie wiem po czym stwierdzasz że jest ok. zrobiony???

P.S

Z AWD bardzo duży potencjał maja wieśwagenowe 2,7 bit.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10962
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Kwi 2014, 17:17

kirin88 napisał(a):A czego się tu bać ? :mrgreen: Jak swap jest dobrze zrobiony a wygląda na to, że jest to będzie dobrze ;) Jak tu porownywać R6 do V8 ? Przejedź się raz porządnym v8 to inne mniejsze jednostki będą dla Ciebie już tylko nędzną namiastką silnika.

Na dobre e46 R6 spokojnie wystarczy :)


Nie wątpię, że V8 gniecie R6, ale szukamy auta za 15-20 tysięcy, weźmy pod uwagę też koszt serwisu i eksploatacji (autor zwraca na to uwagę). No i ten nieszczęsny gaz za 2000zł, który dobry będzie do prostego, 8-zaworowego silnika, a nie takiego potworka.
O ile za około 20 tysięcy można próbować szukać R6 i to raczej z tych mniejszych pokroju 2.2, to bałbym się kupić E46 330 za takie pieniądze, nie mówiąc już o coupe.
Ja się właśnie rozglądam za jakimś E46 2.2l i poniżej 23 tysięcy nie widziałem za wiele ciekawych ofert, zakładając że nie chcę kompletnego golasa, żeby auto było w miarę schludnie utrzymane jak na ten wiek, a nie wyciorane w każdy możliwy sposób oraz żebym nie musiał przy nim grzebać, bo nie mam na to miejsca, narzędzi oraz za bardzo umiejętności. Jak masz namiary na auto, które spełnia te warunki, a kosztuje mniej niż 20 tysięcy, to daj znać :D
Oktan
Początkujący
 
Posty: 76
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Laguna '96 -> Peugeot 407
Silnik: 2.2 160KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

19 Kwi 2014, 17:29

Zawsze możesz kupić e39 z 4.4 pod maską ale... ze sportem to wiele wspólnego nie będzie miało :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Kwi 2014, 18:16

Szukam czegoś co będzie przyśpieszało lepiej niż większość nudnych samochodów na drodze, takie które po naciśnięciu gazu wydaję z siebie fajne brzmienie, liczę się z wydatkami większymi niż w standardowych autach ale żeby nie były to też wydatki rzędu 1500 zł za komplet klocków hamulcowych. Ogromne silniki V8 też raczej odpadają mimo swojej pięknej charakterystyki zjadłyby mnie opłatami i resztą rzeczy. Nie oczekuję osiągów bolidu f1. Wygląd auta oczywiście ma znaczenie, ale jego kubatura już mniejsze może być to copue, sedan ale kombi raczej odpada i mikro kompakty też auto musi mi się podobać i nie jest to tak, że kupiłbym samochód który mi się nie podoba na rzecz większej mocy wygoda i jakość wykonania wnętrza też ma znaczenie dlatego też wrzuciłem do swojego zestawienia sedan od saaba, bo bardzo podoba mi się jego linia i wygląd ogólny, mimo seryjnej mocy 210 koni przez turbo silnik pozwala osiągnąć po modyfikacjach już znacznie lepszy wykres. Tak samo w przypadku audi i silników 1.8 turbo które przy zakupie nie są mocno drogie a resztę pieniędzy mógłbym przeznaczyć na dodatkową moc. Chciałbym znaleźć taki kompromis fajne osiągi bądź silnik z potencjałem, fajna linia nadwozia i pozostałe kwestie opisane wyżej. Wielkich przebiegów nie planuje, po pracy skoczyć 30 km do MC'a. Latem wypady na jeziorko jakiś spocik z kolegami itd. Kon146 - cougar jest ciekawa propozycją ale myślę, że w kwoty która chce przeznaczyć można dostać coś zdecydowanie lepszego.
uzik92
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 22 03 1992
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

19 Kwi 2014, 18:21

To ja myślę że nic nie da tyle frajdy co mitsubishi galant 2.5 v6
riken
Początkujący
 
Posty: 69
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Alfa 156FL
Silnik: 1.9JTD
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

19 Kwi 2014, 19:32

Dorzucę propozycję swoją: Galanta.
a) W cenie do 15tys kupisz wersję 2.0 i będziesz miał na "pakiet startowy"

b)W cenie do 25tys kupisz wersję 2.5 w najbogatszej wersji wyposażenia "Nardi Torino"

c) w cenie 25 i powyżej możesz trafic w wersję Legnum VR-4.
Prawdziwe cudo :D Coś ponad 280KM
Jedyna wadą jest kierownica po prawej stronie :angry:

Nie sugeruj się cenami na allegro, zadbane wersje mieszczą się w tych przedziałach!!
(poprzeglądaj zagraniczne portale).
subb0
Aktywny
 
Posty: 319
Miejscowość: GDAŃSK / WARSZAWA
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Corolla E12
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007